Tråden om HC Anton Blomqvist

Alternativt få bort någon ‘SPELARE’ från båset. Och få lite backup från ledning etc. Mr Abbot o co. Bort med dom som inte gör andra bättre. Bort med gnällspikar som infekterar en grupp inifrån.
Ta rygg på dom som visar vägen!
Jag skiter fullständigt i vilken klubb du kommer ifrån om du inte har hjärta nog för HV.

3 gillningar

Jag tycker att den stora poängen ‘att vila med puck’ kom i mittzon.

Skön seger… Visa oss nu att du kan motivera gubbarna till att fortsätta som i 3:e perioden i nästa match och matchen efter det. Att det var vi som var det bättre laget och gjorde Örebro dåliga. Vi måste få se leverans och har inte tid att vänta på en stor vändning…

Tyckte man spelade enkelt och det gjorde att motståndare inte kunde äta upp oss. Man la puckarna på mål och man tog skott utan att tveka, vänta eller tänka. Finns kvalitet i laget. Vi har sett tidigare att man hamnar tillbaka, då det bara var en tillfällighet.

1:a och 2:a perioden såg snarlik ut tidigare av säsongen. Låt kedjorna vara nu, låt dom hitta varann och spela ihop sig ännu mer…

Tror fortfarande på att laget skulle må bra av nytänkande och någon som kan skruva på detaljer…

Känns som den här matchen iaf begravde teorin att spelarna försöker spela bort Anton.

Jag tycker HV gjorde helt rätt som satt still i båten efter fbk matchen. En tydlig signal att det är upp till spelarna att börja skärpa sig och att dagarna när man kan suga hur mycket som helst och det enda som händer är att tränaren får sparken är förbi.

Jag tycker vi ska hålla kvar vid Anton om inte för att han antagligen är en bra tränare så av ren jäkla princip.

12 gillningar

Igår gjorde Blomman liksom resten av laget en bra insats.

Om det är något som skiljer den här trasiga HV-upplagan från andra trasiga HV-upplagor så är det tredjeperioder som den vi bevittnade igår.

Men en match är ingen match. Gårdagens seger, gårdagens fantastiska mål av Ang, måste vara början på en ny Great Escape. Om inte. Ja, då är vi tillbaka till ruta ett och samma diskussion som tidigare.

11 gillningar

Låter på Abbott som att det är AB som gäller.

“Jag försäkrar dem och resten av gruppen om att det är vi som ska ta oss ur den här situationen – det kommer inte komma in någon utifrån.”

Han stänger också för att själv gå ner i båset.

4 gillningar

Tack och lov. Det känns som att det bara är torftiga föreningar som sysslar med sådant på elitnivå …

6 gillningar

Andra bra timeouten i rad. :sunglasses:

8 gillningar

Ja verkligen. Har alltid tyckt att den är inget att spara på tills slutet. Ta den när det behövs!

1 gillning

Verkar som han faktiskt lyckas få ner axlarna på killarna nu. Att han får gehör på sina time-outer är ett gott tecken också.

9 gillningar

HV ska vara beredda att förlänga med AB enligt Madhawk.

Alltså babbla kan dem för att skapa nyfikenhet. Hoppas att det inte finns någon uns i det, men oftast kommer ju saker och ting ur något. Men jag hoppas innerligt att HV inte ens tänkt tanken. Just för att man måste överväga och tanka långsiktigt. Vill inte se ett kortsiktig beslut igen.

Redan? Det är hur många torsk i rad där vi blev överkörda, följt av tre vinster varav två i OT. Förra veckan diskuterades det i media om sparken, nu ska man förlänga. Jisses. Ge det en månad till iaf…

1 gillning

Ja av vad han har hört, för att visa att man har förtroende och att det är honom man vill satsa på oavsett vad. Men kan hålla med om att det är helt onödigt just nu, han har trots allt kontrakt en säsong till.

1 gillning

Man får hoppas att Hv inte ännu en gång gör misstaget att dra för långtgående slutsatser av en kortare “framgångsrik” period. Lätt att man svävar iväg och tänker att AB är värd att satsa på nu när man vunnit tre raka. Tabelläget och de underliggande siffrorna visar dock att han fortfarande har väldigt mycket att bevisa.

Får hoppas att det bara är ett rykte utan substans, men skulle samtidigt inte förvåna mig om det är sant med tanke på att man gjort liknande förut. En spelare sprattlar till och gör 6-7 bra matcher och vips har de ett nytt 2-årskontrakt på bordet. För att därefter stagnera och inte uträtta någonting vettigt.

Och som nämnts också helt onödigt med tanke på att han har kontrakt nästa säsong också. Lär knappast vara några övriga klubbar på högre nivå som är och rycker i honom redan nu.

4 gillningar

Nu är det ju HV71 vi snackar om så allt är följaktligen möjligt.

Dock så tror jag inte ens HV71 förlänger med en tränare vars kontrakt inte går ut och som dessutom är ganska iskall bland andra klubbar.

Samtidigt som sittande sportchef inte ska vara kvar och hans ersättare snart är på plats.

Enda jag kan tänka mig är om ny sportslig ledning är klar och de nya cheferna absolut vill förlänga med AB. Svårt att se varför det skulle vara så dock.

Så inget som helst skäl att inte vänta till en ny sportslig ledning är på plats, inget skäl överhuvudtaget.

7 gillningar

Lika lätt som det är att kritisera när det går dåligt lika enkelt är det att berömma när det går bra. Tycker dock att Anton steppat upp lite på sistone. Tagit ett flertalet positiva timeouts, matchar laget bra och känns överlag lite stabilare. Gillar att Anton, och även övriga i ledarstaben, visar känslor vid vinst. Sen är väl matchningen i 3v3, där han ofta startar med en defensivuppställning (Tikka, Lindbäck eller Kero) för att sen direkt byta ut dessa när man vinner puck aningen speciell. Känns lite omständigt men samtidigt så har det ju genererat i vinster så svårt att klaga.

19 gillningar

Håller med!

Gällande 3 mot 3 så är det ju lätt att byta när man har pucken och om man inte vinner tekningen så det ändå försvar som gäller. Så bättre att ha toppspelarna fräscha när man har pucken.

2 gillningar

Absolut, jag ser fördelarna med det. Den stora nackdelen är väl när de defensiva spelarna har Lindbäck och framförallt Tikka på ryggen. Inga speedkulor direkt utan blir ännu mer av ett rundningsmärke i 3v3. Men absolut tänket/taktiken i sig är smart. Motståndare vill ju även sällan forcera/checka lika högt i 3v3 så läge för att vila med pucken och göra ett snabbt byte är desto större.

Jag gillar att Blomman ändå har lite unika idéer och vågar implementera dessa. Vissa bättre än andra men han verkar ändå vara ganska snabb på att snappa upp och förändra när en sådan idé inte slår väl ut. Om inte under match så emellan matcherna där han är känd för att käka videoanalyser till frukost, middag, mellanmål och kvällsmat.

3 gillningar

Jag gillar verkligen straffläggarna han plockade. Borgström, Ang, Reber var helt rätt nu när Kaski är borta.

1 gillning