Hoppas innerligt att det bara va en fluga, för det ska inte finns på frågan att man förlänger enkom resultaten i dec månad
Absolut inte. Fan att det ska vara så svårt att matcha de bästa, inte namn eller lön. Trodde AB kunde detta men nä.
Tycker AB gjort det ok som helhet. Han var en oerfaren chansning. Tyvärr behöver vi ett säkert kort inför slutspurten som kan sätta ett bättre grundspel. Allt annat känns naivt.
Får se om kraven det talades om i HV bara gäller spelarna eller även ledarna.
Han vinner SM-guld i floskler varenda kväll.
Bra som snackpåse, skulle säkert göra ett fantastiskt jobb i TV4’s studio.
Någon coach är han absolut inte.
Jag vill inte fråga… men jag måste.
Vilket av de han gjort har varit ”Ok”?
Helt ok retorik!
Mina förväntningar var att han skulle klara sig 2-3 månader och sedan få sparken. Var väl gissningsvis nära innan sviten med poäng.
Tycker att vi under en kort period höll samman lagdelarna bättre än på många år och fick ner motståndarnas hastighet innan de kunde passera vår blålinje.
Tycker också det var bra att tidigt satsa på Reber.
Sedan är det tyvärr slut på beröm.
En ok insats av en ung tränare med blandad erfarenhet från HA i mitt tycke. Går inte att förvänta sig något annat än att han ska vara en av seriens sämsta tränare. Han tar säkert med sig erfarenheterna från hv vidare i karriären. Nu vill jag ha en riktig ledare istället för praktikant.
Han lyckas ju få en av SHLs bättre trupper att spela som skit i 5-5 hela säsongen. Dåliga laguttagningar på det, räddas enkom av ett grymt PP och stundtals överpresterande målvakter.
För mig är han nu underkänd så här långt in på säsongen. Pushen vi hade i december verkar också bero på att han knappt behövde ta några beslut pga frånvaroläget. Så inte tack vare AB kan vi konstatera.
Otroligt mycket att bevisa och jag är fortfarande väldigt tveksam. Kan ev funka om han får en riktig ass ytterligare att hålla i handen.
Ser mycket likheter med tiden i AIK. Inget bra grundspel utan antingen målvakter som spikar igen eller ett grymt PP. Grundspelet fixar han inte.
Vi kan diskutera detta till enda, för AB är det vi kommer få dras med, det blir en sju jäkla resa att överleva detta. Men kan AB göra en bra månad så kan han väl vaska fram ytligare en, eller? HV kommer inte ändra i leden.
Ty tvek om AB ser differensen mellan bra månader och EN bra?
Ibland undrar man om folk på detta forum ens tittar på matcherna? Gör man det så borde man se hur spelarna uppträder?
“En av shls bästa trupper”?
Jo tjena. I drömmarnas värld kanske.
Verkligheten ser annorlunda ut.
Spelarna är totalt bedrövliga, helt likgiltiga. Bland det sämsta hockeylag jag sett på en is.
Frågor på det?
Vem ansvarar för att få spelarna att engagera sig!? Vem ska sätta samman en spelplan de kan utföra?
Spelarna har ett ansvar men en tränare ovan att hantera kris och som är i underläge mot i princip alla andra tränare i serien är inte ett vinnande koncept.
20 matcher kvar och spelmässigt är det fortfarande uselt.
Håller med. Det går inte coacha bort spelarnas dåliga attityd och ovilja att kämpa. Det är alltid så mycket lättare att säga hur en coach skulle gjort efter utfallet. Det hade ju mycket väl kunnat räcka med att Alnefelt inte smetat in utrustningen med vaselin och HV satt några av chanserna i första perioden för att matchen skulle sett helt annorlunda ut.
Jag fick lite intrycket av att luften gick ur laget efter Alnefelts blunder.
Spelarna åker in till ett nästintill fullsatt Huskvarna garden varenda jävla hemmamatch, dom tjänar stora pengar, dom har ett ganska hyfsat jobb ändå, dom ör “proffs”. Dom ska väl för h-vete kunna engagera sig ändå.
Anton lär göra vad han kan för att få dom att glra sitt jobb.
Det enda som är kvar är att Liljander går över huvudet på AB och tar besluten. Han är inkapabel att själv ha huvudansvaret. Annars är det HA nästa.
Finns dessa mandat för en SC?
Du vill att Liljander ska vara Hc?
Nej jag vill väl egentligen ha en kompetent HC men det kan jag väl se mig om i stjärnorna efter.
Vore dock bra med en god man som kan tala om för AB vilka som presterar och förtjänar istid och vilka som är avdankade spelare som spelar på gamla meriter
Helt säker på om vi byter coachstab med Frölunda att vi också i stort sett byter plats i tabellen.
Den truppen vi har ska inte vara i närheten av en bottenstrid. Aldrig. Dessutom med ett fantastiskt PP!
Malmö ligger före oss i tabellen! Jag begriper inte att man kan vara nöjd med våra coachers jobb och skylla allt på spelarna.
Om dessa spelare är så dåliga så får man fråga sig varför? Vissa är kassa, absolut, men med våra sex femmor vi haft kan vi plocka bort dem.
Jag sa det för längesedan. Ge mig Ante Karlsson.
Skulle aldrig ske. Skillnaden mellan Hvs och Frölundas spelare är nämligen att dom spelar med hjärta, dom jobbar stenhårt varje match, hade dom gjort under Blomman också.
Tror du på allvar att detta laget, med dessa spelare skulle ha förmågan att byta plats med Frölunda med en annan coach?
I en match som idag. Tycker du spelarna ska komma undan? Varför skulle man inte skylla på dom? Dom är ju totalt bedrövliga!
Finns nåt man kommer långt med i hockeyn i sportens värld över lag. Och det är ett driv, en passion för det man gör, att spela med hjärta. Att offra det där lilla extra.
Det gör malmö, det gör inte primadonnorna i Hvs lag. Då spelar det ingen roll hur bra du tycker laget är. För det duger inte. Helt enkelt.
Blir svårt. Han är ju i lhc som du kanske vet.