Tråden om HC Niklas Eriksson

Ja, förutom Tommy Samuelsson året i HA då. Sen gick det ju inte jättebra i SHL under hans ledning.

1 gillning

Niklas Eriksson: “Känns fantastiskt att vara på plats”

2 gillningar

Varmt välkommen Niklas! Ta hand om vårt lag nu och få ordning på skeppet. Vi tror på dig.

Välkommen, hoppas det blir bra. Man trodde på Anton för han sa bra saker och det blev ju som det blev. Jag tror på det när jag ser konkreta resultat, med det sagt hoppas jag att han lyckas vända det här.

I HA blev det ju succé. Och första säsongen i SHL hade han ju en allsvensk trupp, en riktigt, riktigt svag trupp där man trodde alldeles för mycket på allsvenska spelare som Forsberg, Vesel, bröderna Davidsson osv. Samuelsson låste sig i sin syn på hur HV skulle spela (ett övermodigt spel som fungerade i allsvenskan) och en tränarsparkning blev till sist nödvändigt. Men jag skulle säga att det ändå inte var Samuelssons fel att det gick som det gick. Felet låg snarare hos Nubben som gav oss den sämsta trupp vi haft i modern tid. Ett mirakel att vi inte hamnade i kval och åkte ur.

6 gillningar

Varmt välkommen Niklas!

Snälla låt oss slippa kval iår :folded_hands:

5 gillningar

Ett perspektiv på NE

  • Som spelare var han var Leksand trogen förutom ett år i Finland
  • Som tränare har han gjort 10 säsonger i Örebro

Han verkar vara otroligt lojal och han verkar uppskattas av andra. Det är den stabilitet vi behöver.

10 gillningar

Känns som det bara är jag som är mindre imponerad av detta.. vem av ledarna kan få in lite glädje i båset :person_shrugging:

1 gillning

Bästa tillgängliga tränaren! Också född i småland?

1 gillning

Sicken skillnad mot det vi varit vana vid de senaste åren, det behövs inte många rader för att förstå det.

Det här är en ledare som vet hur man leder!

2 gillningar

Välkommen, detta blir bra

VAAAAAAAARMT välkommen!

Detta blir bra!

1 gillning

Välkommen :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Välkommen Niklas!

Kul att få in en person som många hoppats på och skrivit positivt om innan han blev klar. Tror Niklas är mer åt det hållet vad HV behöver än flertalet föregångare.

Fantastiskt kul! Första året kommer bli tufft men det här kan bli väldigt bra!

Därmed är ledarstaben till tre fjärdedelar spikad inför nästa säsong och en ytterligare assisterande tränare ska rekryteras.

-- Vi hoppas kunna presentera det inom kort. Jag tycker det är viktigt att Niklas, som nu kommer in, får vara med i den processen, avslutar Johan Hult

Tycker detta talar för Klockare. Snart klart, NE involverad.

Oops, fel tråd. Mods får gärna flytta.

1 gillning

låter lite i intervjun som att han suttit som grabb i rosenlundshallen och kollat på hv när han va lite grabb, utan att nämna att han är lite smygsupporter sedan barnsben :wink: eller övertolkar jag intervjun?

3 gillningar

Välkommen!
Kan du lösa ett grundspel är vi dig evigt tacksam, och allt annat än kval/ingemansland är en bonus.

Jag har hört att han inte ska ha varit ett särskilt stort fan av HV under sin spelarkarriär? Han ska till och med ha sagt detta. Nån som hört/läst/minns samma sak?

Men det är väl skitsamma en dag som denna. Mycket vatten under broarna.