Tråden om HC Tomas Montén

Snälla styrelse kicka tidernas sämsta tränare NUUUUUU

Hejdå Monten

1 gillning

Lämna. Redan ikväll.
En coach som gett bedrövelse ett ansikte.

5 gillningar

Ja. En förändring måste onekligen till! När kaptenen sågar tränaren i nationell TV, då är det något som är på riktigt allvarligt fel

3 gillningar

Hej då Monty!

Tack och hej

Avgå

Aldrig i livet att monten sparkas så länge nubben styr

1 gillning

Inse att du inte kan leda ett lag!!!

Känns inte som någon vill lyssna på han längre lär ryka inom en snar framtid

Det som förvånar mig mest med Montén är att han gjort precis tvärtemot det många menade var hans kanske enda styrka. Att förvalta unga spelare. Han har konsekvent hållit juniorer utanför laget de första fem omgångarna. Han har tryckt ner de få unga spelare vi har i fjärdekedjan.

Det är som om Montén tycker det är skönt att äntligen få coacha ett herrlag igen och därför medvetet väljer bort allt som är lovande och ungt.

Urdåligt.

4 gillningar

sparka han direkt, låt lindbom ta över tills en ny tränare är på plats, nått måste hända nu, laget har tappat allt förtroende för monten

Hela hockeysverige såg detta var en fel rekrytering förrutom HV…

1 gillning

Totalt jävla misslyckande! Herrgud! Trodde det kunde bli bra men detta är ju 100 gånger värre än förväntat… Bör lämna innan lördag!

4 gillningar

Efter förlusten mot ZAIK. Ca 21:00 ska han få reda på att han får ta en hyrbil hem. Följ inte med på bussen.

2 gillningar

Magnus Wahlman, han kan hockey han.

Sjuk sågning, ovanligt, av en reporter på SR innan seriestart.

Synd inte Nubben skickade förslaget om Monten som HC på remiss till Magnus Wahlman.

Har styrelsen lite stake nu så funkar inte taggen in i Husqvarna Garden för Monten och Nubben efter denna veckan.

Låt Pelle G ta över redan från imorgon. Låt han tillsammans med spelarna ta nya tag. Det måste till en förändring nu. Att fortsätta med Monten kommer inte leda nånstans det är tydligt nu.

2 gillningar

Jag tänker samma. Nu gäller det att folket är prestigelösa och tillsätter Lindbom direkt!

Jag sa att jag skulle köra en Gandalf utanför HG om valet föll på Montén inför säsong. Nu är det dags efter turnén att göra detsamma.
you-shall-not-pass-lotr

4 gillningar

För mig är det fortfarande smått ofattbart att Montén tränar HV71. Snubben vars tuggummituggande likgiltighet man irriterade sig på under JVM för en massa år sedan. Vars utstrålning var som en axelryckning när juniorkronorna spelade dåligt.

När han kom till HV hade jag i princip glömt allt det där, för i ärlighetens satte det inte några direkta spår utan lämnade mest en slags likgiltig tomhet som man snart glömde efter sig. Men han sade ändå rätt saker och verkade ödmjuk inför uppgiften att träna HV71 och jag tänkte “juniorkronarna var längesen, kanske minns jag fel eller så har han utvecklats”. Nu står han i i vårt bås, tuggar tuggummi och och är likgiltig, identitetslös och idefattig. Denna gång representerar han HV och jag känner att jag lever i någon slags kognitiv dissonans, denna typ av ledare kan bara inte representera laget som vi alla brinner så mycket för. Vi representeras av Sune, Mårts och Kenta, tränare med karaktär, idéer, självbild och identitet. Men nu verkar det tyvärr vara sant, vi representeras av en man helt utan passion, ide eller identitet, hur ofattbart det än är…

Hur illa det än såg ut under Tommys ledning så var han en person som man ville sluta upp bakom, som hade en förteoendeingavande aura och som kändes som en bra representant för klubben, fram tills det bevisades att spelet inte fungerade och det blev tvunget att förändra. Montén har ingen sådan aura. Han inger inget förtroende. Han är ingen person som man slåss med näbbar och klor eller ger sitt bästa för. Han är ingen naturlig ledare. Han är bara där.

7 gillningar