Tråden om HC Tomas Montén


Kanske inte den mest hemliga av hemligheter, Men varmt välkommen till Sveriges bästa klubb! Låt 23/24 satsningen börja och med det resan mot toppen :rocket:

Montén i HVTV - “Det är en stor möjlighet och rolig utmaning, möjligheten att få jobba med Nubben igen”

Välkommen till sveriges bästa förening, Tomas.

Vi “hoppas med” dig!

1 gillning

Positivt att killen iallafall “brutits in” i SHL-världen i lhc, efter många år i förbundet. Det spelar ju ingen roll vilket bås han stått i föregående säsong, utan det viktiga är att han har sett flera matcher från en ledar-roll.

1 gillning

Glatt överraskad att kontraktet är på två och inte tre år. Gissningsvis behöver vi bara betala honom för att peta navelludd i ett och ett halvt år. Skönt!

Hoppas att Montén motbevisar mig men jag tror att han kan utmana legenden Randy Edmonds.

5 gillningar

Han har iallafall identifierat huvudsakliga problemet att vi behöver stabilt grundspel och vara jobbiga att möta varje kväll

1 gillning

2011/2012 åker djurgården ur elitserien…
2012/2013 åker Timrå ut…
2013/2014 kommer är linköping i botten efter en period på 8 år av sämst 5a och 4 medaljplatser…
Efter 2016 har sveriges j20 tagit 1 medalj, att jämföra med 7 åren före med 4 medaljer varav 1 guld…
Gemensamt för allt ovan är Tomas Montén…
Det tog mig 10 minuter att få fram dessa siffror…

Skulle ni anställa någon med dessa meriter?

Jag ser bara två alternativ till att Nubben anställt honom. För jag kan inte tro någon är så dum att tro Montén är en bra idé…
1/ Nubben anställer sin kompis.
2/ Nubben vill medvetet förstöra för Hv71.

Montén kanske kan komma in på en medaljplats i Hall of Shame av tränare; Johansson, Edmonds och Montén… vi får svaret inom ett år.

Men Nubben har på rekordtid visat att han är nummer 1. Presidentklubban är hans, vår krönte konung bland dumskallar och fåntrattar.

3 gillningar

Om att identifiera problem räcker för att bli huvudansvarig ställer jag upp. Jag är mycket billigare och faktiskt bättre på identifiera förbättringsområden.
“Vi behöver göra fler mål än motståndaren.” Klart!

Jag vill ha en tränare som vet hur vi ska genomföra förbättring. Vad som kan bli bättre ser ju 7000 pers varje match…

Jag skulle vilja påstå att du ligger rätt högt själv där på listorna. Listorna över tveksamma inlägg som ny skribent på forumet.

Vi kallar inte folk för dumma här. Vi rör oss inte i närheten av konspirationsträsket.

Så, med det sagt, välkommen hit, men det krävs en kvalitetshöjning för att få skriva här.

4 gillningar

Att nubben medvetet skulle förstöra för HV är skitsnack. Bara för att killen inte gjort bra ifrån sig behöver ju inte betyda något. Samuelsson fick ju kängan av HV för inte så längesedan och kolla hans meriter. Gäller bara att hitta rätt och jag tror Monten är rätt gubbe!

1 gillning

Ingen blir gladare än jag om jag får erkänna mig själv krönt till kung i den klubb jag satt Nubben som president i!
Jag äter gärna upp en buffe av dumstrutar för en stabil 6eplats.

Nu handlar det inte om vad du tror, eller utfallet, utan enbart om hur du utrycker dig. Det inlägget ovan är över gränsen för vad vi tillåter här. Vi kallar inte folk för dumma, dumskallar eller fåntrattar här.

3 gillningar

Du har en poäng i att mitt uttryck var onödigt, jag misslyckades med att få till en slutkläm och det tog fokus från det som jag eg. vill ska diskuteras.

Det är inte HVunikt, eller ens hockey-unikt att folk anställs trots att det inte alltid står klart på vilka meriter.
I detta fall tycker jag det finns tydliga meriter - på att inte anställa.
Jag räknar med att Nubben inte ensam skrivit ett kontrakt med Montén utan att det gått genom många steg och kontroller i den sportsliga ledningen.
Alltså måste det finnas en förklaring, en idé, till varför resultatet ska bli anorlunda med Montén i Hv71 än vad han lyckats med tidigare.

Det är 10 år sedan nubben och Montén åkte ur med Timrå. Under tiden har Tomas hunnit bli 45 år istället för 35 år.

Jag köper absolut inte resonemanget ni för om att det är en nackdel att de känner varann. Förstår ni hur liten den högsta kretsen inom svensk hockey är? Vi hade inte kunnat värva en enda tränare om inte Nubben skulle få ha en relation med tränaren.

2 gillningar

Måste ju vara fullständigt uppror bland LHCs supportrar. Riskerar att slå över tyvärr, risken stor och hänt innan.

Nu har vi två år i rad tagit deras ass som de valt att inte ha kvar. Måste ta hårt på deras supportrar.

Tänk bara hur vi hade reagerat om de tagit typ Tim Brithen och Jonas Holmström eller liknande efter att vi valt att inte förlänga.

1 gillning

Absolut Sorken, jag förstår din poäng. Ska inte låta deras privata relation grumla min syn.

Så vad talar för att Montén ska lyckas som tränare?

1 gillning

Att han är väldigt duktig på att bygga en grupp och att anpassa sig.

Framförallt så har han Pelle G som assisterande.

@lejacques

Jag tror att när man värvar spelare kollar spelarna först och främst vad de får i lön/roll har man haft någn dålig relation med någon tränare innan så kanske man inte vill spela för han igen. Men att spelare skulle välja bort HV för Montén är tränare tror jag är bara skitsnack. Tror dock absolut de blir bättre med Montén jämför med Sammen. Montén tror jag är betydligt mer lyhörd och lyssnar mer på spelarna något jag tror absolut man lärt sig när man jobbat med yngre spelare, tror inte han är tränaren som tex kör över laget och för få sitt igenom. Säger inte jag är tok glad över Montén men det känns oki speciellt när Pelle är med oxå.

1 gillning

Det som gör mig försiktigt positiv till Montén är att han kan sätta ett grundspel snabbt. Detta har han gjort år efter år i JVM. Det tyder på stor tydlighet gentemot gruppen. HV behöver spela en tydligare hockey.

Dör Montén brister är ju matchcoahningen. Han kan se paralyserad ut emellanåt. Här hoppas jag att Pelle och Helmersson? Kan stega in.

Jag tror inte Montén är så dålig jämfört med de andra lediga alternativen. Kanske inte jättespännande men inte så dålig som folk vill ha det till.

Men med det sagt så är detta Nubbens absolut sista liv som katt. Han får inte misslyckas här. Då måste han gå.

8 gillningar

Snabbt enkelt stabilt grundspel som passar i gruppspel men sen panik när det gäller i slutspel… stämmer ju ganska bra på j20åren med Montén.
Så kanske också ska bli aningen försiktigt positiv men då vill jag ha en rockad till slutspelet där han blir bänkad men får komma tillbaka till försäsongen igen…

Om du lyssnade på intervjun i HVTV så förespråkar han inte den typ av hockey. Sorry för fortsatt off-topic Diabolics, men vet inte hur man svarar på ett meddelande så den hamnar i en annan tråd.

Du får gärna flytta