Tråden om HC Tomas Montén

Va det 10 år sedan Montén basade över ett klubblag? Sen vad hade han för meriter för att ta över ett lag som skulle byggas upp på nytt?

Jag ser inte hur man kunde välja Montén med noll framgångar.

Han har haft två huvudtränarjobb på seniornivå, först djurgården där man klarade sig från kval med nöd och näppe för att sedan åka ut som HC för Timrå. Därefter har han haft huvudansvaret för juniorkronorna, som han ganska gravt sköt i sank.

Bilbranschen! Nubben är som klippt och skuren som bilhandlare. Tänker mig att Holmgrens behöver stärka upp begagnathandeln och med rätt kontakter i Sundsvallstrakten går det nog att kränga det mesta på fyra hjul.

6 gillningar

16:00 and counting.

Vi får hoppas att de presenterar något vid fem, jag behöver koncentrera mig på jobbet för sjutton!

2 gillningar

Kanske sparkas imorgon? Måndag känns mer som en sån dag?

1 gillning

Ah, just det!

”Tänk på vilodagen så att du helgar den.”

2 gillningar

Hur ska man kunna vila innan det förkunnas att Monten och Nubben fått :athletic_shoe:

Tror laget är på is då så man skulle nog vilja ha det gjort före träningen iaf.

Den totala tystnaden talar väl för att saker är på gång? Totalt utskåpade igår, fans som skriker och skäller ut tränare och spelare, krisen värre än någonsin.

Man kan tycka att någon borde kommenterat. Än har något sådant inte skett. Så tystnaden ser jag som positivt om man som jag vill att Nubben och Montén får foten.

Sen det där med söndag. Dahlén, Lindbom och Rahm blev alla entlediga på en söndag, dagen efter en torsk om jag minns rätt. Beskeden kom på eftermiddagen närmare kväll.

6 gillningar

Igen, nånting lär komma idag. Man måste försöka släcka branden, igen. Förhoppningsvis blir vi inte arga idag, igen.

4 gillningar

Hoppas beskedet kommer idag, hursomhelst.

Håller med Lejacques. Den tystnad som råder pekar starkt på att det händer grejer.

3 gillningar

Väntat hela dagen på detta.

Du behöver inte vänta. Allt annat än kicken för Montén och Nubben är totalt orimligt. Tidsfråga måste det vara :slight_smile:

14 gillningar

Man är ju ändå livrädd. Den här föreningen har ju överraskat en negativt tidigare…

7 gillningar

Tick tack tick tack….

På tal om Tikk… låt honom följa med Nubben ut genom dörren.

3 gillningar

Tycker vi sparkar hela bunten när vi ändå håller på. Varandra en ska lämna sin tagg vid utgången. Sen går resten och klipper sig och öppnar bistro på fritiden. Sen får Freijd (heter han så?) husera fritt i arenan med sin kamera och mic.

Äntligen. Adjö

Stäng tråden fort som fasen!

3 gillningar