Tråden om HockeyAllsvenskan

Fredrik Forsberg igen alltså fast i “fel” lag…

Sjukt verkligen.

Likheterna tog slut men inte helt och hållet.

Game 7 alltså, jag håller på och hoppas på Modo.

Tror tyvärr inte MoDo pallar den pressen

Fasen då, än kan man inte andas ut

Harald missar rätt mycket, en modospelare blir fälld och faller in i kanten på den öppna båsdörren ifull fart och han kommenterar att spelaren bara trillar lite lätt ingen fara, först på tredje reprisen ser harald vad som hände.

Å som du säger, var skotten far ser han aldrig, ibland inte ens efter repris, men han har alltid 2-3 teorier var det tog.

Synd f.ö att modo skänkte bort detta, de var det bättre laget men fegade ur och sökte sig ut mot sargerna och stannade upp otaliga ggr i spelvändningar när de hade fått 3 mot 2 eller 2 mot 1 lägen om de bara skärt in i banan istället, otaliga sådana lägen.

Utan Klasén hade det aldrig gått - iskallt av honom.

Nu känns ju allt som det är upplagt för att DIF ska vinna - men jag hoppas på MODO.

1 gillning

Och det är väl också skillnaden på SHL och HA.

Med en AP i laget kan du med nöd och näppe hålla dig kvar i SHL.

Med en Klasen i laget kan du gå upp i SHL.

Kolla bara på förra årets finalserie mellan HV och Löven. De senare höll på att manövrera ut oss och var spelmässigt stundtals minst lika bra. Men vi hade några klasspelare fler (Vesel passar till Foppa ggr tre).

I HA gör bättre spelar större skillnad än vad de gör i SHL.

1 gillning

Verkligen, så är det. Krävs några växlar till om man skall bli en riktigt bra spelare i SHL.

De enda 2 sakerna som skiljer SHL från HA är,

  • Passningsspel
  • Struktur

Den cowboyhockeyn vi såg igår måste tvättas bort för det lag som avancerar.

2 gillningar

Tror ni Brynäs behöver slänga på reklam på deras tröjor nu mtp deras värvningar :rofl::crazy_face:

Nu gäller det modo, tror det är bra för oss om det degraderade laget inte går upp direkt, varken nu eller nästa år. Alltså håller jag på modo för att hålla dif borta från vårt territorium och dessutom gör ett dif i as nästa år det svårare för brynäs att gå upp direkt vilket även det kan vara bra för oss i förlängningen , silfverberg är t ex troligen på g hem till gävle inom ett par år , djurgårn i as är även en viss block för aik vilka jag inte heller
vill ha upp med tanke på deras potentiella hemvändare och med oss gemensamma intresse av några spelarnamn

Detta gäller i allafall så länge vi är ett lag.för de nedre regionerna av tabellen vilket troligen är fallet två år till sett till vilka som leder skutan dessa år.

2 gillningar

Åtminstone positivt att om DIF går upp blir det enklare att se vissa bortamatcher !

Game 7 i Ö-vik ikväll. Kan bara tänka mig hur båda lagens fans mår just nu. Det här blir en rysare.

1 gillning

Får se om Foppa kan hålla sig från att ge sig in på isen och skipa rätt :slight_smile:

Är väl potentiellt bra för HV om DIF går upp? Gör även Brynäs det så kommer de ju garanterat lägga ner nuvarande system 24/25 när de ska utvärdera. Slutsatsen blir väl då att det inte är bra att ett SHL-lag garanterat åker ner då det verkar drabba väldigt bra/resurstarka lag som inte klarar av det mentala i kvalmatcherna, men som sen har massa bra spelare i laget som de lyckas behålla och toksatsar i allsvenskan.

Antingen blir det ju igen ett system där SHL-laget får möta allsvenskt lag eller att det blir en garanterad nedflyttning på sista plats+ett kval så två lag potentiellt kan skifta liga. Oavsett tror jag båda uppläggen minskar risken för HV att åka ner igen och bli fast i allsvenskan kontra det systemet som är idag.

1 gillning

Vet inte riktigt hur jag ska formulera följande tanke.
Men… jag ogillar skarpt Modos hymn. Samma gäller typ Fbk:s om skölden och rögles gröt-ramsa. Lövens m.m.

För blödigt. Det är ju inget tryck alls i skiten. Ger ingen annan känsla än typ… yta.
Ge oss rock för fan!

4 gillningar

Vi ser just definitionen av ”bra start”. Mäktigt.
2-0

Shit, nu blir det spännande !

Om Modo vinner, vem kommer då vilja anlita Garpenlöv som tränare ?

Svar : Nubben ?

PS Garpenlöv kom 5:a, 9:a och 6:a med Tre Kronor i Ishockey-VM, det är hans ENDA facit som tränare/coach - låter inte så lockande - ska han bryta trenden eller förseglas hans öde ikväll ?

Fan vilken attackmentalitet de har Modo. Inga krusiduller utan söker snarast skott.

Måste hålla med om HAS slogan, ”Sveriges mest underhållande liga” eller hur den nu lyder.

Ofta MYCKET roligare att se på än SHL.

1 gillning

Topplagen , Björklöven , Modo och DIF håller hög kvalitet och där håller jag med dig !

Men ju längre ned man kommer i HA-tabellen så blir spelet sämre och sämre.

Min slutsats är att man bör utöka SHL med två lag till och ha bibehållen kvalitet . Sen kan vinnaren av HA gå upp och sista laget i SHL gå ned , samt näst sista lag i SHL får kvala mot ett lag som kvalas fram av resten av HA-lagen …

Det tror jag skulle bli bra !

2 gillningar

Där satt sista spiken i DIF-kistan tror jag !

skit i HA. kolla U18.
Tråden om: J20 & J18!