Tråden om HockeyAllsvenskan

Brynäs fick ju stryk av Björklöven i Gävle, så hade inte räknat bort dem.

2 gillningar

Haha hittade den här på Djurgårdens forum :rofl: :joy:
De är livrädda att Monten ska ersätta Garpenlöv.

1 gillning

haha fan trodde det var sant! :rofl:

De kanske får M billigt, och det är ju i princip omöjligt(!!) att inte gå bättre än Garpen. :slight_smile:

Undrar om inte Garpen ryker nu.
Verkar vara turbulent och infekterat där nu i Djurgården.

1 gillning

Som jag skrev tidigare vad man hört från spelare är Garpen en ”idiot”.Tror han har noll förtroende av spelarna och det förstår jag med tanke på den attityd han har. Såg man redan i 3kr hur han var mot Kempe bla.

Han borde hoppa av. Bråkat med spelare mm undra om en Kruger var skadad?

1 gillning

Krugerhärvan känns konstig.
Först bråk sen helt plötsligt så upptäckte man att han var skadad nån timme innan nedsläpp… man undrar ju?

Sen kan jag tycka att det är konstigt att Liss inte får spela nått, har han gjort Garpen nått? Han gjorde ju ändå 48 poäng förra säsongen och Djurgården behöver ju få igång målskyttet och dom har en som får sitta på bänken.

Nä det är bättre dom tar över Montens kontrakt nu! Dom behöver lite Igen Igen Igen på träningar och presskonferenser! :grin:

3 gillningar

Jag tror Garpen har sina favoriter bara. Sen på det en jäkligt dryg attityd! Som sagt Stefan Petersson sa han va hemsk och de är länge sen, har säkert bara blivit värre.

Sen va Kruger lite för öppen vad för skada han hade som det sades i AB. Här ligger en hund begraven.

Jag ägnade mig också åt lite skadeglädje ikväll och läste DIF-forum. Fina nyligen postade citat

Det räcker nu! Samtliga i båset och KG ska omgående nekas tillträde till allt som har med DIF Hockey att göra.

Det finns ingen energi i ögonen på spelarna och coachteamet står som fågelholkar medett engagemang som till och med en fågelholk skulle vara mer inspirerande att ha i båset

Ha ha ha! Ursäkta…man ska vara ödmjuk…

2 gillningar

Tycker mest det är sorgligt att se DIF harva i botten av HA. De är en anrik klubb och stockholmshockeyn har fostrat ett stort antal talanger genom åren. De hör hemma i SHL och jag hade gärna bytt ut dem mot lag som växjö, örebro, oskarshamn, rögle eller timrå.

2 gillningar

Håller faktiskt med dig. Men hade helst bytt bort Modo. Lagen i Småland får gärna vara kvar. Sköna resor :sunglasses:

Djurgården får gärna rasa net i division fyra och stanna där.

3 gillningar

Djurgården var väl det första laget vi mötte efter beskedet om Stefan Livs död. DIF-fansen hedrade den tysta minuten, till skillnad från de intelligensbefriade Linköping-fansen som fortfarande har ramsor om Stefan Liv. Djurgården och Brynäs hör hemma i SHL.

5 gillningar

DIFs styrelse tackade tydligen nej till Mitell som istället gick till FBK som sen tog guld.

Vet inte om detta stämmer fullt ut men har varit rykten om detta i alla fall.

Var ju i vevan efter Barry Smith och sen när Fagervall tog över.

Stämmer det så var det ett riktig felbeslut kan man säga. Sen på det värdelösa Garpen som tydligt visade i Tre Kronor, hur hamnade han där?, att han är en kass coach.

I nivå med vårt val av sportchef och headcoach.

Hoppas verkligen att de tar in Monten nu. Han kanske hellre väljer att få lön utan att jobba och kunna förbereda sig för ev studier.

Citat av intervju med Garpenlöv från hockeynews. Skrämmande likt Monténs svar och resonemang. Han lyckas tillochmed få in ett litet ”igen”.

Tycker du att det blir bättre?

– I vissa matcher är det bättre, i vissa matcher är det sämre. Idag gjorde vi noll mål. Idag var det inte så bra.

Finns det nåt annat ni kan göra?

– Det enda man kan göra är att titta på det vi gör och försöka utveckla det till att bli bättre.

Fansen har höga krav på er?

– De har rätt att höga krav på oss och vi har höga krav på varandra. Det handlar om att få ut max av spelarna. Det handlar för varje spelare att få ut max av sig själv. Igen, det är inget konstigt. De har rätt att ha höga krav.

Djurgården hör upp.
Perfekt läge att entlediga Garpen och plocka in Monten.
Eftersom Djurgården även behöver back och FW så hade det passat utmärkt om Strandell och Stakkestad lånades ut minst året ut och fick tillbaka lite självförtroende och får mycket speltid.

Jag vet i fan om det skulle göra underverk för självförtroendet att spela under Montén i Djurgården.

1 gillning

Nu är jag inte helt insatt i den kontraktuella situationen. Men det skulle förvåna mig om inte HV kan dra av lite på Montens lön om han får ett nytt uppdrag. Så kanske vi skall vara lite glada om Djurgården skulle vilja plocka honom.

1 gillning

HV får väl stå för mellanskillnaden om han får ett kontrakt med lägre lön än vad han hade i HV.

Mellanskillnaden lär ju ändå vara bra mycket mindre än hela. Vilket gör att jag vill säga att Monten nog passar bättre i HA där spelet är mer ostrukturerat. T.o.m. lite ”Juniorlikt” jämfört med SHL.