Vete fan hur det funkar men då kommer väl lagar om anställning in osv, låter krångligt. Finns nog en anledning till att man har tidsbestämda kontrakt i sport.
Stefan Petersson som lirade i Hv lärde jag känna rätt bra då han ofta kom och åt på min restaurang och även lirade en del golf hade haft Garpen som assisterande i djurgården. Han sa att det är den värsta tränaren han någonsin stött på. Han ville inte gå in på exakt var det var för något. Men jag kan tänka mig Garpen inte är en pepole person alls.
Allt Garpen gör blir skit så är nog något som han gör rejält fel.
Enklaste för Djurgården nu är att dom tar bort Garpen och tar över Montens kontrakt så blir vi av med han på lönelistan.
Tycker det är en Win-win situation ![]()
Lite som några andra herrar vi känner till…
Det finns en riktig primal njutning av att se Djurgården misslyckas. Får en att inse att det finns grader även i helvetet.
Vilken dundertavla Hävelid gjorde i mål för Djurgården ikväll
Smålandsderby på TV4 Hockey, med mycket HV-koppling: Hugo Fransson, Nicholas Torp och Tommy Samuelsson, och även pausintervju med nybrofanet Fredrik Olausson.
Fredrik verkar inte ha så mycket känslor för HV. Har varit ett par tillfällen där han nämnt hur det var att komma till Nybro och FBK och att han kollar på just de lagen. Blev avslutet dåligt med HV? Jag minns inte så väl…
Kan detta stämma? Kolla skotten…
Verkar fasiken som det stämmer ![]()
9 skott, 7 mål. Utan tvekan sjukaste jag någonsin sett
Visst att våran förening är misskött, men det går inte ens att jämföra med djurgården. Herregud vilket haveri
som grädde på moset så har KG Stoppel fast anställning.
Njutbart.
Just nu ser inte DIF ut att vara något större hot mot Brynäs SHL-plats.
Garpenlöv som coach är väl den främsta garanti man kan skaffa sig om man har fiasko som mål och älskar Hockeyallsvenskan .
Tror Brynäs tar sig tillbaka relativt enkelt.
Han var assisterade tränare under AJ och lämnade klubben samtidigt som AJ fick sparken. Säsongen efter jobbade han väl som assisterande tränare tillsammans med AJ i MoDo. Om jag minns rätt tog både han och Stillman AJ:s parti så avslutet med Hv var nog inte var helt friktionsfritt.
9-1 till AIK mot VVIK efter 2 perioder.
Ah så var det ja…
Slår väl snarts hvs 11-2
4 tacklingar från Torp så långt. Kul se han in action. Smäller bra.
Har VIK ens en målvakt?
Jag tror med Brynäs fixar det men är helt säker på Björklöven kommer vara jäkligt svåra med att göra i en final. 60/40 till Brynäs.
I dagsläget ser väl Brynäs och Björklöven ut som de självklara finallagen, för jag tar för givet att dessa båda lag kommer göra allt för att inte stöta på varandra innan dess i slutspelet. Ser egentligen inte vilket lag som skulle hota. DIF tappade ju extremt mycket från förra säsongen och får förmodligen värva tungt framåt för att inte riskera ytterligare degradering (det om något vore sjukt).
Mora kanske kan vara ett hot?
Det är bara de lagen som verkligen klarar pumpa rejält i tre perioder. Alla andra tycker jag faller på sina 3-4 kedjor lite.