Tråden om HockeyAllsvenskan

Fan va gött med Vimmerby i HA! Förra året Kalmar och Nybro och nu Vimmerby. Småland levererar!

Vimmerby är ju kända för att fostra bra spelare så hoppas få se lite HV-juniorer utlånade till Vimmerby nästa säsong.

3 gillningar

Ja Småland är verkligen svensk hockeys starkaste distrikt på gott och ont. Nu åkte tyvärr Västervik ut, annars hade vi haft 8(!) lag i de två högsta serierna!

4 gillningar

Otroligt! Vimmerby och Jönköping. Där man vuxit upp på somrarna och fortsatt komma “hem till” i vuxen ålder. Så jäkla glad för ortens skull!

I ett parallellt universum någonstans hade HV torskat sista kvalmatchen och det blivit småländska derbyn mot Vimmerby…

Men jag skjuter bort den obehagliga tanken och firar idag för lilla Vimmerby. Vilken jäkla bragd!

13 gillningar

Gud förbjuder dig att nämna det. Risk för att bli bannad om jag fick leka mods för en dag :crazy_face: Det räcker ju med din statistik om Nubben som ekar, det slutar aldrig :see_no_evil: :rofl:

1 gillning

Kul för Vimmerby, grattis! Damen är därifrån och varje gång vi besöker svärföräldrarna, påpekar svärfar att Kalmars sportchef minsann bor på deras gata i Vimmerby :smile:

Bra att ytterligare ett såpass närliggande lag går upp, öppnar upp för utlåning av någon av våra lovande juniorer kanske?

3 gillningar

Tyckte denna var fantastiskt rolig!
Tänk hårtorken från Anton i periodpaus.

10 gillningar

Ofan…:flushed::+1::sunglasses:

I ett parallellt universum någonstans hade HV torskat sista kvalmatchen och det blivit småländska derbyn mot Vimmerby
Franskmannen…jiddra inte med Macce….:joy::sunglasses::+1::ok_hand:

Kanske öppnar upp damen med….:sunglasses::ok_hand::v::joy:

Siri. Visa mig en solklar 5 min + game …

3 gillningar

12 sekunder och 5 + game för DIF. Dessutom puck out efter första minuten på bp. Snacka om att göra det svårt för sig…

DIF överlevde 2 min i 3 mot 5 :muscle:

Krossa BIF!

1 skott i 5 mot 3 …

DIF hade oxå skott på mål :blush:

Dom hade väl mer till och med :sweat_smile:

1 gillning

En liten knuff och hela apgården vill ha matchstraff, ska bli skönt när Brynäs spelar bort Dif

Hur kan man gilla laget som spelade ner oss i HA?

I valet mellan Dif och Brynäs så är det enkelt :blush:

1 gillning

Ha ha ha nä :sweat_smile:

Liss, som är kallare än en isglass på Nordpolen (på ett negativt sätt), bränner öppet mål och BIF kvitterar i anfallet efter.

Svårt att vinna om man bränner såna chanser.