Tråden om HockeyAllsvenskan

Djurgården spelar mer “på chans” än HV71. Därför har man INGEN chans att vinna mot Brynäs. Allt talar för 4-0 i matcher.

2 gillningar

Lite Foppa-varning på Liss?

1 gillning

Hejar på Dif

1 gillning

DIF måste vara ett av dom sämsta finallagen någonsin. Vore en skräll om de ens vinner en match.

Jag trodde iofs att BIF skulle vinna i bäst av 7, men att DIF skulle vara så här chanslösa är ändå förvånande.

4 gillningar

Djurgårdens sportchef må vara de sämsta jag varit med om.
Man kraftsamlar pengar för att köpa ut Dahlström för över miljonen av IKO som sedan bara värmer bänk.

2st juniorer går in och dominerar jämfört med tex Gradin , grewe, Berglund MM

Ja DIF är verkligen blekt. Klasen, Krüger, och vad de nu heter är ju i princip osynliga. Jämför det med Kellehers, Vesel, Bertilsson, Scott osv.

Det är så man undrar hur DIF ens kunde ta sig till final med det här dåliga spelet.

Sen är ju Andrén ihålig i jämförelse med Clara, vilket också påverkar mycket.

1 gillning

Smart, och aningen banalt/enkelt knep av Brunäs att kopiera HV och vårt framgångskoncept.

5 gillningar

Någonting i mig också vill inte att Brynäs går upp. Vem fan gör en film som heter ”vägen tillbaka” månader innan slutspelet?

Nu är ju dock DIF riktigt dåliga, blir nog 4-0 i matcher.

Fast de har ju många i laget som stannat fler än HV hade och de är inga dussin lirare heller. Sen att de tog in typ 3 gubbar HV hade var bara smart.

Sure, men de chansade inte på de nya de tog in. De visste precis vad de fick.

Kopiera? Du menar värva HVs spelare :rofl:

:rofl:

HV och Brynäs lyckades köpa sig tillbaka. Brynäs hade också många bra spelare kvar. Man kan dopa sig ut första året men nu blir det stopp när IKO går ner. Nu har alla chansen igen.

Vet inte vilket lag som blir slagpåse nästa säsong i SHL. HV antagligen…

1 gillning

GÖR OM SYSTEMET!! Nuvarande systemet har gjort Hockeyallsvenskan sjukt tråkig och bpttenstriden i HV till ren ångest

3 gillningar

Fast, är det så dåligt? Tre klassiska föreningar har åkt ut. Det är ju rent objekt rätt kul. Allsvenskan får således högre status.

Det är först i år som en sämre förening åkt ner och det är ju även det positivt fast mer ur ett sportsligt perspektiv. Aldrig att Oskarshamn går upp.

Nästa år kommer vi få se ett galet race mellan Löven, AIK, SSK, Mora, Djurgården och säkert nåt mer lag.

1 gillning

Verkligen. Tror många lag i HA kommer satsa rejält inför nästa säsong, men håller ändå DIF som favoriter så länge man får behålla sina toppspelare. Nu har de chansen.

1 gillning

Matchboll redan i match 4:a trodde jag inte att Brynäs skulle ha, tänkte mig åtminstone match 5 alt match 6. Som neutral hade man gärna tagit match 7. BIF spelar med en helt annan vilja och intensitet än DIF plus att dem gör mål på sina chanser, vilket är a och o.

Håller med vad gäller att det blir lite för mkt fördel till det lag som sist åkt ur. Åter med gamla kvalserien med sex lag.

2 gillningar

Serien i Division ett upp till Allsvenskan har ju varit hur spännande som helst.

Minst en säsong till för Djurgården i HA, vilken lättnad

3 gillningar