Tråkigt dif inte gör match av detta men Brynäs är ruskigt jäkla bra.
Aldrig tråkigt när dif åker på däng
Banderollen på läktaren var lite tuffare än den i Husqvarna Garden.
Såg att det var banderoller men var för slö i skallen för att registrera vad som stod.
Någon som har bild?
Markus Kruger ändå! Kaptenernas kapten.
Man blir rörd av hur hans aura är och hur ledsen han är. Cred till svaren.
Kan de ha stått:
NEXT STOP VIMMERBY
“Vi har backar er hela säsongen. Nu måste ni som tjänar mest backa vår förening. SÄNK ER LÖN ELLER RIV KONTRAKTET!”
Typ så. (Kanske ej ordagrant)
Brynäs potentiella lag nästa säsong,
Bättre än vårat va?
Målvakter
X - X
Backpar
Djoos – X
Bertilsson – Kinnvall
Benn – Lindstein
X
Kedjor
Rödin – Larsson – Lindblom
Kelleher – Vesel – Silfverberg
Kopacka – Ölund – X
Scott – X – Nordh
Ja, inga bra nyheter att lausanne verkar släppa Djoos. Då kan vi helt glömma Pilut. Undrar om HV gjort samma som Brynäs och erbjudit Pilut ett långt kontrakt.
Intressant se hur Kelleher och Vesel håller för SHL. Var det HV som släppte dem/inte erbjöd kontrakt? Vill minnas det så.
Tycker det ser klent ut. Samma skräp som åkte ur kryddad med med några allsvenska spelare och en Silfverberg som är rejält på dekis.
Du tänker att de blivit bättre än förra gången? Jag har ju inte sett HA, mer än enstaka period av slutepelet, så jag har ingen aning om ifall de tagit steg. Kelleher misslyckades i Rögle/HV i SHL, men nu blev han MVP i slutspelet. Kanske tagit ett kliv?
För Vesel gick det väl ändå hyffsat förra ggn:
9a i poängliga, hanmnade på +5. Bättre än många i årets upplaga.
Jo men om de blir kvar nästa säsong och hur de då håller. Apropå Fybodas potentiella lag.
Diffen har bra koll på allt utanför tullarna som vanligt…
Känns som det finns nåt annat lag som kvalar in där va?
Hahaha.
I bästa fall är topp två.
Dock kanske i topp utanför SHL.
Spelare som Vesel och Shinkaruk håller inte i SHL. De visade de i HV
Aaaah glömde helt de spelat i SHL, Tyler t o m med HV. Slarvigt.
Nja, med HV spelade han inte i SHL. Däremot spelade han 2 säsonger i SHL med IKO, innan han gick till Rögle och underpresterade. Gjorde ändå 28 och 29 poäng i IKO, men väldigt mycket minus i +/-.
Han verkar vara en perfekt spelare för HA och framförallt en slutspelsspelare. Siktar man på att gå upp borde man verkligen ha honom i sitt lag. Lite kort i rocken (168 cm), men tekniken har han verkligen.
Kanske har han byggt upp sig och funkar bättre i SHL nu. Men jag är rädd att han blir mosad av större spelare när det börjar vankas slutspel i SHL. Där har vi inte fått se vad han kan göra ännu. Men risken är att får man in en hård tackling på honom kan det vara färdigspelat den säsongen.
Följer NHL rätt nära och Silvferberg är ingen som kommer gå in och dominera om ens i närheten säger jag. Självklart bra nyförvärv men mer i egenskap av ledare och ett bra ansikte utåt för Brynäs.
Just så, han kom till HV i HA efter uppbrott från Rögle. Jag låg ett år fel i minnet