Tråden om HockeyAllsvenskan

Snubblade in på Björklövens twitterkonto och det är inte utan hjälp av en skämskudde som jag kollar igenom de senaste dagarnas videos. Björklöven, som många kanske redan vet, ber ju sina supportrar och sponsorer om pengar för att värva spelare, så kallade “fansens spelare”. Och visst det är väl till viss del helt okej men de videos som de lagt upp gör det till en parodi. Allt ifrån videos där Kenttä tackar sponsorer/företag till inlevelsefria, och innantill läsande, videos från spelare. Känns som att det har gått lite över styr, enligt mig. Videon från Wallmark är plågsam.

Döm själva: https://x.com/Bjorkloven?t=7jrg3lBCutWOeX0JZzNWpw&s=09

4 gillningar

https://x.com/bjorkloven/status/1786070423555182853?s=61

Denna är ändå värst. Dom ska samla ihop 1 miljon och snubben har inte ens förmåga att memorisera 2 rader utan måste läsa det där innantill :rofl::rofl:

Men låt dom. Det är ju till Hv insamlingen sker då allt det där kommer gå till foppas utköp :grin:

3 gillningar

Apropå plågsamt… Jag har ju varit på Freijd om att presentera spelare med verkliga bilder, vilket man nu gjort, istället för att Photoshoppa. Men för Löven blev det lite migränvarning, såg jag på deras Twitter. En röd Modo-spelare på deras gröna nyans. Hade ju tonat ner det röda om det var jag. Men här märker man väl lite skillnaden i nivåer mellan ligornas media.

En i kommentarerna skriver att Hellkvist försagt sig till Hockeynews att Foppa redan är klar. Tror det är i en plusartikel dock, någon som sett något om det?

Det är väl det pengarna skall gå till? Foppas lön?

En på twitter tykte att Björklöven skulle skaffa OF. Bra förslag ändå

3 gillningar

Björklöven ser sin chans nästa säsong och verkar satsa med Nilsson, Foppa och nu Axel Ottosson.

Det blir ett år utan SHL dominans så helt rätt att satsa nu om man vill gå upp.

2 gillningar

Löven presenterar Foppa och Theocharidis idag. Tillsammans med Nilsson lär det bli en minst sagt giftig PP-uppställning. Poäng kommer produceras iallafall, det kan vi nog slå fast redan nu.

3 gillningar

Ja jäklar, där har Djurgårn och WIkegård något att bita i. Roligt att flera lag verkar satsa nu, när det inte är en lag som är lika överlägset som HV/Brynäs var nästa säsong.

1 gillning

Ja, det är ju den här säsongen det ska göras, nu när ett lag utan de riktigt stora ekonomiska musklerna åkte ner. Nästa säsong kanske det blir typ Brynäs igen eller Örebro, som väl bör ha mycket pengar va?

Verkligen! Ser inte OIK som ett hot att avancera till SHL nästa säsong, så det står nog mellan ett par andra lag. Tråkigt för de lagen som nu satsar hårt, men misslyckas. Men har sett att de förmodade topplagen skrivit många flerårskontrakt, det är väl kanske för att säkra upp om man trots allt itne skulle gå upp nästa säsong.

1 gillning

Precis. Tycker att det är fel att det bara är en plats som byts ut varje säsong egentligen.

Kollar man på Oskarshamns trupp så är det ju flera värvningar från kanadensiska universitetsligan, som väl är en otrolig chansning, och ECHL liksom. De känns mer som värvningar en mitten/bottenklubb i Allsvenskan gör, om man jämför med Björklöven(Foppa, Lilliz) Västerås(Rosdahl, Komarek förra året) etc.

Mora har värvat en kanadensisk back som heter Max Martin från ECHL. Tror han kommer bli tongivande i Hockeyallsvenskan.

9 gillningar

Ja, han lär producera!

11 gillningar

:rofl:
Det roliga är att Mora lyckas ju med de allra flesta värvningarna nu för tiden så han lär väl vara skitbra…

1 gillning

Reagerade lite på att ingen gjort någon ordvits på namnet… men så såg jag dem :heart_eyes:

Bidrar med mitt: måste vara ljuv musik för Mora-fansen med en sådan fin värvning.

2 gillningar

Saknas bara Denniz Plock i kassen.

4 gillningar

Haha!

När den värvningen poppade upp kände man ju direkt, vilken hit! Troligtvis listetta i backarnas poängliga!

3 gillningar

Vilket lag hade ni helst sett gå upp nästa säsong? Jag säger DIF, bor i Stockholm så hade varit kul att kunna se några matcher. De har också jävla tryck på sina matcher.

1 gillning