Tråden om HockeyAllsvenskan

Så du tror att dicken gör att DIF går upp?? Foppa kommer skjuta sig tillbaka till SHL!!

5 gillningar

Värvar Löven Camper kan de ju ställa in säsongen och ge platsen i SHL till dem…

2 gillningar

Foppa, Cemper, Hellkvist. Rätt bra värvningar.

1 gillning

Jag hoppas Björklöven går upp. Dom är värda det. Real HV vann med nöd och näppe trots kraftig ekonomisk doping.

Spännande värvningar med. Heja Foppa!

1 gillning

Bättre chans än såhär får dem knappast, återstå att se om dem kan förvalta det. Ja heja Foppa.

1 gillning

Lite OT men jag håller inte med om uttrycket ”ekonomisk doping”.
Det indikerar i min värld att det varit fuffens på något sätt.
Såvitt jag vet fick vi inte en drös tvivelaktiga kommun pengar.
Vi körde inte ekonomin i botten. (Plusresultat)
Så ”starka ekonomiska muskler” eller ”lång historia av god ekonomi” passar enligt mig bättre.

6 gillningar

Jag vet inte jag tycker fallskärmen kändes mer som “doping” än “starka muskler”. Osportslig fördel iaf som nu är borta.

Måste säga att det är konstigt att det fick va som det var. Även om ett lag lyckades vinna över det nedflyttade fick dom ändå sämre förutsättningar i SHL första året.

1 gillning

Står det mellan Löven och DIF i år ?

Oskarshamns ekonomi, fick för mig att den var bra men kan ha sett fel … men spelarmaterialet såg inte direkt skrämmande ut …

Nån som vågar sig på att tippa finallagen och vem som går upp?

Löven och DIF möts och Löven går upp efter att Foppa har foppat in alla mål.

7 gillningar

Spontant så känns det som den svagaste HA säsongen på ett tag. Kan inte se annat än att Löven och DIF gör upp. Jag hejar på Foppa det räcker för mig.

2 gillningar

Ja, det är väl taskig ekonomi i många lag nu … Jag tippade rätt lag och utgång förra året, men det var heller inte särskilt svårt …

Tippar också Löven. Välkomnande addition till SHL när vi slipper Örebro.

1 gillning

Blir lite jobbigt om Löven går upp och Foppa blir kvar. Tänk när han pangar in ett pp-mål igen i HG… i fel lag…

2 gillningar

Kanske, har ingen koll. Men jag tänkte mest på styrkan i trupperna. Vilket går i hand i hand med ekonomin.

Kul att få höra Ledin 8ggr per match i Garden igen. :smiling_face_with_tear:

Kanske får äta upp detta sen men jag tror Djurgården kommer floppa. Jag är inte helt såld på deras lagbygge i det äldre gardet. Däremot gillar jag deras juniorer dom tar upp, dom brukar vara riktigt bra!

1 gillning

Eftersom jag är oerhört hockeyintresserad, så kommer jag att i avvaktan på HV matchen i morgon att se en match i hockeyallsvenskan i kväll. Efter ett svårt övervägande faller nog valet på IKO mot DIF, eller vad stycker ni?

1 gillning

Riktigt spännande drabbning. Heja Landen och IKO säger jag

1 gillning

Fint Tifo av IKO!

och Zion såklart!