För de tar fram helt andra känslor än tex ssk. Ssk är bara grått och tråkigt. Tror dif hade satt mkt mer ”färg” på shl och en betydligt roligare nykomling.
OK, inget större fan av DIF så därför ser jag hellre att SSK går upp, men man kan ha olika åsikter om det.
Tittar hellre på HV i hufvudstaden än i Södertälje…
Då DIF har klart högst publiksiffror av 08-lagen så tror jag DIF är bäst för SHL.
SSK och AIK skulle ju inte ens ha 5000 åskådare i snitt, möjligen AIK.
Även otroligt många talanger som kommer fram i DIF.
Sen kan jag också tycka att Wikegård är en färgklick. Även coachtrion är intressant.
Solna AIK kommer inte över 4000 åskådare i snitt om man räknar bort derbyn.
Ord och inga visor.
Hade kunnat gälla HV71.
nubben var väl den första sportchefen vi haft utan en stark HV bakgrund.
Nu sägs Rasmus Bengtsson vara del i HA:s bästa backpar. (Var ju i Hv ett kort tag)
På tv4 hockey just nu
Gillar inte heller Djurgården, men att hata är väl lite att ta i.
Djurgården har ändå haft en räcka med sköna lirare samtidigt som jag har goda minnen av guldet 2010 mot dem. Det räcker för att vilja se dem i SHL igen. Få möjligheten att vinna mot dem igen
Det sista verkar inte va sagt här
Nevermind! Passar nog bättre på flashback än här,
Några nya förslag på regeländringar till nästa säsong:
Slagsmål kan bli accepterat men straffbart, antingen är det accepterat eller straffbart, det låter konstigt. Jämför med det här: att åka som en tok i trafiken och skada personer blir tillåtet men straffbart. Är det bara jag som tycker att förslaget låter tokigt?
Märklig jämförelse.
Slagsmål är straffbart i NHL med, men det är ändå tillåtet på ett annat sätt än här i Sverige just nu.
Fighting is always a 5 minute penalty. Teams don’t go shorthanded but that player sit for 5. It is “allowed” in that the refs don’t stop it until they’re down on the ice or one guy has a clear advantage to serious injure the other.
I Sverige är det matchstraff direkt och en trolig avstängning plus böter.
Jag gillar det svenska regelverket.
Aha, då fattar jag nog bättre hur det funkar. Tack för förklaringen
Låter coolt med slagsmål , men i realiteten är det rätt tråkigt att kolla på i NHL.
Det sista slagsmål som jag njöt av att se var när Olivier stävjade Rempe - det var häftigt när gubben näpsade ungtuppen och sen på intervjun efteråt var så cool om det. (Rempe , den unge jätten från Rangers som skulle slåss med alla)
Fighten
Intervjun:
Jag brukade kolla mycket UFC förr, men när det är sammandrag av NHL-matcher och man kommer till gruffen spolar jag förbi, det känns som american wrestling.
Jag gillade bättre Sannys förslag i så fall : att kunna utmana domarmissar med “coaches challenge” pga den låga nivån på vissa SHL-domare (speciellt Daniel Eriksson)
Ett tragiskt exempel på konsekvenser är Peter Hollands korta sejour i SHL som orsakade allvarlig hjärnskakning.
Klart bra om klubbarna går igenom reglerna med sina importer.
Jag kommenterade det på någon nordamerikansk hockeysida på typ Facebook. Det var något Peter Holland hade sagt som var pro-våld i hockey, kommer inte ihåg exakt .