Jag tycker att det blir fel att säga att det är egoistiskt från lag eller fans i SHL. Det är klart att man tänker utifrån sin egen överlevnad först, med de enorma ekonomiska skillnaderna som är nu. Jag vet att det var HA som ville ha nuvarande system, men tycker ärligt talat att kvalserien vore bättre även för HA-lagen. Jag menar, bara ett lag per säsong som går upp liksom. Nu ska de ju tydligen slopa fallskärmen för det lag som åker ur SHL, men att ha ett storsatsande lag i HA likt HV och Brynäs kan väl knappast vara det bästa för de andra lagen i ligan?
Kan iofs hända även med nuvarande system, lex IKO. Förstår dock vad du menar.
Enligt mig är man inte värd en ny chans om det visat sig att man är sämst över 52 omgångar.
Jag scoutar motståndarna inför nästa säsong. Kollar Kalmar - Nybro. HV hade haft svårt att hävda sig mot dessa lag med nuvarande trupp.
Forsberg foppar in ett forsbergmål och hamnar i topp i mål-ligan.
Hugo P med ett snyggt skott i krysset för Kalmar i derbyt mot Nybro.
Hade lätt kunnat se honom i stället för Tedenby i HV, hade gjort oss bättre.
Och nu gjorde han ytterligare ett mål.
Gjort Kalmars båda mål i det heta derbyt.
Märkligt att han inte hamnade hos Samuelsson i Nybro i stället för Träff.
De tog Hellberg från Leksand istället och han dominerar han också.
Skulle vara kul om Björklöven tog sig upp, kul med lag från Norrland.
Mindre kul om HV åker ur samtidigt. Här sitter man ju och hoppas på att få gå på bortamatcher med HV här i Umeå …
Om Björklöven tog sig upp och om det betyder att HV71 åker ur från Björklöven gärna vara i Allsvenskan. Tänkte mest att det vore kul med ett nytt lag och ett till från Norrland, men HV71 före alla andra.
Jag hatar Djurgården.
Förlänga norrlandsturnén?
Alltså, det är inte så att jag missunnar fansen till stockholmslagen att något av deras lag får gå upp. Men jag tycker det är oerhört underhållande att inga Stokholmslag är i högsta ligan, för det håller alla sprättiga stockholmsjournalister på mattan.
Jag tycker också att det är underhållande nog utan Sthlm lagen. Dem adderad ett visst intresse det gör dem. För Stockholm vill ha SHL, medan landet i övrigt klarar sig nog bra utan. Det är vad jag upplever.
Iochmed att jag bor i Stockholm ser jag gärna något av lagen i SHL, för att kunna gå på live SHL-hockey.
Helst ser jag SSK gå upp. Längre att åka men farsgubbens lag.
Du kan vara lugn. Du kommer kunna se live hockey i Sthlm nästa säsong …
Med all respekt så förstår jag det
Edit är ett bra verktyg
Skulle hellre se SSK än AIK eller Djurgården i SHL, om jag måste välja mellan de.
Jag ser helst djurgården faktiskt om jag får välja.
Varför?