Dom plockade nyss in en jänkare så dom satt på 3 målvakter
Aaa oki det har jag missat =)
Vilken soppa.
Georgsson blir kvar i SSK.
Ytterligare ett tecken på hur mycket kvalitet som KHL har tappat efter invasionen av Ukraina. Tidigare Södertälje-floppen Cole Cassels trejdas nu av storlaget Avangard Omsk till det ännu större CSKA Moskva. Lite skadeglad är man ju .
Kan föreställa mig KHL-lagen sitta där mitt i elden med sina (ofta rätt usla) nordamerikanska importer och ba: this is fine,
Fast han producerade ju väldigt bra i AHL så att utgå ifrån 13 matcher i Södertälje blir lite konstigt …
Jojo, men om man tar en svensk eller finsk toppspelare så håller de en såpass hög nivå som jag tänker mig att en toppspelare i t.ex Avangard eller CSKA gör, eller gjorde tidigare. En svensk eller finsk toppspelare på europeisk nivå hade ändå producerat bättre siffror än så på den korta perioden i Södertälje. Sen vet vi ju från svensk hockey att bra siffror i AHL inte alltid betyder så mycket.
Fans will be fans oavsett vilken placering (i detta fall 2:a) i tabellen man har. Detta från Björklövens live-chat på VK.se. Man känner igen argumenten.
Haha, att Löven skulle vara sämre än Tingsryd, Almtuna och Vimmerby kan ju inte ens Stevie Wonder påstå dessutom.
Björklöven är bra, såg deras match mot Oskarshamn idag, även om resultatet inte blev som jag ville.
Björklöven skapar ju mycket men har en för dålig målvakt samt ett lite för offensivt försvar. Krävs inte mycket för att det ska vända tror jag. Vet inte vad som hänt med Voutilainen men han verkar körd som det verkar. Sen krävs nog en och annan tuffare spelare in.
Dichow, Lindbäck och Nyberg skulle göra susen i Löven tror jag, rätt positioner och spelartyper i alla fall. Helt orimligt är det inte heller då HV kanske tar en mindre del av kostnaden, handlar ju bara om fyra fem månader.
Löven håller ju dessutom på och samlar in pengar, kan nog få loss dessa tre för typ 1,5 miljon kr skulle jag tippa på. HH kan ju också vara ett realistiskt alternativ i stället för Måns. Bra lösning för alla parter i så fall.
Många som trodde att Löven skulle springa hem serien efter starten, bland annat Svartvadet som är en usel expert gällande att bedöma lag. Säger bara det som ser självklart ut för stunden och som vilken random halvt okunnig supporter ser just då.
Lite för offensivt försvar tänker jag också.
Herregud, nr 92 backen i SSK.
Blir ju förbannad som neutral åskådare
Vad har hänt?
Jag hade tänkt zappa mellan kanaler men fick förhinder @matsqq
SSK ledde med några minuter kvar.
Sen släpper man två mål på typ sista 5 minuterna.
Det sista så fruktansvärt onödigt när en back bakom mål har ocean av tid med pucken men släpper den till en forecheckande forward som matar fram den framför mål där en DIF:are slår in den och avgör.
Seriefinalen avgjord
Daniel Hermansson i Mora verkar vara en bra coach. Skulle passa bra i HV tror jag.
Ryktas väl till SAIK?
Yes. Pengar löser oftast allt.
Lite Kollar över honom faktiskt.