Tråden om HockeyAllsvenskan

Hoppas Södertälje typ eller Karlskoga nu. Har ändrat mig.

Du glömde Kalmar 1%

1 gillning

Och Vimmerby 0.00000001% avrundat nedåt :slight_smile:

1 gillning

Jag tror inte det kommer bli Björklöven. Idag, liksom många andra matcher så har de tappat ledningar i tredje perioden. Det beteende är inte synonymt med beteende hos de lag som går upp.

2 gillningar

Det är väl nu DIF har sin chans. Om inte Löven vaknar till när det ska till att avgöras

1 gillning

Löven behöver på allvar få till defensiven om de ska kunna hota. Framåt har de verktygen i alla fall

Karlskoga går upp! :grinning:

1 gillning

Om vår säsong slutar på sämsta möjliga sätt är det nog bäst om DIF går upp i vår.

1 gillning

Det bästa vore nog om löven går upp så vi slipper möta foppa nästa år , dom ser ju ut att fortsätta satsa även nästa år trots en hel del röda siffror, de andra topplagen ssk och speciellt dif lär behöva bygga nytt och tappar nog slagstyrka , d-gårdens nyckelspelare närmar sig ju 40 hela högen.

om vi däremot står för ett nytt miracle on ice och spelar shl nästa år är det bara att hoppas att något mittenlag skräller stort i slutspelet så vi får en räddningsplanka, dock inte aik som mycket väl kan få hem några riktigt bra hemvändare om dom går upp.

1 gillning

Hur skulle ni i nuläget dagens datum bedöma sannolikheten att vi degraderas?

Så objektivt som möjlig.

Procentsats någon??

Jag vågar inte ens spekulera.

Beror helt och hållet på vem vi kommer ställas emot.

Rögle 10%
Linköping 15%
Modo 30%
Leksand 50%

Det är min gissning. Ser inget övertag mot något av lagen ovan.

Ja men finns väl ändå även några % möjlighet att undvika kvalet?

Tveksamt

Det var nog ingen som såg rycket efter FBK-debaclet komma, så vem fan vet, kanske tar vi 15 av 18 poäng helt plötsligt…men det känns inte så troligt.

Den enda fördelen som jag kan tänka mig se är att om HV ligger kvar som sista lag möter ett lag som åker ner under strecket sista omgången. Men den fördelen ser jag som knapp.

70% risk att vi får kvala, väl där är det 80% att vi ryker med dagens manskap, spel och ledarstab.

Edit: uträkning i stil med norberg värvning från finland på totalen.

1 gillning

Nu hängde jag inte med. Hur kan risken vara högre att vi åker ur än att vi kvalar? Om vi slipper kvala kan vi väl inte åka ur? Jag skulle vilja säga att med de sannolikheterna så är der 56% risk att vi åker ur.

56%

Dock ser jag sannolikheterna annorlunda.

Haha gjorde ett tankefel där när jag delade upp sannolikheterna i två🫣 blir givetvis inte 75%.

Svårt att tro att statistik ingår i min examen…

2 gillningar

Oskarshamn går knackigt i allsvenskan, 32 poäng efter Karlskoga som leder serien. Jag tror att den som åker ner denna säsong kommer få en allt annat än en enkel resa tillbaka.