Åker vi ner blir det nog viktigt att ha en stor portion ödmjukhet, försöka vara en i gänget. Inte den alla absolut vill slå på så vis att alla gör monsterinsatser mot oss. Glömmer inte de där skotttäckningarna Mora-killen gjorde. Slutspel-style i grundserie.
Jag håller med, man får väl inget gratis bara för att man har varit i SHL. Det kanske inte skiljer sig så mycket mellan ett dåligt SHL-lag och ett bra Allsvenskan-lag, eller tänker jag fel?
Nä men förra gången slog vi oss för bröstet med att vi skulle tillbaka direkt och allt, hög svansföring. Då blev alla extra motiverade att gå på oss stenhårt.
Jag funderar på om de kanske får inse att de kan bli ett i Allsvenskan-gänget. Om de ramlar ner dit hoppas jag att de inte överskattar sig själva och börjar förlora för det.
Kanske SHL kommer utökas med 2 lag till rätt snart? det ska väl vara ett möte snart(?) där de tar upp såna frågor .
Sista laget i SHL åker rakt ut och näst sista får kvala mot ett lag från HA. Då slår vi två flugor i en smäll- garanterar HV-s fortsatta existens och får upp ett Stockholmslag och alla blir lyckliga - så även Nubben
Kollar just på derbyt AIK-DIF, två mål först av AIK jättejubel på läktarna. Sen gör DIF mål, knäpptyst, bortasupportrarna får nämligen inte göra väsen av sig i Skockholmsderbyna av säkerhetsskäl. Vart är vi på väg?
Får bortalagets supportrar ens vara på plats? Tror inte det.
Nej endast hemmalaget får ha sin publik vid dessa derbyn.
Däremot får t ex Södertälje ha fans i publiken på Hovet när de möter AIK eller DIF.
Jo så är det, men efter vad jag hört så kan man inte hindra en bortasupporter att köpa sittplats biljett. Men ingen får uppträda med med bortalagets färger, eller göra sig hörda.
Aik går som tåget efter tränarbytet, skall vi få uppleva den totala förnedringen i att dom går upp samtidigt som vi åker ut efter att värvat deras coach?
Ingen bortapublik? Ja vad ska man säga? Skrämmande utveckling helt i linje med det alltmer påträngande kontrollsamhället.
MAN ÄR BRA SUGEN PÅ ATT VETA HUR PREMIÄROMGÅNGEN SER UT FÖR LAG X I HOCKEYALLSVENSKAN 2025.
Gäller att börja analysera saker och ting redan nu… Man hoppas på en nagelbitare mot Tingsryd eller ett klassikermöte med Väx… Kalmar. Fan vad skoj! Vad hände med den där 100% positiv-snubben. Jag känner mig redo att göra honom sällskap, HV är ju så mån om sin supporterkultur!
Sundh tycker media urinerar på deras jobb 2017. Jag tycker HV71 har urinerat på oss supportrar i 10-15 år bortsett från kortsiktiga framgångar.
Japp vilket scenario:
- Malmö Redhawks slutar 10a och går till åttondelsfinal
- HV71 förlorar ett negativt kval under förnedrande förhållanden med total kollaps av spelsystem, målvaktsspel och lagmoral
- av alla lag så är det Linköping som slår ut oss, med en hejarklack som sjunger nidvisor om HV
- AIK bibehåller formen under sina duktiga coacher och väl sammansatta lag och tar sig till SHL
- stor hjälte i AIK blir målvakten Brattström, som floppade i HV71 men plötsligt spelar fantastiskt i ny klubbmiljö och med ny målvaktstränare
Jag blir helt matt och nedstämd bara av att skriva detta. Väl medveten om att de flesta punkter är sanna eller snart kommer bli uppfyllda. Även om AIK inte lyckas gå upp så har de ändå lyft sig och målvakten steppat upp - 12 raka vinster…
Ja hörni, dags att värma upp denna tråd, va?