Tråden om HockeyAllsvenskan

Många snackar om hur duktig Kentä är på att bygga lag. Visst, Löven har varit ett ständigt topplag men han har aldrig lyckats ta laget hela vägen. Är han verkligen så bra då?

Tycker Löven bygger för framtungt lag, mycket offensiv med skills men brister i försvaret

1 gillning

Jag kollade just vad det blev mellan Kalmar och Björklöven. Kalmar vann med drum roll 9-5! LOL! Det blev mer än 4 mål per period, helt vansinnigt.

1 gillning

Har sett många av lövens matcher denna säsong och dom har en galen offensiv. Men likaväl en helt värdelös defensiv.

Aik med 14:e raka segern nu, börjar bli riktigt orolig nu, synd att dom inte gjorde som vi och satsade på kontinuitet på tränarsidan istället för att sparka coachen när dom hade kräftgång.

Herman hanson med vad som räknas som segermålet i tom kasse för iko knappa två min före slutet mot almtuna.

AIK har samma lag och samma skadeläge ungefär men har gått från att vara 8-9 till att vara bäst i igan efter tränarbytet, ungefär lika många matcher.

Har tre nyckelspelare borta som kommer tillbaka till slutspelet, Norin, Zetterberg och Bagenda.

Så att säga att ett tränarbyte inte spelar roll är inte sant. En bra tränare kan lätt innebära 50% mer poäng över en säsong jämfört med en sämre. Spelare som man tycker är dåliga kan med rätt tränare prestera mycket bättre.

Allt har blivit bättre i AIK och inte bara en kortvarig lidnersk knäpp. Brattström är den målvakt som nubben trodde han värvade och rankas som etta i AIK.

Kan faktiskt gå upp i SHL om de slipper skador. Har inte riktigt samma bredd som DIF och BIK numerärt men alla kuggar i och kör. Inte heller samma spets som DIF och Löven. Viggo passar bra in och går säkert in på sju backar vid fullt manskap. AIK har sex backar före som kört hela säsongen och Viggo ersätter i princip Albin Sundin, Frölunda.

WIN hade älskat att vara kvar och köra i AIKs fjärdekedja.

Tänk er Melin i HV istället för AB😋

3 gillningar

Inte för att jag har någon koll på hur stor sannolikheten är, men en AIK:are kan bytas ut till en annan, kanske? Om HV71 och AIK har några kontakter mellan de kanske det inte kan vara en omöjlighet.

1 gillning

Jag har alltid trott att Roger Melin har coachat HV av någon anledning :rofl:.

För er som kollar på Alla mot alla med Filip och Fredrik: tänk er den frågan :stuck_out_tongue_closed_eyes:: ”Har Roger Melin tränat HV71, eller känns det bara så?”.

2 gillningar

Ytterligare en fråga: hur stavar de kanadensiska bröderna Chris och Cam sitt efternamn?

2 gillningar

:rofl:
Den var bra, den får bli idiotfrågan

Sen när de ska jobba ihop kanske man kan följa dem på nära håll nån dag, med en Chris-Cam?

3 gillningar

Ni som precis som jag anser att vi är trubbiga framåt. Det

kunde varit värre…

1 gillning

Du menar alltså att vi passar perfekt in tillsammans med det gänget? :smiling_face_with_tear:

1 gillning

HV möter Östersund. 7 timmar senare är det straff 237 av HV. Tedenby missar mål. Fortfarande 0-0. Alla har gått hem…

Teden trillar när han ska göra piruett.

Blir ledsen över att detta inte är orimligt

1 gillning

Skulle iaf innebära att vi har en riktigt vass målis…

AIK utan Blomman går som tåget, 15:e raka segern. Storspel av Brattström i mål: ” Han räddade samtliga 32 skott han fick mot sig och höll säsongens fjärde nolla hemma mot Västerås.

– Jag får bra hjälp. Grabbarna gör det lätt för mig stundtals. Jag har dem att tacka för mycket, säger Victor Brattström i TV4.

När han ombeds beskriva känslan i gruppen svarar han:

– Styrkan vi har i gruppen nu är läskig faktiskt. På riktigt! Jag blir faktiskt rädd.”

Blir intressant se hur långt det leder.

2 gillningar

Kul för Bratten! Jaa vad ska man säga… Behöver vi mer bevis eller är det “Anton har ju byggt upp det lag som nu spelar” som gäller?

1 gillning