Tråden om HockeyAllsvenskan

Haha, nej verkligen inte så lätt alla gånger. Fullständig utklassning och utspelning, ändå 0-1 på tavlan. Osannolik match verkligen. Nu spelar resultatet ingen roll då femte eller sjätte plats inte spelar någon roll alls, noll påverkan. Tror de torskar nästa också.

De är nog supernöjda med Melineffekten ändå tror jag. Gått från att vara typ nia till att vara etta, tvåa efter det är man nog nöjda med trots några torsk här och där.

Jag hade varit överlycklig, over the moon, om vi hade bytt tränare samtidigt och fått samma effekt som AIK fått. Då hade vi varit typ sexa i tabellen. Hade då gladeligen tagit en torsk mot typ MoDo trots vunnen skottstatistik med 46-6.

Blir ett härligt slutspel i HA under våren.

Kul att få drömma lite i all misär om vad som kunnat ske om vi haft en annan klubbledning. Slagit mig flera gånger denna säsongen faktiskt.

1 gillning

Faktiskt så har ju även Kokkonens Vimmerby bytt tränare vilket kändes konstigt då man räknade med att de skulle komma klart sist. De bytte för 1,5 månad sedan och har sedan dess ökat sitt poängsnitt med 30%! Nu är de inte ens sist längre även om det är tight i botten! Gått ikapp och förbi smålandskonkurrenten Tingsryd t o m!

Inte samma sjuka effekt som AIK men 30% bättre är ändå en väldigt bra förbättring.

1 gillning

Fan vad arg jag hade varit om jag hejade på AIK. Det är nästan så att jag blir det ändå å deras vägnar :rofl: :rofl: :rofl:.

Vilken sida hittar du det på?

1 gillning

Just detta var Flashscore :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tittade lite på Östersund Björklöven, Östersund vann med 4-0 vilket är lite konstigt med tanke på att de är nästan sist i tabellen medan Björklöven är fyra.

Play Out i allsvenskan startar efter fem vilodagar.

SHL har bara två vilodagar.

Konstigt att den lägre serien är mer sportslig och rättvis.

Bra för oss just denna säsongen men sportsligt fel att det sämre laget ska kunna ha en så stor fördel som det kan bli.

Undrar vad det blir för straff för sabotaget i Mora?

1 gillning

Inget konstigt alls. Slog seriesegrarna Djurgården och innan dess också AIK, båda på bortaplan, nyligen och hindrade då AIK från att slå rekordet och ta sin 17e raka seger. Säkrade kontraktet med segern idag. Torsk hemma mot Tingsryd senast dock så gillar att möta bättre lag.

Modo får lite mer bredd nu när alla tre utlånade är tillbaka från Östersund och kan träna med laget. Lucas Pettersson tog de tillbaka redan förra veckan. Alla tre, Jakob Norén och Theo Jacobsson också, är OK och kan utan problem gå in och spela i ett kval så MoDo har bra bredd.

Sabotage i mora?

Okej, det var inte illa

AB är extremt sportslig så vi ska spela sista matcherna precis som vanligt för att inte råka få någon fördel med oss in i kvalet.

1 gillning

Nån som har video på det här misstänkta sabotaget så man kan bedömma själv? Kan inte hitta det nånstans.

Disciplinnämnden verkar tvärsäker på att det var sabotage men målisen själv säger att han strechade bara lite. Intressant :sweat_smile:

Om han gjorde det av misstag hade han ju i all ärlighet meddelat domarna så att han inte riskerat skada på sina egna spelare. Men samma sak råkar hända två gånger?

Jag tycker folk som spelar dumma och vårdslösa ska straffas hårdare. Man är ju liksom antigen en ryggradslös lögnare eller dum i huvve och riskerar skada sitt eget lag.

Twitter

ok, hittade video på tv4play nu. Svår att förklara bort. Friskt vågat att han ändå försöker istället för att bara erkänna :joy:

KVARTSFINALER
Djurgården - Mora
Karlskoga - Oskarshamn
Södertälje - Kalmar
Björklöven - AIK

Dåligt val av ställe dock.

Känns som att Djurgården, Oskarshamn, Södertälje och Björklöven kommer avancera. Karlskoga har varit väldigt bra i serien och är en klubb som vill vara definitionen av “slutspelslag” med sin griniga och tuffa aura. De levererar dock sällan i slutspel och jag tror att faktiskt att Oskarshamn kommer växa nu när den värsta pressen har släppt i och med avancemanget till kvartsfinal.

Jag tippar följande resultat:
Djurgården - Mora, 4-2 i matcher.

Oskarshamn - Karlskoga, 4-3 i matcher.

Södertälje - Kalmar, 4-1 i matcher.

Björklöven - AIK, 4-2 i matcher

1 gillning

Vimmerby eller Tingsryd, vem är det störst chans vi har bakom oss nästa säsong……