Ja BIK:arna har tappat lite, var ju riktigt bra en period och “stormade” mot SHL. Nu har det mojnat lite. Men jag skulle vilja se ett E18-derby mellan Karlskoga och Färjestad i Nobelhallen!
Ser på Björklöven - AIK, Björklöven gjorde just 1-0.
Börjar bli dags att önska vilket lag som går upp. Rent moraliskt hoppas jag på Björklöven. Kanske bra även för oss?
Det skulle vara kul om Björklöven gick upp, roligt med ett nytt lag. Hur menar du att det skulle vara bra för HV71?
Kanske bra att slippa dom när vi lirar i HA…
Då fattar jag, det skulle nog bli svårt mot Björklöven så som HV71 spelar nu.
Det bästa just för Hv är nog att Djurgården går upp. Dom har många starka externa sponsorer som pumpar in pengar.
Många andra lag såg sin chans denna säsong då inget Hv eller Brynäs åkte ner i allsvenskan så dom storsatsade. Men min gissning är att lag som Södertälje och Löven får det tufft framöver om dom inte går upp.
Södertälje har väl knappt pengar för att klara sin elitlincens? Löven backar väl flera miljoner varje säsong? Känns lite som att luftslottet smäller snart om ingen händer och dom får dra ner drastiskt i spelarbudget.
Kalmar kan jag se som ett jävla jokerlag nästa säsong, tycker dom gjort det riktigt bra med liten budget och Karlskoga är nog att räkna med också
Hoppas björklöven går upp då de lär fortsätta med sin satsning nästa år annars, dif lär ju behöva bygga helt nytt eller är det tänkt att alla runt 40 ska bära laget ytterligare ett år?
Några andra lag ser jag inte idagsläget som reella hot mot ett nystartande, satsande HV nästa år.
Lite ambivalent till löven dock då de har ekonomiska problem och en liten del av mig hyser hopp om att de kanske måste göra sig av med vissa stjärnor varav en jag gärna återser i HV.
Är det däremot så att vi inte rensar i båset efter degraderingen spelar det nog ingen större roll för oss vilka andra topplag som finns, det är nog snarare kvalet till allsvenska vi borde fokusera på, väsby är ju ett lag som satsar hårt och går dom upp försvinner nog en räddningsplanka för oss nästa vår.
Stabil insats av Moras målvakt - Släppt en puck på 36 skott. 1-1 i matchen.
Är det bara jag som älskar att sitta med uppåtnäsa och nobelt skrocka “jojo” med menade min när Mora gör mål på Djurgården? Det är så skönt att känna skadeglädje om så bara i 10 minuter innan Djurgården tar ledningen igen.
Två släpper han in på 43 skott och konstant tryck - Där har vi en som kan vara nöjd med sin insats.
Björklöven vann ikväll över AIK
Konstig intervju. På papperet var Carter Camper en grym värvning till Oskarshamn tycker jag. Sen har det inte blivit en succé direkt men det är en annan sak enligt mig.
Bara jag som ser hockey i världsklass ikväll? Taif mot Vimmerby
Komiskt att Taif kallar sig själva för “tigrarna” och de möter Vimmerby som har en tiger som logga .
Du får lida i din ensamhet, för evigt hoppas jag
Jag scoutar HVs motstånd till nästa säsong. Skönt att se en kvalmatch utan att ha ångest för en gångs skull.
Fruktansvärt låg nivå på hockeyn i botten på HA. Imponerande dåligt.
Det hade ju varit ett enormt fiasko om storsatsande Björklöven ryker redan i kvartsfinalen. Jag har inte sett någon match men man kan ju konstatera att duon Forsberg/Nilsson inte dominerat direkt. Ett mål och en assist på Forsberg på sex marcher medan Nilsson har tre assist. Knackigt.
Sett till just här och nu utomstående förväntningar ja. Men hör jag med min kollega som bor där uppe och är insatt samt träffar Rahimi lite då och då. Ja han är trött på det. Det liksom kuggar aldrig i, man hade sin chanser för ett par år sedan. Men föll på målsnöret. Känns lite uppgivet. Kapaciteten finns där men det ör just men. Det går ju aldrig. Typ så.