Jag tror att IFBs tid har varit. Man har passerat zenit för att gå upp. Lite som när LHC var i final 2 år i rad men inte vann SM-guld. Sen dess har de mest harvat i nedre delen av tabellen och nu senaste åren i botten. Fixar man inte generationsskiftet så hamnar man snabbt på det sluttande planet. Allting har ju sin tid. Det är ju inte minst HV ett tydligt exempel på.
- Löven eller AIK ? Vem vinner idag tror ni?
Jag tror Björk-rövarna vinner
- Vem väljer Djurgården om de får välja mellan Södertälje och Björklöven? och vem väljer de om de istället får välja mellan Södertälje och AIK ?
Jag tror kanske att de väljer Tälje i båda fallen !
- Tror och hoppas på Löven. Vill ha upp dem i SHL.
- Svår fråga. Löven känns ju faktiskt mest svajiga. Så det skulle kunna vara anledningen till att Djurgården väljer dem. Men står det mellan SSK och AIK, då tror jag som dig. Ett RIKTIGT derby mot ett AIK på uppgång. Näe. Det lillfingret vill man nog inte ge.
Kom igen nu, Södertälje till SHL, Löven är ingen bra bortamatch!
Om AIK vinner så är det bara ett lag som inte är i Stockholmsregionen som är kvar och BIK lär väl inte gå upp (fy fan vad tragiskt om de gör det).
Hoppas naturligtvis på AIK. IFB har passerat zenit enligt mitt tidigare inlägg. Hoppas att AIK, även om resan tar slut i semi, kan bygga på en framgång och bli en seriös utmanare nästa säsong.
Hur man än ser på det så behöver hockeyn finnas där supporterunderlaget finns. Och det finns inte i nån skithåla i Småland eller Norrland.
DIF upp i år. AIK nästa år istället för helst och i ordning LHC, ÖHK eller VLHC.
Hoppas att AIK går upp, dels för att min mamma är AIK:are och dels för att jag gärna slipper allt snack om att det behövs ett Stockholmslag i SHL.
Hoppas aik slår ut Björklöven. Gillar Melin vore kul under hans sista resa.
Jag räknar SSK som stockholmslag! Heja Telge! Trevlig arena att besöka, Scania Arena.
Jag slipper gärna all form av Stockholmslag i SHL. De luktar kiss allihop. Speciellt fansen.
Löven får gärna gå upp, även om det ser mörkt ut just nu.
Jag ser de också som ett Stockholms-lag, om vi med Stockholms-lag menar att de är från länet.
Yes! Björklöven kvitterade just mot AIK.
Viggos mål. Jisses!
Herregud var detta backen som vi släppte.
Vilket mål.
Löven är ändå imponerande, hur de lyckas trycka in mål år efter år (och inte lyckas få ordning på sin defensiv). Det sitter i väggarna…
Gott Björklöven, håll i nu!
Helvete då…
3-3, runt 5 minuter kvar av period 3. Power-play AIK
Jag vill se dif i shl igen faktiskt. Tycker de hör hemma i shl. Dif före tex Modo alla dagar.
Fan… Aik…
Läskiga aik…