Tråden om HockeyAllsvenskan

Vilken härligt grinig brölmatch det är mellan DIF och SSK.

1 gillning

Tittar också, riktigt roligt haha. Dessutom leder SSK efter två perioder med 2-1. Lär bli en sevärd serie!

1 gillning

Ojojoj tung start för dif att torska första.

2 gillningar

Väldigt sällan jag ser annan hockey än HV. Mitt eget lag tar nämligen alldeles för mycket energi. Mentalt känner man sig ungefär som Dichow mår fysiskt efter en match, i synnerhet i kvaltider.

Men nu när allt är frid och fröjd (fram tills september) unnade jag mig en hockeykväll idag.

Måste säga att DIF mot SSK var sjukt underhållande. Det var som att åka med en tidsmaskin tillbaka till 90-talet. Ett fullsatt och slitet Hovet där båda lagen spelade med känslorna utanpå, stundtals ovårdat och över gränsen, samtidigt som de bjöd varandra på målchanser fram och tillbaka. Inte i närheten av så disciplinerat som det är i SHL.

Nu när man vet att HV kommer spela i SHL nästa år så är det ändå lite kul att turista i hockeyns andradivision.

8 gillningar

Den matchen var jag på, andra SM-finalen och den första jag bevittnade live i Jkpg trots supporter sedan sent 80-tal. Publiken flydde i panik när det regnade ner piss och öl från bortafansen.

Just fansen är det som gör att jag inte vill ha varken DIF eller AIK i SHL, dom kan fan inte bete sig normalt. De ska bråka, jävlas och ideligen agera som rövhål för att sedan stoltsera med det. LHC har också fått en sådan svans med idioter som tror att dom är tuffa i grupp.

Sen gillar jag om FBK inte kan ha BIK som utvecklingslag för sina spelare längre.
Så SSK eller BIK får min röst.

5 gillningar

Äh, vi kör en hederlig omröstning nu. Vilket lag vill ni ha upp i SHL?

• Djurgården
  • Karlskoga
  • Södertälje
  • AIK
0 röster
1 gillning

Karlskoga, så de kan åka ur nästa år istället för HV :sweat_smile:

5 gillningar

Karlskoga, kul med ett lag som vad jag vet inte har varit där innan, plus att allt ska väl inte handla om Stockholms län, eller?

1 gillning

Karlskoga känns ju totalt piss tråkigt och lär inte locka så mkt publik mm. Hv-Bik går man inte direkt igång på🙈

DIF gjorde ett riktigt roligt val. Ja vi väljer inte Gnaget för de spelar så grisigt tänkte dem ja. SSK går in och spelar ännu mer grishockey älskart!

Match 2 avgör Djurassics öde!

Hela kvalet har ju ställts in en gång i närtid så att ingen gick upp, så heeeelt omöjligt är det ju inte att det händer igen, det alternativet saknar jag!

Ångesten kommer ändå driva intresset när kvalet startar mars 2026.

Jag väljer AIK för HV har varit lite av ett spöklag för dem.

Tänk när det vände från 7-2 till 7-7 på under 5 minuter :rofl::rofl:

6 gillningar

Hade varit så kul om AIK hade gått upp av många anledningar. Dels att kunna se lite hockey i stockholm på en bra arena osv men också att kunna se djurgårdens tårar återigen. Ser också inte hur något av de andra tre lagen förutom djurgården ska kunna ställa ett kraftigt SHL redan nästa år på isen. Heja AIK!

Det roliga med hela situationen är att Djurgården pratar så himla mkt om SHL.
Vi får 50 miljoner om vi spelar i SHL och 5 mkr om vi spelar i HA nästa säsong så visst det är viktigt att vi går upp i år, säger ordf Rickard Josefson i en intervju.
På frågan om nästa år - Givetvis bygger vi en trupp för SHL och en för HA!

Är dem klara för SHL redan? Sådana här uttalanden är farliga när man inte är där ännu!!! Jinx!

Herregud, AIK:s PP när de fick en femma med sig innan var verkligen heluselt…

Ja, känns som stor skillnad mellan Hockeyallsvenskan och SHL just nu, jag tror DIF och Björklöven kanske ändå är de bästa lagen i serien vad gäller att de kan få igång ett eget spel. Passningar etc.

Men helt tydligt kan lag som Södertälje, Karlskoga o.s.v. ställa till med problem för dem.
DIF tar nog ändå hem detta till slut…

Ja, det måste de verkligen, längesen de hade så här bra chans. De själva lär vara deras största fiende.

1 gillning

SSK:s powerplay i förrgår var ju riktigt vasst.