Fin möjlighet att få se HV ta över Stockholm igen! Hoppas stenhårt på Gnaget eller Skansen. Tälje är OK (nära nog men inte lika fet matchupplevelse där ute).
2010 var verkligen något speciellt. Det var elektriska matcher och stämningen var hatisk på Hovet. Blev trackad i tunnelbanan på väg in till matcherna (hade såklart full HV-mundering). Jag älskade det dock. Känslan sen när Laine sprätte in pucken i OT, luften gick ur hela Hovet, och vi fick sista ordet. Mina bästa hockeyminnen till denna dag faktiskt. Magiskt.
Inte aik tack, vill inte ha dem i en playout nästa vår, det kommer mina nerver inte att överleva. Jag ser dock att nästan alla av hemvändarna deras fans hoppas på har kontrakt nästa år, janmark, fröden, joakim nordström, kovacs, och nån till de drömmer om är uppbundna på annat håll om jag kollade rätt.
Hoppas stenhårt på karlskoga eller ssk. Dif har ju en enormt hög medelålder på sina nyckelspelare och måste nog bygga om rejält oavsett serie även om dom också kryllar av talanger.
Det var höken som skrev det efter att vi vann kvalet.
En annan utlånad spelare är JVM-backen Viggo Gustafsson, som spelar för AIK. Även Gustafsson ser ut att vara på gång bort. Expressen erfar att det dock är Gustafsson själv, och hans agent, som helst ser som om efter andra möjligheter. Mycket pekar på att han hamnar i en annan SHL-klubb.
Jag har sett en hel del matcher i hockeyallsvenskan, tycker det är väldigt konstigt att ett lag som BIK visar upp en massa tomma stolar på läktaren. Det är ju dessutom inte bara BIK, ett lag som AIK kan ju fylla arenan eller nästan visa upp tomma läktare beroende på motstånd.
Timrå kan ju säkert vara sugna efter lånet. Byt kontrakt rakt av, de får Viggo mot att vi får ta över kontraktet på en av deras målvakter, helst Tim Juel.
Jag personligen tycker det är ganska skönt med en liga/SHL utan stockholmslag. De bidrar inte särskilt mycket vad gäller positiva inslag utan är mest problem och hybris. Samtidigt så är ju Karlskoga ingen höjdare heller. Alla “roliga lag” har dock redan åkt ut så även om jag tror att Djurgården går upp så hoppas jag nog på Karlskoga. Det bästa av de sämsta alternativen.
Är det någon av er som kan förklara varför inte DIF möter AIK i semin? Brukar väl vara högst mot lägst sett till tabellplacering i grundserien även i semi?
"Inför kvartsfinalen väljer lag 1 (serieettan) motståndare bland de fyra lägst rankade lagen (lag 5 och lag 6, samt vinnarna i åttondelsfinalen). Därefter väljer lag 2 (serietvåan) enligt samma princip, och så vidare. Spelas i bäst av sju matcher (H-H-B-B-H-B-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till semifinal.
Inför semifinalen väljer högst rankade laget motståndare bland de två lägst rankade lagen (baserat på tabellen). Spelas i bäst av sju matcher (H-H-B-B-H-B-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till final."