Tråden om HockeyAllsvenskan

Då vill vi nog att respektive lag går upp med samma motivering. Bara skillnaden att vi bor på olika ställen haha :grin: Men vi verkar överens om att inte Södertälje eller DIF ska gå upp då ju

Man måste älska Vätterstadsprodukten Mårts i intervju med TV4

AIK har kvitterat matchserien mot Karlskoga. Bra, fortsätt så! Hoppas verkligen Södertälje slår Djurgården också.

3 gillningar

Hoppas verkligen det blir DIF-AIK i finalen, jävlar vilken final det skulle bli. Tror dessutom AIK har större chans att slå DIF än BIK.

2 gillningar

Av de som inte tingats av andra lag så tyckte jag backen Barklund i AIK såg vass ut.

Jansson i Karlskoga var väl inblandad i en del med, de hade riktigt bra powerplay men AIK känns lite tuffare.

Pooley i AIK gör också mycket poäng.

Men det är alltid svårt att avgöra hur bra spelare håller i SHL

För Hv:s del så hoppas jag att SSK eller BIK går upp. Känns bra för självförtroendet om vi iallafall har ett lag bakom oss när serien är färdigspelad nästa säsong=)

2 gillningar

Är rädd att om DIF går upp, så gör dem en liknande resa som brynäs… Kanske inte går och vinner serien med iallafall ett starkt mittenlag och inget lag som kommer ligga i botten från start.

Möjligheten finns. För det är ju bara HV med all värdens möjligheter som inte kan förvalta något.

Hur går det ikväll då… jag är kluven till vad jag vill , å ena sidan hoppas jag Tälje vinner så DIF får svettas lite och plocka fram det sista de har, å andra sidan vore det kul med DIF-AIK i finalen.

Tror det KAN bli förlängning ikväll men DIF är nog ändå favorit !

Tälje tar 2 raka nu vettu. Kommer pensionera halva DIF

3 gillningar

Tälje leder 2-0 just nu, nu blir det spännande …

kul match. Dif kom upp sig mot slutet. synd att polin inte fick in det andra på sin soloräd, det var ruskigt snyggt

1 gillning

där har vi en schysst 2a för polin. går sådär för djurgården nu. I synd att det inte var hans tredje där!

Jag har sett mycket av slutspelet i HA. Jag kan konstatera att i år kommer ett sämre lag ersätta ett bättre lag i SHL.

Med det gamla kvalsystemet, antingen kvalserien eller rakt kval bäst av 7 SHL-lag mot HA-lag så hade Modo aldrig åkt ur.

Nu visar sig svagheten i nuvarande upplägg. Jag tycker man borde ta tillbaka något av de gamla systemen. Det här håller inte på sikt. Inget lag i HA har dominerat och det är ännu mer uppenbart nu i slutspelet.

Och jag säger det igen. Vill man ha ett flöde upp och ner så måste man jämna ut de ekonomiska förutsättningarna. Det här garanterade upp-/nedflyttningssystemet är inte rättvist. Tänk om SSK eller BIK går upp? Vilka förutsättningar har de att bygga ett lag för SHL? Noll.

3 gillningar

Djurgården har alldeles för dålig målvaktssida för att ta klivet upp

2 gillningar

Japp. Både shl och HA borde jämnas ut. tycker det borde vara 12 lag i båda med kvalspel.

chans till mer rullians, högre nivå på båda ligorna och inte lika jävligt att åka ur. allsvenskan är trotts allt kul att kolla på.

1 gillning

Enig. Det har jag sagt hela säsongen till min kompis som håller på Djurgården.

2 gillningar

Nu känns det vidöppet om vem som ska gå upp till SHL.

Kanske HV äntligen kan få ett sämre lag efter sig i tabellen, eller så väntas ännu värre förudmjukelse :slight_smile:

Gården spelar riktigt grisigt nu

1 gillning

DIF skämmer ut sig. På alla sätt och vis. Ingen respekt öht. Hoppas de åker. Jävla kräftbeten allihop.

4 gillningar