Otroligt att inte domarna tar detta. Dif spelar enbart för att plocka bort SSK:s ledande spelare nu. Spyr.
Agust berg plocka bort grisen
När man spelar för att skada som apgården gör, då hoppas jag karma biter dem i röva, riktigt respektlöst
mmh verkligen inte snyggt, lite väl grisigt.
Hääärligt, Södertälje
SSK målvakten var bra, kul att han fick hålla nollan.
Jag blir nöjd när DIF förlorar
Ikväll hoppas jag på AIK.
Karlskoga har ett grymt powerplay för att vara HA - lyckas ofta hota med att sticka in pucken till spelare inne i målområdet eller passar över centrallinjen och skott.
Det gäller nog för AIK att inte ta för mycket utvisningar så kan det gå vägen - AIK känns lite starkare på att forcera och trycka på in anfallszon i 5 mot 5 .
Det ska bli jättespännande för det känns verkligen öppet om vem som går upp nu när DIF ligger under i sin serie.
Kollar Modos grund till kommande säsong.
5 spelare har hittills valt att följa med ner till HA.
Inga namn som direkt jätteimponerar.
När HV och Brynäs åkte ur så tog lagen med sig minst 11 spelare från laget som åkte ur. Och av dem var det många, i synnerhet i Brynäs fall, som höll hööög nivå i HA.
I Modos fall väljer ju mer eller mindre varenda bärande spelare från SHL att gå vidare till en annan klubb.
Det jag vill ha sagt. Jag har en känsla av att Modo kommer få det tufft om tanken är att de ska studsa upp direkt.
Jag får mest en känsla av att det är enormt skönt att vi inte sitter i den sitsen. Enormt.
Precis. HV fick ändå behålla Gunnarsson, Forsberg, Önerud t.ex och dessa var bärande spelare i HA. Forsberg vann ju poängligan och gjorde hattrick i avgörande matchen mot Löven, liksom.
Hade Brattström lirat så här i HV hade han varit förstegubbe nu.
Tänkte precis skriva - Vilken insats idag. Unnar han o viggo lite finalspel trots allt.
Edit: Börjar allt bli lite trötta ben…
Modo kommer topp 4 i serien och ryker i semin nästa säsong, spikar det redan nu.
En stor skillnad mot andra konkurrenter så kan väl modo luta sig lite mot sitt hockeygymnasium och få in nytt ungt blod som håller hyffsat hög HA klass för att sedan komplettera med topp spelare. Tror inte Modo kommer studsa tillbaka direkt, men jag tror heller inte att det kommer ta mer än max 3 år innan dem är tillbaka
Hoppas verkligen aik slår ut bik nu. aik eller dif i shl ja tack och hellre ssk än bik självklart.
Hade varit kul med AIK- SSK i final. Första gången det blir en oväntad final o ett lag som går upp som nästan garanterat kommer va i kval nästa säsong
Det tror jag iofs inte alls är garanterat, men det är absolut den final jag(också?)föredrar
Om Södertälje slår ut DIF så tror jag det blir SSK som tar klivet upp - annars håller jag fortfarande DIF som favorit .
Blir det DIF mot AIK så blir det ju lite kul med derby och jag tror AIK vill sälja sig dyrt .
Dif och aik är sannolikt inga säkra räddningsplankor för oss nästa år med tanke på att de redan nu börjat jaga starka namn på spelarmarknaden.
Hoppas nu stenhårt att fbk-b och ssk kan vinna.