Nu håller jag på AIK i finalen.
Blir en bra final iaf
Ja Djurgården - AIK, wow
Pest eller ebola..
Vilken stämning. Det där är SHL-mässigt.
I vilket fall, en oerhört spännande final. Vilket lag ska vi hålla på? Jag är tveksam.
AIK utan tvekan för min del.
Alla andra derbyn bleknar i jämförelse med det vi kommer få se nu. Kommer bli åka av.
AIK, har följt dem
Men de flesta i laget är rätt oskarpa i avsluten, men har spelare som kan hålla pucken, ett kämpagäng
DIF förstås favoriter, men tror AIK tar minst 2 matcher
OK, vi kör på AIK.
Jag undrar lite kring denna. Visst fan ska det vara en tvåa där? Spelar väl ingen roll att det inte var med flit egentligen?
Hmm säger att jag hoppas på aik faktiskt. En jäkla resa de gjort med Melin. Hade varit grymt om han fick avsluta sin karriär med ta upp aik till shl.
Asså. Hockeyallsvenska slutspelet börjar bli ett problem för SHL. Är ju ungefär 100 gånger roligare än SHL-slutspelet. Kan inte tänka mig att SM-finalen kommer locka fler tittare än allsvenska finalen… Det får ju en att undra hur länge till man kommer kunna ha den här ojämna fördelningen av tv-pengarna.
Visst. Emellanåt slås man av att nivån är svajig. Men känslorna… Det går ju inte att jämföra.
Nu är det inte bara för att jag håller på HV. Men tror det är väldigt viktigt för SHL att HV blir ett topplag framöver. Vi vet att HV lockar extremt med tittare när det vankas final. Till skillnad från lag som Luleå, Skellefteå och Växjö som mest blir en sändning för ett gäng lokala supportrar.
Klokt inlägg som vanligt från dig, det där är absolut något att tänka på.
Fan vilken ångest, varför kunde inte SSK gjort mål på det där jävla PP:et
Nä, det var ju oavsiktligt i och med att han tappade skäret. Men satsningen var ganska våldsam. Känns som man kunde bedömt det annorlunda i en annat match?
Exakt så! Det tror jag helt klart.
Instämmer … tror det väcker en del funderingar hos beslutsfattarna. Att HA-slutspelet blivit för intressant
Problemet är att man tvingar ner ett potentiellt bättre lag än det man tvingar upp.
Ju mer jag tänker på det så ogillar jag upplägget mer och mer.
Problem går väl nästan alltid att lösa eller åtminstone kan man försöka skruva på parametrarna.
Mer pengar ned till HA? Utöka SHL med två lag eller minska både SHL och HA med två lag?
Det måste ju ändå inte bli för svårt att gå upp till SHL för då kan man ju nästan lika gärna stänga ligan vilket vore dåligt , se på Liiga som går åt andra hållet för det vart så dött med stängd liga