Den här matchen mellan AIK och DIF kommer få enorm publik och intresse.
Kommer till och med i SHL-finalen i skymundan?
Hoppas nu det blir tight och jämnt ända in i kaklet.
Den här matchen mellan AIK och DIF kommer få enorm publik och intresse.
Kommer till och med i SHL-finalen i skymundan?
Hoppas nu det blir tight och jämnt ända in i kaklet.
Kanske nu räddas ju SHL av att Brynäs gick till final. Mycket supportar i landet. Då ska väl FHC gå vidare, så att stora delar av Gbg tittar när laget spelar borta. Annars tar nog HA finalen det flesta tittarna.
tycker HA faktiskt är riktigt kul att kolla på, där betyder ju slutspelet något (när ens egna lag inte är med).
har kollat en hel del. tycker det ska bli kul med ett Stockholmslag i SHL igen, tyvärr var det väl det sämsta för HV rent sportsligt..
Men tänker man så tänker man som en förlorare..
Tänker att det är bra att det blir stora tittarsiffror. Då kommer ju intresset för tv-rättigheterna öka och då minskar ju skillnaden mellan ligorna.
Ja jag kan tycka att även om det är kul så blir det heltokigt… om inte SHL-finalen längre upplevs som det största förutom för de egna fansen så har något blivit fel. Tror man skulle haft den gamla kvalserien från 00-talet och dessförinnan tillbaka. Det hade varit lagom intressant. Och inte så lika. Två olika saker. Slutspel åtminstone med bäst av sju borde vara exklusivt för jakten på guldet.
Det är nog mycket för att det är AIK och Djurgården, hade det varit Karlskoga och nåt annat lag hade nog intresset inte varit stort.
Jag tycker det är spännande och kul, men något skulle man kunna göra åt att det är så stor diff mellan SHL och HA och ett rätt stort hopp mellan dem.
Ah jag tycker oavsett att slutspel av den omfattningen med blåst av sju borde vara exklusivt för SHL och GULD!
Djurgården vann, Fuck.
Ja jag tror att dra ner till 12 lag i båda serierna koncentrerar de bästa spelarna till färre lag och därigenom ökar konkurrensen. Och till det en större ekonomisk utjämning, så att varken lag som satsar uppåt men misslyckas och de som åker ner från SHL inte riskerar att kursa.
Håller helt med och skriver detsamma om och om igen. Tror det hade varit det nästa för båda ligorna. Även med någon typ av kval turnering.
Gillar att kolla HA Slutspel mer än SHL. Tycker gott man kan göra skillnad så att SHL står ut (som det är nu) men HA blir en turnering uppåt på ett annat vis.
Det enda med det är att SHL-klubbarna nog kommer nog rösta emot det , för precis som de flesta av oss ser man till sitt eget hus först och då vill de nog inte flyttas ned
Kanske inte blir nån ändring överhuvudtaget nästa SHL-möte när det nu är
svettigt för bratten hittills, var nära på en redi tavla där
Ja han trollar bort sig själv och pucken och snubblar på målburen. Känner igen fumligheten från tiden i HV.
Pinsam domarinsats.
ah den var lite billig va.
Hittills har varenda domslut gått i DIF:s favör, klubba i huvudet så det börjar blöda = 0 minuter, filmning = 2 minuter o.s.v
Spontant baksidan av det här utan supportar. Visst kan domaren hamna i det läget ändå.
Sen hade jag tyckt, varför inte använda Avicii Arena. En plats för just det här. Och aktivt arbeta för säkerheten så att båda lagens supportrar får uppleva detta.
Tråkigt nog är väl risken för hög.
Enligt min bedömning skulle det varit två utvisningar vardera för lagen, men det var tre för AIK och noll för DIF.
Dicken kan man lita på