Strutsar är väl ganska långa också? Han heter Sustr och de bokstäverna kan du hitta i Struts. Enligt en googling kan strutsar bli 2-2,5 meter höga och han är runt 2 m vilket passar in. Vilket sammanträffande! ![]()
På tal om Kalmar fortsätter de satsa. Plockar in Eric Norin resten av säsongen.
Och såklart möter Eric AIK i första matchen…
Haha, helt underbart
![]()
Vad bra att jag kunde göra någon glad. ![]()
Jag är en så’n där som brukar sitta och fundera på saker och har lite konstig humor (humårr) så självklart var det förstås det jag tänkte på när jag såg namnet.
Kalmar uppe i topp av Hockeyallsvenskan. Helt sjukt. Vilket dunderlag de fått till.
De har även en SC som kan sitt jobb, och en väldigt välorganiserad organisation. Häftig resa de har gjort.
Imponerande av Kalmar minst sagt. Tror att det är viktigt för dom att vinna serien och på så vis undvika Karlskoga i en ev semi, känns som deras kryptonit i slutspel.
Ett intressant fenomen är att de suveräna serieledarna i HA (Björklöven) och SHL (Frölunda) började tappa ordentligt efter julledigheten.
Mängden lussekatter de stoppat i sig har tydligen påverkat dem väldigt negativt.
Har de lutat sig tillbaka, börjar tänka slutspel och blivit lite bekväma, vad fanns mer att bevisa ?
Om man tänker att HV åker ur så är det väl Löven, Kalmar och MoDo som kommer vara de största hoten mot returbiljetten till SHL. (beroende på vilket lag som går upp försvinner förstås en av dem)
I år har jag inte följt HA lika mycket , men förra året och historiskt höll jag på Björklöven men faktiskt sedan på AIK.
Gillar lag som spelar lite vildare och med hjärta, det blir roligare att kolla på.
I år tror jag det står mellan Kalmar och Löven. Det känns som Modo kan ställa till det för någon av dem men de kommer inte klara båda två
Antagligen får de möta dessa båda lag i de sista två mötena i slutspelet.
Tror att topplagen unnar sig lite hårdare träning efter jul/nyår för att försöka pricka formen till slutspelet.
Jag tror faktiskt att Karlskoga har en rejäl chans i år. Känns som att dom har minst en växel till när det blir slutspel. Kalmar kommer lida av brist på slutspelsrutin gissar jag. Modo och AIK har sjabblat bort sina chanser genom att få en för tuff väg redan från kvartarna.
Löven mot MoDo-rövarna nu för alla hockey-tokiga
Löven kvitterade just, 1-1 ![]()
Oskarshamn ligger under med 2-0 mot Vimmerby, de har inte gjort något mål på två matcher. Det hade nog varit bättre för Herman Träff om han stannat i HV, jag menar att det vore bättre för hans utveckling att möta Skellefteå i stället för Vimmerby. Jo jag tror att han hade varit given i första eller andralinen.
Med fullt lag så tror jag inte det, men han skulle kunna peta Pasic som får alldeles för många minuter
Om så varit fallet hade man väl behållt honom?
Kalmar fortsätter värva och satsa för SHL. Nu är Elias Vilén klar. Ingen dålig värvning.
Håller Kalmar på allvar att etablera sig för SHL?
Japp. På vår bekostnad.
Har vi inte sett det förr?
Lag som går som tåget värvar och vips så förändras hierarkin i truppen vilket leder till att det går sämre.
Det känner jag inte igen.