Tråden om HockeyAllsvenskan

Karlskoga får alltså Nybro i en kvart och sannolikt Kalmar i semi. Jag tror att dom hade gillat det utfallet inför säsongen.

Löven är såklart favoriter men flaggar fortfarande för Karlskoga.

Har du något att säga om vår nya ass. Coach?

Jag tror också att Karlskoga kan gå långt. Kanske inte det flashigaste laget men de vinner matcher.

Gliffen mot Liv ikväll.

2 gillningar

Inga jättebestående intryck om jag ska vara ärlig. Det var en säsong han var hos oss. Togs in om jag minns rätt som ett lite mer erfaret komplement till en oerfaren HC…var den säsongen ni var nere i allsvenskan. Vi blev 9a och åkte i raka matcher i play-in mot Västervik. En säsong att glömma/förtränga. Max Lindholm var bra, Fredric Weigel blev lite syndabock och lämnade. Kanske ett mönster iofs…

2 gillningar

Såg ut som att Glifford skadade sig senast mot AIK. Var helt säker på att han skulle bryta matchen. Hoppas att det inte var någon fara.

Jo jag såg det också men han reste sig på nio :flexed_biceps:

Inte med i Uppsala ikväll. Hoppas att det inte är något allvarligt.

Bara att inse att det är realistiskt att vi spelar HA i höst. Inga lördagsmatcher…

Med tanke på att vi ev hamnar där, vem vill vi ha upp i år?

Löven. Då får jag se SHL-hockey på hemmaplan för en gångs skull

1 gillning

Lämnar Löven så ser HA rätt blek ut. Modo blir ända kombatanten bortsett från oss själva och inkompetens.

1 gillning

Rent krasst är det bästa om man är i allsvenskan att Karlskoga går upp (känner mig lite tjatig här). Svag kommersiell dragkraft men alltid griniga matcher och med i toppskiktet.

Ni skulle få skapligt nära till en himla massa bortamatcher, smålandslag finnes!

Karlskoga har bara tagit 5 poäng av 24 möjliga mot Löven och Kalmar (de två topplagen)

Vi får se när slutspelet börjar, men de känns inte lika bra som Kalmar och Löven för mig.

Så har de väl också tappat bärande spelare till SHL

Kalmar har ett sånt driv, inget kan kännas omöjligt för dem som allt utvecklat sig.

Björklöven det tyngsta och mest erfarna och värda att få en runda i SHL

Lika värda som AB71 är att spela i HA :slight_smile:

1 gillning

Ja det är ju inget snack om att Löven varit bäst i år. Släppt in minst mål och gjort flest. Inte alls lika fladdriga som tidigare säsonger. Känns dessutom som att dom inte gått på max utan gjort precis tillräckligt. Finns mer där.

Kalmar har charmat alla med sin fart. Tror att dom kan få problem med mer slutspelsvana gäng.

Tror du att AIK kan slå MODO för det är väl ditåt det lutar? Det känns som en svår match även om MODO inte rosat marknaden, men jag har inte alls lika bra koll på lagen som du ?

Tror din hjärna på typ 4-1 eller 4-2 i matcher till MODO

PS Kul att du skriver här, det är roligt med perspektiv från annat håll

1 gillning

Jag har upplevt en hockeylada, i Småland. EN gång i livet, EN gång för mycket. Vill inte mer. Givet att resan är på eget initativ, och man väljer vad man vill göra. Jag vill inte ens se HV på TV åka runt i de där plåthöljena IGEN.

3 gillningar

Modo är favoriter. Båda lagen är lite svårbedömda pga skador med det finns ju en höjd i Modo på pappret som gjorde dom till favoriter att gå upp inför säsongen. 4-1 eller 4-2 låter rimligt. Problemet för AIK och Modo är ju att dom satt sig i en sits där dom sannolikt kommer att få slita hårdare än Löven, Kalmar och Karlskoga. Hockeyallsvenskans slutspel handlar ju mycket om att få en enkel resa fram till final pga att trupperna är ganska tunna. Jag tror att det blir avgörande.

Och där tippade ni över favoritskapet än mer till Modo genom att återkalla Lagerberg…

2 gillningar

Björklöven, det vore kul med några som inte varit där på ett tag.

1 gillning

Björklöven eller Modo vore bra, då sparar HV in i alla fall två långa bortaresor nästa säsong så kanske vi har råd att behålla städningen av omklädningsrummen.

1 gillning

Modo skulle vara okej också, även om jag föredrar Björklöven. Jag tycker det är lite kul med Norrlandslag så därför skulle det vara helt okej med Modo (de är ju från Ö-vik).

Kalmar, Nybro, Oskarshamn, Vimmerby, kanske Troja, eventuellt Tingsryd… Hamnar HV i allsvenskan är inte dyra bortaresor det svettiga :grimacing:

1 gillning