Pyramidspel där Kalmar HC, JO Waldner och Tomas Brolin användes som reklampelare (spännande gäng kan tyckas)
Lagerberg har målat
Säkert ett nickmål ![]()
Nick eller Gretzky-dragningar och rätt upp i krysset?
Smög med fint i ett snabbt anfall, direktavslut i taket. Hade en rätt bra match på det hela taget.
Herman hade en skakig andraperiod. Två av målen såg inte direkt otagbara ut och jag trodde nästan att han skulle kliva av i paus. Kom dock tillbaka starkt och spelade väldigt lugnt i tredje. En styrka att kunna borsta av sig sånt och spela upp sig (även om det såklart är enklare helt utan press i Almtuna)
Slötittar på Modo-Karlskoga. Trean och fyran i HA. Erbarmligt dålig match. Bevare oss för hockeyallsvenskan.
Vad roligt att du tänkte samma sak som mig,
Extremt lågt tempo, sömnigt
Enorm skillnad mot SHL
Tänkte just skriva det, så hade du redan gjort det
Ett spel som passar Blomster71 då.
Japp, Blomman kommer äga HA.
Glöm inte filosofin VILA MED PUCK! Han kommer sänka tempot i Ha ytterligare ![]()
Det finns ju arbetsprov på hur AB är i allsvenskan… men han kanske har utvecklats under tiden i HV ![]()
Nybros tränarstab består alltså av bland annat Tredje Sylvegårdsbrorsan Hampus och Antons bror Albin Blomqvist. Om de är måttligt lika sina bröder i beteende/coaching kan jag bara föreställa mig hur det kan se ut där nere.
Troja tar emot Björklöven och 5 personer har köpt biljett…
Måtte HV klara sig kvar i SHL.
Jobbig kväll i Nybban för Herman.
Sju insläppta hittills ![]()
Björklöven vann över Troja med 3-2, tror det gjordes ett till mål men jag kan haft fel. Det var inte många som såg matchen
Herman blev utbytt inför tredje.
Almtuna, eller? De blev totalmosade av Nybro, 7-0 blir en skämskudde
Vimmerby är kvar nästa år. Bra! Hoppas vi kan låna ut lite fler spelare dit, är ju ändå nära. Sen kan vi även låna spelare därifrån i klassisk HV-manér.
Man lånar väl inte i samma serie?