Tråden om HockeyAllsvenskan

Då är det kört för Kalmar.

1 gillning

Jag tror ändå Kalmar hade förlorat mot Björklöven om de gått lä ngre, men surt för dem att ryka redan nu.

Då får väl Löven möta Södertälje och Karlskoga spelar mot MODO.

Björklöven vann mot Södertälje :grinning_face_with_smiling_eyes:

världens långsammaste dribbelmål av foppisch :heart_eyes:

1 gillning

Klassisk Foppa 56a dragning.

1 gillning

Kan bli en historisk räkmacka för Löven upp i SHL. 4-0 mot ett klart sämre IKO som dessutom fick klara sig utan Glifford och Träff mer eller mindre. Nu på god väg att svepa ett lite slitet södertälje som trots allt varit spelmässigt underlägsna Löven i de första två matcherna. Och sedan vinnaren Modo/Bofors, en matchserie som har alla förutsättningar att bli en lång och grinig historia.

1 gillning

@Humlan du som håller på kolsäckarna, har du koll på om inte Hugo P hade fått spela slutspelet i AIK eftersom han egentligen var utlånad hela säsongen.

Nu är det MoDo mot Karlskoga, jag vet inte var Karlskoga ligger så jag hoppas att MoDo vinner (Ö-vik). Om jag måste välja mellan de så blir det så.

Innan säsongen hade jag nog gissat MODO - Björklöven i final, men sen började Kalmars fina svit

…men nu ser det ut som det blir den finalen i alla fall.

Tror nog ändå Löven tar hem spelet till slut …

Nej det fick han tyvärr inte. Trots sin ungdom var Hugo för gammal för att gå fram och tillbaka mellan klubbarna. HV hade rätt att ta hem honom ett visst antal matcher (ganska få), så fort det antalet matcher överskreds så föll låneavtalet. Tror att ni hade samma deal med Oskarshamn gällande Glifford. Däremot var ju Annborn ung nog för att ströva fritt mellan HV och Västerås.

1 gillning

Stakkestad tydligen assist-kung i HA-slutspelet, gjorde en fin assist nu till Karlskogas ledningsmål mot MODO

Stakke imponerar faktiskt i BIK.

Typiskt, när de lämnat HV blomma-r de ut :slight_smile:

Berglund gör en Pasic

Snackar vi självmål?

Vore ju ganska skoj med en final mellan Björklöven och Karlskoga. Varken MoDo eller Södertälje känna särskilt attraktiva att få upp till SHL.

Med ett bredställ från skridskon framför eget mål till och med.

1 gillning

Ja, en Karlskoga-spelare missar öppet mål när Modo tagit ut målisen

Pucken studsar ut 1,5 meter och Modoiten fumlar in den med 1 minut kvar av matchen

Ge mig Karlskoga - SSK i final, tack!

3 gillningar

Hellre Björklöven, tycker jag, men man kan se olika på det.