Tråden om: HV-fans i Sverige!

Hej!

Jag bor i Sthlm och vet att vi är några invånare här som håller på dem. Jag tänkte att det kan va kul att se matcherna tillsammans, typ på Olearys. Och nu på tisdag spelar ju Håve på hovet mot AIK och tänkte att det även då kan va roligt att man sitter tillsammans så
att det blir lite klack känsla på de. Vet inte om det kommer upp några från jkpg…

Var det inte i denna matchen som en falang AIKare skulle gadda sig i en hatkör mot Markus Nilsson? :laughing:

Personligen så skulle jag hellre åka upp och se på HV mot Djurgården. AIK är nog ett av de tristaste lagen att se på. Det vore ju i och för sig kul att se Daniel Larsson gå på klockren förlust. Denne Daniel som tydligen hittade sina “gamla benskydd” och därför har det gått bättre för honom. :laughing:
Men detta är kul att få veta. Om ngn av oss har vägarna igenom oavsett match i Sthlm så vore det jättekul att träffas innan.

Ingen aning, men då borde det verkligen finnas ett gäng Håve fans där…

Mjo, lite roligare mot Dif, tyvärr går de inte denna säsong.
Precis de jag menar, skulle va riktigt roligt :slight_smile:

Jag och frugan åker från Bronx (ett par km norr om Mörby C) och ställer oss på borta-stå på Hovet. Vi brukar kunna dra igång rätt bra där även när det inte är någon resa.

// JV

AIK är inte trist. Finalserien mot DIF var iofs EPISK och oslagbar både som hockey och som underhållning generellt, men jag tycker AIK har spelat ganska öppen och kul hockey. Förra säsongen när vi vände ett brutalt underläge mot AIK var vi på plats med bebis och hela kitet. Helt klart ett Top5-HV-minne.

// JV

Var också där med min mamma och syster. Det var magi i luften den kvällen :slight_smile:
Då kanske vi ses där i morgon då. Jag åker ju från nästan samma håll, åker från Sollentuna…

Vilken nostalgi. Jag minns det som om det var igår.
Det är tre saker jag minns lite extra ifrån den matchen. Själva vändningen, den usla kommentatorn och ditt skägg :wink:

Enda skälet att se AIK (frånsett för att gapa mig hes för Hvs räkning) bara så där vore för att få se Lasseliten i målet få däng så det visslar om det.
Sen kan de ju trycka in hans nyg amla benskydd som han hittat i truten istället för att sitta och gnälla på allt som stavas HV. De hade han behövt i HV. :laughing:

Verkligen!! Vissa vuxna har svårt för att ta ett eget ansvar…

Under förra säsongen köpta jag biljetter i kassan 1 timma innan match för 100 kronor för bortaklacken. Kan dock inte hitta någon info på AIKs hemsida att det fortfarande är samma procedur för biljettköp för bortaklacken.

Nån som vet hur det funkar ikväll?

Jag tänkte köra på exakt den vägen också, svårt att se att dom skulle ha ändrat det? Annars lär det väl knappast vara fullsatt så biljetter lär det väl gå fixa fram nånstans. :wink:

Fanns det något intresse av att samlas nånstans innan, kanske käka något eller dylikt?

Det funkar precis som förut dock så kostar biljetten 20kr extra i år. Höjt precis sa de. Men ingen idé att gå till själva arenan före 18.00
De släpper inte in före de.

Nästa AIK-HV71 match är i januari om jag inte minns fel, så då skulle de va roligt att gå ett gäng.

Annars så kan de ju va kul att man ses även vid andra matcher, typ på Olearys och kollar tillsammans.
Om de finns intresse för de kan jag ju försöka ordna upp nåt??

Någon som vet om det bor någon före detta HV lirare på Lidingö (utanför Stockholm)? Käkade sushi för några veckor sedan så var det någon dragen snubbe som mumlade om att han hade spelat i HV och några landskamper med Mats Näslund. Var i typ 45-50 års åldern

Kan det vara Kenneth Kennholt 47 bast? Men tror han bor på Ekerö.

Hej! Ja kort och gott så tänkte jag höra om det finns några fans förutom mig själv i Uppsala som kanske har lust att dra på sportbaren käka en bit mat ta en kall och kolla Hv71 vid tillfälle?

Japp det finns det men hör inte till vanligheten… :wink:
Jag brukar kolla på matcherna hemma för det mesta men skulle inte säga nej att dra till Olearys för en bärs och heja fram HV.
PM:a mig när du har tid.

Imorgon blir det stå (nja, pseudo-stå) i Hovet! Fler sthlms fan som ska dit?

Jag finns på plats!

Topp! Hoppas vi blir fler än två :smiley:

Vi är tre som skall besöka råttboet imorgon kväll…