Tråden om HV71 (-1)

Jaha, där ser man , jag är nog den skyldige att leda in diskussionen på det spåret :slight_smile:

Men däremot tycker jag Isaac kunde fått chansen - han har många gånger varit klart bäst i Luleå och jag har sett rätt mediokra spelare som åkt över och fått testa

Men det är ju goda nyheter för att han ska stanna i HV ett tag då !

Inte chansen nu i alla fall, minst ett eller två år i HV!

Håller med om det där med mål. Möjligtvis att han skulle kunna spela i en tredjekedja men om tanken är att han ska göra mål behöver han göra fler än vad han har gjort i SHL. Många NHL-lag har spelare som skjuter typ 10 mål i de lägre kedjorna och han har gjort som mest 13 i SHL. Däremot tror jag att han skulle göra stor nytta i HV så hoppas han kommer hit helt enkelt :grinning:

En helt osannolik summering av våran säsong, som avslutades enligt sagornas värld…

Vilken röra :sweat_smile:

1 gillning

Läste och såg att Önerud kom tillbaka i ungefär samma veva som bytet av tränare, undrar om hans kravställan också varit en viktig faktor.

”Det finns ingen övertygelse, eller det finns ingen fundamental tro eller uthållighet i HV. Man säger att man vill göra rätt men när man stöter på problem så kan man inte identifiera dem utan man skjuter från höften och så blir det de här klyschiga sakerna som att sparka tränare”

säger Stillman till JP/Jnytt-sporten.

Det åldrades inte väl. Luktar bitterhet och avsaknad av ödmjukhet, nu i efterhand.

8 gillningar

Med facit i hand, så identifierade man problemen och åtgärdade dem, med bra slutresultat.

5 gillningar

Kan man se tabellen omgång för omgång någonstans?

Välkommen in i värmen @Albin12

1 gillning

Här:
https://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/ByRound/13469?name=ByRound

Finns även per datum, vilket passar bättre med dagens för evigt haltande tabeller och flyttade omgångar.

1 gillning

Perfekt😉

Jag skulle faktiskt vilja ta det så långt som att Wilander och Lindbom räddade klubbens elitexistens när de tog beslutet att köra över klubbens sportchef.

Hade vi inte då sparkat S & S så är jag ganska säker på att vi åkt ur SHL och som jag tror gått MoDos öde till mötes.

Var verkligen i grevens tid och är väl nu helt klart för alla att det borde gjorts långt tidigare.

Hade aldrig hänt tidigare att Sten-Åke och Agne hade kört över Hult i en liknande situation.

Känner mig väldigt nöjd med Wilander och Lindbom att styra skutan. Orosmomentet är ju Nubben men har nu chansen att välja egna coacher och sätta sitt lag.

Förväntar mig stordåd nästa säsong.

11 gillningar

Enig Wilander har gjort allt man kan begära och mer därtill.
Han snackar mycket men har kunnat backa det han säger med :muscle:

4 gillningar

+1

4 gillningar

Sjukt kul den med Wennerholm. I 20 år har man skämtat om att Wennerholm kan ge “the kiss of death” eller i detta fall en omvänd såddn och så kommer den där. Gjorde min kväll :grin:

2 gillningar

Härligt :+1::blush:

Tror inte hela sanningen riktigt har kommit fram hur det där beslutet togs. Och troligvis får vi aldrig veta sanningen.

Jag har hör att Nubben och Lindbom föreslog för styrelsen att S&S skulle få gå. Men styrelsen ville skydda nubben och lindbom och tog därför på sig hela ansvaret för beslutet.

Vilket i mina ögon blev en onödig storm i media och framställde HV som en klubb i total panik där styrelsen tar egna beslut över huvudet på dem som har det sportsliga ansvaret.

Men som sagt hela sanningen får vi nog inte veta.

2 gillningar

Sorgligt isf om man ska behöva skydda en SC. De får ju acceptera hans beslut

Intressant om så var fallet, tanken var väl isåfall att ge lite arbetsro utåt för både lindbom och norberg vilket nog behövdes i det utsatta läget.

2 gillningar

Hans journalistik är pinsam.
75% av hans krönikor börjar med “Nej, [statement]”.
Sen hans eviga tippande/profetior. Han är nu ute och grattar Luleå till avancemang etc. Karln har inte ens försökt hitta nya journalistiska vinklar på 25 år. Slår man upp autopilot är så är det en bild på Wennerholm. Skulle faktiskt inte vara alltför svårt att ha AI ersätta hans krönikor numera.

3 gillningar