Håller med. Iaf delvis. Men handlar egentligen inte just om att de måste vara ett topplag utan lika väl ett lag i mitten som kämpar på med mycket hjärta och stor del egna spelare eller på annat sätt spelare som blivit HV-killar så att säga. Ännu ett år med massa legoknektar som inte kämpar. Där handlar det inte om att man är medgångsupporter menar jag.
Man får inga bra vibbar just nu, gällande allt kring vår förening.
Problemet är att väldigt lite verkar fungera.
Vi behöver nog en ordentlig omstart. Ställa om från botten. Jag är säker på att det finns saker som är bra, som man kan bygga vidare på (utan att egentligen ha någon form av insyn, mer än det man hör från folk i organisationen), men vi behöver ett kritiskt och modernt öga som granskar verksamheten och lyfter fram dessa. Sedan bygger vi om från botten.
Vi saknar viktiga funktioner, vi verkar ha överflöd på oviktiga positioner. Vi behöver se över detta. Sedan behöver vi sluta att plocka in våra gamla legendarer till allsköns jävla roller.
Men vem skall göra detta? Det finns ju just nu ingen jag har förtroende för att lösa detta. Den skit vi är i nu, med kent norberg, monten och all skit det medfört, det är fortsatt så att de som plockade in dem är kvar i föreningen.
Det trodde man inte då men hellre tiden senast i HA än detta. Mer spelare med känsla för laget. Sen synd det blev mycket omsättning på spelare i jakt på SHL
Jo jag vet att jag är femma eller sjua på bollen men de fyra första minuterna på dagens poddavsnitt av Sonny & Svensson… Oj.
Även i podden Sarg Ut fortsätter kölhalningen av HV
Ja detta är inte roligt längre. Fan man bara längtar efter liiiiite lugn o ro o kunna njuta av hockey igen
Tycker ändå Sanny är för jäkla rolig i sin sågning
Sanny har ju förmågan att låta snäll och empatisk även när han ger negativ kritik.
Väntar på nåt besked från HV denna veckan. Bara det att man placerar en av våra få bra spelare OSL med två iskalla spelare som inte hänger med… sparken på den?
Svårt att argumentera emot Sanny om Tikka, men skulle jag ha ångerrätt så skulle jag välja ”Nubben” alla dagar i veckan!
Lite OT och med risk för att framstå som präktig, men vore bra om mods kunde föregå med gott exempel och inte kalla föreningens anställda för öknamn. Blir så jäkla låg nivå på diskussionen då.
Point well taken. Jag ogillar “nubben” som smeknamn. Det är fult.
Det är låg nivå med öknamn också, men ibland är jag inte bättre som människa…
Mitt kära hv…
Kan vi på forumet göra något?
Kan vi nominera nån kunnig/villig härifrån forumet till styrelsen eller liknande?
Nånstans brister det helt uppenbart.
Tror inte det, vi har befunnit oss på lånad tid iom återkomsten i SHL. Nubben och Monten har gjort bort sig fullständigt, och värre kommer det bli. Fel spelare har värvats för föreningens mål att nå slutspel.
Vi kommer åka ur i år, och våran sejour i allsvenskan kommer bli lika lång eller längre än den Modos var.
Våran omstart i samband med degraderingen blev helt fel, någonting är så himla ruttet i denna föreningen.
Jag tittar hellre på en välmående förening i allsvenskan än att titta på en icke välmående förening i SHL.
Så nu sågar vi Hv
Experterna sågar Hv
Ser en liten förändring av kommentarerna på Facebook och Instagram att det börjas såga lite även där.
När vaknar Hv upp? Nu klagar snart alla att det är för dåligt
Det känns oerhört tyst idag från Hv’s alla sociala medier. Något på gång kanske? En kan ju bara hoppas
I början av november är det 12 dagars uppehåll.
Läge att sparka Montén/Nubben nu och försöka få en temporär ledning på plats till 5:e november. Där finns nästan två veckor att jobba med grunderna och få in nya spelare i laget.
Den kommentaren känns igen sen förra året , om jag inte minns fel. Nåt förväntade vi i alla fall skulle hända under uppehållet
Ni alla fattar väl att det kommer att dröja till minst februari igen innan man gör något? Och då har Nubben redan satt stora delar av nästa säsongs trupp. Inkompetensen i HVs ledning är brutal
Gällandes Tikka och Stakkestad så var det ju en av sakerna man kom fram till efter förra säsongen, Vi behöver bli tuffare, Så då tänker tydligen Nubben 100% OK vem är tuff ? Hittar Tikka och Stakkestad som tydligen ska vara tuffa och värvar dessa, utan att fundera över att man kanske inte kan vara i SHL enbart genom att vara tuff, man behöver något mer också, men nej då, vi saknar tuffhet OK vi värvar tuffhet. Så får vi 2 spelare som enligt mig är tuffa men dom är ju tuffa på fel sätt, tar idiot utvisningar, dom är INTE tuffa framför mål och gör så det gör ont att åka framför Ortio, där man behöver tuffheten är dom inte. Och utöver detta så är dom ju värdelösa på att spela hockey, passningar? skott? försvar? nej dom har inget, möjligen att Tikka är ok på att teka. Två riktigt dåliga värvningar som jag HOPPAS man fick billigt
Egentligen har man väll inte njutit av hockey och HV sedan guldet 2017 och året i HA. Guldet kom ju som de flesta är överens om lite fel och året i HA så kunde vi köpa oss en shl plats i princip även om vi inte alls va helt överlägsna.
När vi gick in i HA säsongen så fick jag en otroligt bra känsla av TS och stillman. Fick nästan lite Pelle mårts vibbar av TS (va det hästskit? Han kom in med, Mårts?).
Sen hände något, eller egentligen hände inget och inte mkt hände under Hult heller men Tkr HV som förening gick ner sig ännu mer efter HA. Med Hult stod vi och stampa lite och tyvärr blev det ett rejält övertramp rätt ner en serie men på något sätt hade man kvar lite identitet, vi kom till HA med otroligt mkt respekt osv vilket jag tror räddade oss många stunder.
Tror man skulle tackat TS för väl genomfört jobb redan efter HA och startat på ny kula direkt. Sen kan man tycka vad man vill om Nubben men han hade ett svårt första år och det är egentligen vi alla överens om till viss del. Förväntningarna från Nubben till största del va för stora tror jag, det går inte att lita på att alla spelare från HA ska gå in och göra samma jobb i SHL. Och TS va eller är nog för pase för SHL, kolla på Nybro vilket jobb han gör där.
Det stora och största problemet de senaste 10 åren är inte avsaknad av bra spelare, det är avsaknad av tydlig rollfördelning. Forsberg, Teden och flera andra behöver man planera för om man vill ha dem kvar, en tydlig spelfördelare till Foppa och likaså till Teden. Vi ser lite samma problem när det kommer till Tikka och många andra genom åren, Tror Lindbäck gjort det 10 gånger bättre i en annan förening. Sam är det senaste exemplet, i HV hade han inte synts alls enligt mig.
Vi har ingen tydlig rollfördelning!
Tikka är värvad för två roller enligt mig, tuffhet samt 2:a center, det funkar inte i modern hockey. Nubben är ute som inte lyckats fördela eller omfördela rollerna i nya förhandlingar. Tikka hade säkert varit 10 ggr bättre om han värvades för en bunkrar roll i 3e 4e linan. Men då hade det också varit våra förväntningar, nu är han typ topp 4 bland forwards/centrar sett till hur han värvades. Tror Nubben och Hult gått i lite samma skola och värvat efter budget, istället för att skapa och se roller till inkommande men även befintliga spelare.
Fröberg i IKO verkar ju inte få förlängt, eller det verkar strandat lite, kan det va nåt? Annars som någon skrev Mårtensson? För enligt mig är det sportchefen som är det stora problemet om något inte funkar. Visst Monten är ingen A lags coach men han är ju nånstans färgad av vad sportchefen värvat och skapat till honom samt gett för förväntningar på truppen. Monten är ju inte dummare än att han fattar att det är ett fuskbygge.
Och sen tror jag tyvärr det dröjer till första landslagsuppehållet innan något händer, men då tror jag man jobbar på 2 parallella spår, lossnar det inte så har man en tydlig bild klar och då ryker både nubben och Monten. Efterträdare Pelle G som HC. Sportchef blir tf Lindbom. Lossnar det så blir det nog 3 flaskor champagne och sen är allt frid och fröjd och vi sitter i samma båt om ett år!