Tråden om HV71 (-1)

Håller med 100%, sämre lag förra året men bättre tränare, nu är det tvärt om vilket känns ändå mer frustrerande för som sagt, vi har rätt många bra spelare i år

1 gillning

Vilket å andra sidan är lättare att förändra.

1 gillning

Ja helt klart. Det för finnas mycket mer att få ut ur denna truppen trots dess brister.

I podden ståplats säger dom att ett rykte går om att Monten får sparken och Pelle G tar över.
Och det låter ju inte osannolikt. 47:40 in i podden för den som vill lyssna…

1 gillning

Vore ju bra om det stämde. Undrar var dom fått den källan från? Hmm.

Dom verka inte gilla Montén heller :joy: Hoppas det stämmer men att Pelle tar över tills vidare. Eller så fick Pelle mer utrymme med Lindbom och blivit lite tillbakaskuffad under Monténs ledning. Han kanske kan fixa det som HC.

Hoppas Hoppas. PG kanske inte är lösningen men jag tror mer på honom än TM. Och skulle TM bli utbytt så är det ytterligare ett bevis på att Nubben misslyckades igen.

1 gillning

2 frågor:
1: Är dessa supportrar trovärdiga?
2: Hur hamnade på en LHC podd? :sweat_smile::wink:

2 gillningar

Att man som ansvarig för HV71 tyckte denna centeruppsättningen va något man skulle klara sig på är under alla kritik. Här lyser det igenom att personer som sitter och leker med vårt Hv71.

Borgström får godkänt.
Tikka är och kommer aldrig vara en center för en 1-2 kedja. Men tillräckligt bra för vår 3.
Nättinen gav man chansen då han missade mer eller mindre hela förra säsongen. Men de matcher man såg så va han inte heller en center för 1-2. Sen har vi dansken som har en stor utvecklingspotential som man skulle satsa på. Men att ställa hoppet återigen att han skulle ta enorma kliv redan i år är så dumt.

Man har alltså missat att scouta rätt spelare för rätt roller igen. Måste vara världsrekord i hur urbota dumt man agerar i en hockeyförening.
Frölunda och FBK som man gärna vill jämföra sig med gör aldrig såna här misstag. Skulle man göra det så åtgärdar de misstagen direkt.
Vi står däremot handfallna och låter tåget rulla.

Nu vill jag se handlingskraft en gång för alla.
In med en sportchef som vet vad den sysslar med. Thornberg eller Kronwall vore Nice.
Sen en tränare som får sätta ett eget spel utan att något från styrelsen ska vara med och peta. Den blå linje man satte upp för några år sedan där man inte skulle ta efter ZAIK utan göra något eget och bättre gick ju sådär.
Ta efter ZAIK skulle ju bara göra oss lika bra enligt en intervju med Davidsson.
Det vet vi alla hur det gick.

Hosta upp de stålar som krävs för att rädda oss kvar. Det kostar oss 30miljoner att åka ut igen.
Att kasta ut massa pengar på 3-4 linesspelare när vi har unga hungriga är så korkat.

Sen så låt killar som Träff spela före en Önerud som inte kommer spela för HV71 nästa säsong. Vi får inte vara en klubb för inbördes beundran där hjärtat är större än kraven. Då får man inga framgångar

Man måste ta tillbaka makten och det gör man inte genom att vara snäll mot trotjänare som inte håller. In med spelare som är stöpta för den hockey som spelas idag. Fart och teknik. Önerud har inget av det.

7 gillningar

Väl talat!
Skicka detta till Wilander :star::facepunch:

  1. Inte en janne
  2. Kollegan från Linköping informerade😂

Har inga problem med att Pelle tar över om det är tillfälligt. Defence first lär vi se isåfall likt det vi avslutade förra säsongen med och det var ju lyckat då och just nu läcker vi ju bakåt.

Kan det vara så att Monten kör sitt egna race och det är intern fight mellan tränarna? Att han inte kan leda laget vet vi ju redan, det speglar ju sig på isen

3 gillningar

Om dessa rykten angående att Pelle G tar över som HC och en andre center ska in och Kaski tillbaka så känns det betydligt mer spännande ut och hoppet väcks igen. Det gäller att dom agera snabbt och inte väntar med detta till omgång 40. Tror det kan bli en ny start för hv om dom agerar nu!

5 gillningar

Vart kan man hitta Wilanders mailadress?

Exakt! Jag tror personligen Pelle G kan vara värt att satsa på långsiktigt med, han har klubbhjärta, har samlat på sig lite erfarenhet som HC om “endast” för kära HC Dalen men ändå. Känns 100ggr mer värd att ge lite tid än Monten som också börjat jävligt dåligt. Till skillnad så gjorde ju Pelle G det bra som HC ändå och har inte flera stora floppar i bagaget som Monten har

4 gillningar

Lindbom hade också bara typ tränat Dalen, sedan vann han SM-guld 2017

3 gillningar

Kanske vet @Quila om de ligger nån sanning i detta?

Jag vet att det är fel tråd! :blush::pray:

Men hur gör man för att köpa biljett till bortastå?
Jag och syrran vill gå på Frölunda-HV nu i helgen i Scandinavium, då vi båda bor i Göteborg.

Någon vänlig själ som vill guida :pray::smiley:

Jag tror inte det går, utanför att köpa genom NBS

Jag hittade vart man köper :smiley:
Via NBS.

Kan man köpa två biljetter och sen stå vart man vill?
Ursäkta för dum fråga :see_no_evil: