Tråden om HV71 (-1)

Antagligen är det samma del av läktaren som alltid, vilket betyder att det är sittplats. Men jag tror inte man får numrering. Jag minns inte. man blir inskyfflad via en avstängd del av arenan. Har man vanlig biljett kommer man vanligtvis inte dit.

Jag köpte två biljetter, får hoppas att det ordnar sig :grin:

1 gillning

Att Pelle G skulle ta över efter Montén är inget långskott utan kanske det mest givna valet på förhand, men Montén lär ha ett gäng matcher kvar på sig innan detta skulle bli aktuellt om man ska lita på vad som verkar sägas i katakomberna.

Övertygad om att Lindbom och Wilander har en plan för två tänkbara utgångar.

  1. Fortsatt kräftgång:
  • Åker vi på fyra raka torsk tror jag måttet är rågat, men poäng kommer ge lite extratid så tippar på förändring runt omgång 15.
  1. Mer osannolikt får Montén ihop detta till syvende och sist och får fortsätta, men med stukat förtroende från Wilander/Lindbom.
6 gillningar

Då antar jag att det samma gäller Nubben? För får Montén gå måste han ju följa med ut.

Kan tycka Nubbens öde redan är förseglat. Vi vet att vi inte kommer ta oss längre. Oavsett eventuella bortförklaringar ifjol så inledde han med en katastrofsäsong. Nu har han byggt ett lag som startat snudd på lika uselt som ifjol. Felrekryteringarna är aaaaalldeles för många. Nubben borde ha fått sparken redan i vintras. Nu om någon gång är råttet mågat.

Med Montén kan man ha liiite mer tålamod. Vi är inte totalt avsågade. Än. Jag skulle ge det femton omgångar. Har vi inte hugg på topp 10 då, ja då måste han gå.

Sen är det ju så att Monténs öde liksom Nubbens är förseglat. Bara en topplacering skulle kunna rädda hans jobb. För Montén är till syvende och sist Nubbens värvning, och jag har väldigt svårt att se en rationell sportchef som är up to date frivilligt gå in i en ny säsong med Monty som HC.

Det man skulle kunna göra, om man nu inte vill sparka tränare är att degradera Monty till assisterande, alternativt att man på pappret talar om delat uppdrag som huvudtränare med den vi tar in utifrån. Den reella makten ligger dock inte hos Monty.

Monty sitter inte nog i en sån position att han kan välja och vraka mellan klubbarna, så är han mån om sitt cv och framtid skulle han nog acceptera lite vad som helst. Ja, om nu inte en civilkarriär inom polisen lockar mer.

9 gillningar

Jag vet inte om jag är redo för att skrika avgå Nubben än faktiskt, men det ska tilläggas att jag längtat efter Hults avgång i MÅNGA MÅNGA år och sitter fortfarande och är nöjd för att det äntligen hände. Förra året anser jag att Nubben var en stor anledning till att vi lyckades rädda upp Hults katastrof lag, Nubben fick ärva otroligt mycket skit efter Hult och hade det inte lätt. Inför den här säsongen så var jag relativt nöjd med laget även om jag var lite orolig över center och backsidan men tänkte att man troligen kryddar till dem om det inte går bra, och lite så blir det nog nu. Tycker att många nyförvärv är bra, går ju inte klaga på Nardella, Strålman, Borgström, Brännström, jag tycker det känns som att Nubben lyckats ganska okej med sina “dyra” nyförvärv, men där han hoppats att hitta bang for the buck typ Tikka, Stakkestad, Strandell, Mahlathi osv där har det väl inte gått super bra, jag tycker ändå om man jämför med Hult att han generellt sätt värvar bra mycket bättre än vad Hult gjorde…Speciellt midseason…DÄREMOT har ju Nubben gjort en jävligt lustig värvning i mina ögon när det kommer på tränarsidan, dock tvivlar jag på att han var ensam om det beslutet. Monten värvningen var JÄVLIGT lustig på pappret och blir ännu lustigare när man ser hur jävla dålig han är i verkligheten också, detta är det första Nubben gjort som verkligen fått även mig att börja bli tveksam emot honom. Jag fastslår dock NUBBEN > HULT

3 gillningar

kent = hult = kass

Syn på den. Om Nubben ärvde “mycket skit” av Hult så vågar jag påstå att han tog in lika “mycket skit” själv inför säsongen. Orkar inte rada upp alla värvningar igen, men blir rätt tydligt när man skriver ut allt svart på vitt.

Nubben har visat två år i rad att han inte är förmögen att sätta ihop lag. Däremot väldigt bra på att strö pengar omkring sig och erbjuda alldeles för långa kontrakt? Ja, det kan jag ge honom.

1 gillning

Hela Scandivium är sittplats, även bortaklacken. Det är inte numrerade platser så du står var du vill på sektionen :blush:

Jag tycker också att Nubben har lyckats få in mer spännande spelare än jag tror Hult hade lyckats med. Men frågan är hur bra Nubben är på att få ihop ett bra “lag”? Dvs spelare som passar bra ihop och passar in i HV71’s tänkta spelidé. Det känns lite som ett brokigt gäng

Det jag tänker är att om det är så att Monten kanske är på väg bort så kan dom ta bort han redan nu och leta ersättare medans Pelle tar hand om HC uppdraget sålänge.

Pelle sprider ju ett lugn och vill vad jag antar spela mer defensivt som i slutet av förra säsongen.

Monten är ju stressad och pressad ( förståeligt ) och det smittar nog av sig mer än man tror på gruppen, dom vet ju inte vad dom ska göra därute många gånger. Sanny pratade ju om detta i podden i veckan.

Nä Monten och Nubben kan lämna nu, det är nog det bästa man kan göra och hitta rätt ersättare. Ha lite is i magen och få in rätt personer, nästa rekrytering får inte bli fel.

Mjo håller med, men ja man är väl inte så bortskämd som Hv fan just nu. Vi hade en 1 av 5 sportchef och här sitter jag och är glad för att Nubben är en 2 av 5 sportchef typ :stuck_out_tongue: Jag tar gärna en 5 av 5 absolut men som sagt, man vill ju hitta lyckan som Hv fan någonstans hah

Omgång femton skulle vara strax före uppehållet så känns troligt. Innebär ju också att de kan söka ersättare till den sportsliga ledningen redan nu. Hoppas de inte börjar leta efter beslutet…

1 gillning

Jag är ledsen men både Hult och Nubben är på en egen negativ skala som sportchefer. Det man kan diskutera är huruvida de är minus 1, 2, 3 eller värre.
Tränare på samma nivå hittar man i Andreas Johansson, Leif Boork och med Montén som en bubblare.

Tittar man på ledarskapsforskning så har dåliga ledare större negativ påverkan än de bästa ledarna har positiv påverkan jämfört med “normen.”

En 2/5 sportchef skulle utifrån HV:s resurser åtminstone bygga ett play in-lag.

Jag förstår inte hur Nubben kunde överleva att inte vilja sparka SS förra året och sedan dolka ledningen i media när han tvingades exekvera beslutet.

Att Nubbens värvningar spretar så mycket är förmodligen för att han inte planerar särskilt väl och är lika strategisk som en tjackad shopaholic med sms-lån på Ullared: “En miniscooter ser kul ut! Wow, rea på plastblommor! De här kretskorten kanske går att använda till något?”

1 gillning

Jag tycker Hult var totalt tvär värdelös.
Nubben har lyckats med några blunders med kronan på verket Monten.
Men han har även lyckats med mycket bra enligt mig, LaLeggia mitt i säsongen, Strålman, med mera med mera. Är han en super sportchef ? nej absolut inte jag vill ha bättre, men nog är han hästlängder bättre än Hult ändå? sen är väl det inte svårt att vara bättre än Hult men ändå

2 gillningar

Nubbens problem är väl hans passiva agerande och högst märkliga rekryteringar på tränarsidan.
När det gäller spelare har jag faktiskt svårt att se honom som sämre än någon annan SC.
Inte på något sätt topp i SHL, men inte heller så kass som sin föregångare.

4 gillningar

Är det inte ovanligt tyst just nu…? Lugnet före stormen?

Från ledarsidan är det väldigt tyst.
Klipp från träningarna slussas ju ut på HVs sociala medier

1 gillning

Våra nästa 3 matcher är Rögle, Frölunda, Örebro. Jag tror det förbereds en kick på monten, tror vi kommer ha otroligt svårt att vinna nån av dessa matcher tyvärr!

1 gillning

Eller vinner vi alla dessa och alla hyllar laget