Större chans att cluben vinner sm guld än att de händer
Nu överskattar du Cluben
Svär inte!
Rätt uppenbart att HV71 försöker skönmåla nutiden men glädjeupplägg på sociala medier direkt efter Införsnack med Montén. Lite pinsamt.
Igen o igen ……
Vet inte om jag håller med Montén. Man gör möjligtvis en bra 1:a period bakåt men offensivt såg det klent ut och då vann vi ändå skotten med 12-2 eller nåt.
Det kuggar inte i nånstans. Jag minst lika oroad för anfallsspelet som försvarsspelet.
“– Vi har två formationer i powerplay som växeldragit och gjort det bra. De spelar också lite olika i enheterna vilket gör det mer svårscoutat för motståndarna.”
Foppas PP är väl det mest lättscoutade i ligan? Visst dom har gjort mål på slutet men spelet ser väl inte jättebra ut direkt. Att HV har 30% i PP speglar inte alls hur det ser ut. Det har sett riktigt dåligt ut med AP och Borgström sista matcherna. Har man ens en plan där? Dom där 30% är nog snart under 20%.
Vi måste ta tre poäng på nästa två för att nå mitt mycket blygsamma minimimål för första tio matcherna , sedan måste det alltså gå bättre när inkörningen är över…
Det är kommunikatörernas jobb att framställa klubben så gynnsamt som möjligt. Det är superenkelt i medgång och lika svårt i motgång.
Jobbet är alltid att polera. I medgång är jobbet att polera guldhjälmar. I motgång att polera bajskorvar.
@lejacques vad säger din analytiska förmåga om hur HV kommer att sluta denna säsongen?
Hahaha! Desperationen är total!
Edit. No harm intended.
Haha min polare lyckas alltid hamna på bild xD
I samma anda: nu skickar de fram stackestad framför intervjumikrofonen för att uttala sig om dagens match. Stakke är ifrågasatt, han är en av de som hittills haft det jobbigast. HV gjorde EXAKT samma sak förra året med texvis Sam. Fram med dessa ifrågasatte spelare då det vankas intervjuer. Är detta en strategi för att säga något till oss fans? Jag tror det. Men det är snudd på konspiratoriska tankar, det medges.
Frågan är då, vad är det dom vill ha sagt med detta?
Att lära känna mannen bakom numret och namnet och därmed få sympatier. En som var enormt bra på den delen var Dirlanda som ju visade upp ett stort HV-hjärta offentligt och iallafall har fått mina sympatier. Jag tycker att det var rätt att inte ge nytt kontrakt, men gillar ju Kokkonen för all framtid.
Ja det är en del. Men det sprids inte ut jämnt. Vad det verkar.
Också tänkt på detta, sen är det mycket Borgy på samtliga HV-VS bilder.
Skönt med seger! Poäng är det enda som räknas nu.
Var det ett steg framåt? Ja kanske ett litet. Det såg virrigt ut till och från och Rögle borde fått in några puckar på sina A-lägen vilket troligtvis ändrat matchen helt. Nu hade HV en sån kväll då allt gick deras väg precis som Leksand hade mot oss.
Det är mycket slit och lite skönspel. Tycker förstakedjan måste kunna prestera bättre än att gräva längs sargerna. Man ser HV spelare tappa skär, ramla och få pucken precis bakom sig varenda match. Förhoppningsvis löser sig allt det här om självförtroendet kommer in i truppen.
Sen måste jag ändå säga att Tedenby Tikka OSL var riktigt usla. Visst Tikka tekar bra men sen då?
När Shore kommer blir det 4:e kedjan för Tikka och förhoppningsvis som vinge. Eller kommer Nubbens prestigevärvning peta Fisken på centerplatsen?
OSL´s sämsta match för säsongen, och Tedenby fortsätter vara ett STORT pengar läckage…tänk om man kunde lägga dom pengarna på någon annan
Undrar hur HV sett ut idag om Stefan levt?
4 nollor i en SM-final. Vinnarskallen.
Ödmjuk i framtoning men rapp i käften. Tror vi förlorade både hjärta och hjärna där även om Stefan aldrig framhävde sig själv.
Åren efter blev tunga av sorgearbete och prestationsångest.
Det är mycket som gått fel i HV men sorgen gick inte att värja sig mot. Även om vi hittar nya ledare så kommer det alltid vara en person som saknas.