Tråden om HV71 (-1)

scenario 1) Vinner kvalet mot IKO = SHL
scenario 2) Förlorar kvalet mot IKO = Allsvenskan

finns det fler ? Det är nog för avancerat för mig :slight_smile:

2 gillningar

Ja, det känns onekligen rätt planlöst.

Fascinerande att de utåt sett vägrar tala om att det faktiskt blir kval.

HV just nu känns som en sårad fallen hjälte som dumdristigt försöker resa sig trots att allt är kört.

Slå till reträtt för fan. Fly och mobilisera om. Samla ihop styrkorna igen och försök göra nåt istället för att ligga kvar där på marken. Vi blir uppätna!!

En inkompetent styrelse utser en inkompetent klubbdirektör.

Klubbdirektören utser en ännu inkompetentare sportchef.

Klubbdirektören lägger sig i lagbygget löpande.

Sportchefen tillsammans med klubbdirektören utser en inkompetent coachtrio och ihop med klubbdirektören sätter de ihop ett helt felbyggt lag.

Båda helt övertygade om, ihop med styrelsen, att seriens dyraste trupp kommer att tillhöra toppen.

Sen är cirkusen igång när det som inte kunde hända händer. Den som orsakat det mesta av problemen är den som fortsätter att styra det mesta med trabanterna som sidekicks.

2 gillningar

Precis så, jag pekar ju inte ut din inkompetens om det riskerar att synliggöra min egen inkompetens, och där verkar vi sitta fast nu, ett gäng kvaddingar som anställts av helt fel anledning, där ingen vågar säga att kejsaren är naken.

1 gillning

En styrelse som fokuserar match för match?

Hallå där.

2 gillningar

Jag tror man ska vara väldigt försiktig att dra paralleller vilka i laget som är minst eller mest rövhål. Vad säger att det inte är den namngivne spelaren som snackar skit?
Givetvis är det lätt att hitta på alla möjliga förklaringar när det ser ut som det gör, men man ska nog inte ta denna hörsägen som absolut sanning.

8 gillningar

Det kan ju dessutom innebära att dessa herrar, som mest av allt har ett stort hjärta i 036 och HV71 ställer krav och gör livet surt för de som glider på en räkis. En spelare som lämnat kanske inte var den som tog i allra mest och dessa spelare var på den spelaren.

Bara spekulationer men som ovan är ett väldigt tänkbart scenario

1 gillning

Just det. Det var därför jag sa att det var indikationer.

Jag tycker inte vi ska syssla med pajkastningar som kan leda till vidare spekulationer om vi inte har ordentligt på fötter.

Jag har då aldrig hört att AP20, Tedenby och någon mer otippad skulle förpesta omklädningsrummet och tror att jag eller någon annan av oss mods hade hört om det om så varit fallet.

Det vi kan konstatera är att vi inte har någon tydlig ledare som tar ton och att laget är mer introvert där spelarna inför match och mellan perioder går mycket in i sig själva och rannsakar sig, samt försöker hitta sitt fokus.

Jag hade hellre sett att en sådan som Strålman varit lite mer av en talare, men det är han inte. Han är mer ”lead by example” men också en som får alla att lyssna när han väl säger något.

5 gillningar

Vi kallar inte folk för sådan saker på detta forum. Framförallt så gör man inte det bara för att en forumskribent för fram något som är svårt att bekräfta.

3 gillningar

Det kommer vara SHL fokus tills det inte går längre! Tyvärr!

Bättre att ingjuta ett kval mantra redan nu. Scouta sönder IKO och fokusera på 4 vinster mot dem, mest rättvist mot laget och framförallt mot oss som står brevid. Vill inte ha nåt jävla lipande om att vi misslyckats typ på tisdag 5 mars efter förlust mot ÖIK.
Att vi kommer spela kval är inget som avgörs närmsta dagarna, det har i praktiken varit klart länge eftersom HV faller ihop som korthus så fort det funnits en möjlighet att undvika 13e platsen.

Jag vill inte ha en jävla förlust mot OIK i ett kval där spelare och ledare gråter för att de inte va tillräckligt förberedda.

Plan A: vinn alla återstående matcher, helst med 10-1.
Plan B: förbered för kval, visa för fan att ni menar allvar med något.

Det mest realistiska i allas ögon borde vara B. Det har funnits så många chanser att klara detta på egen hand men oavsett om man teoretiskt än så länge har chansen så är det kört.

Egentligen vill man ju bara spola fram tiden och höra alla floskler och undanflykter redan nu, för jag kan lova att ingen i HV såg detta komma. Kvalet är oundvikligt men vi kan fortfarande rädda SHL platsen. (Det gör vi ju visserligen med plan A).

Men!

Fokusera på rätt saker för en gång skull, men det kommer fan aldrig hända med denna ledning. Ingen vet ju vem som bestämmer längre, ingen vet vem som fattar beslut, vet de ens själva vem eller vilka som kan eller får ta beslut, tveksamt.

3 gillningar

Jag vill se Emil Georgsson som ny sportchef. Har lyckats i både västervik och ssk, samt kanske kan tänka sig utmaningen i Hv.

7 gillningar

Han skulle kunna göra väldigt gott för hv. Georgsson är högst upp på min lista.

3 gillningar

Måste fråga er kära forumkollegor som bor i Jkpg, hur går snacket på stan, måste väl vara en enorm frustration i hela staden?
Häruppe i norr är folk helt frågande hur det kan gå så fel för HV, finns en enormt stor respek för HV71 och för vad vi HAR varit häruppe och jag får försöka förklara haveriet gång på gång när jag får frågan.

På jobbet så är det rätt mycket prat varje dag om hur illa allting är. Det surras en hel del.

Så jäkla tragiskt hur det kan få förfalla på det här sättet, hur felbeslut på felbeslut kan rasera en föreningen så fort, hur det dysfunktionell nästan blir normen.
Vi har blivit det nya Leksand som det såg ut för dom under 10-15 års tid, jojo mellan SHL och HA, ett hejdlöst kastande med pengar i Siljan och Vättern, en katastrofal sportslig ledning och en förening som helt tappar sin identitet och själ.

2 gillningar

Många som jag pratat med har fått upp ögonen på samma sätt som vi nu. Det var mycket team Nubben i början men nu är majoriteten anti team Nubben så att säga.

Kanske inte är så många som pratar om ledningen för dom har inte oftast koll där utan det är mer insatta supportrar som pratar om dessa herrar och hur fel det är :blush:

På min arbetsplats gnälls det enkom på Nubben, spelarna, enskilda matcherna, och konstant dålig mentaliteten. Jag är rätt trött på detta gnäll och brukar hålla mig ifrån diskussioner tills någon frågar mig. Mina kollegor har förstått mitt intresse för HV. Nu är jag inte bäst på att allt kring HV men man märker ganska snabbt en tendens till okunnighet och större intresse när man maler samma saker om och om igen.

Det som är påtagligt i Jönköping, om man jämför med alla tidigare säsonger, är att alla har insett att det är något som är väldigt fel i HV. Folk i allmänhet vet inte vad som är fel, vissa har sina teorier och är nära eller längre ifrån sanningen, men alla är med på att det är något som är väldigt fel.

Väldigt lite som diskuteras avseende HV är i positiv anda. Detta gäller allt från ungdoms-, junior-, dam- till herrverksamheten. Nästan allt snack är negativt. Det är frustration och sorg som genomsyrar diskussionerna.

Men folk har vaknat. Den blåögda ”heja HV, det blir nog bra”-andan är nästan helt bortblåst. Och det är bra.

11 gillningar

Världens sämsta hockeylag !