Kommer match 7 finnas på tuben sen?
Den är på väg!
Grymt!
@sArg-gubbe är helt rätt ute.
Det är ett typiskt Stenmark-läge: Hä löns int förklar för den som int begrip
Är man som person en sådan som letar i kikaren, och inte i spegeln, efter fel, ja då är man kass. Lindbom är sådan, Kent är sådan. AD har en kikare inopererat i alla kroppsöppningar.
De måste bort. Bort.
Nu är jag tillbaka…
Skrev om att de var med spänning jag åkte till min första bortamatch i tisdags mot iko.
Att få spelarnas uppträdande i 1-2 perioden gjorde mig besviken och arg…
Viljan att vinna fanns inte där för 5öre.
En klick av borta stå som står och skriker horungar och pekar finger till sina egna spelare som tackar publiken efter matchen. Dessa ungtuppar som antagligen endast letar efter uppmärksamhet fick några arga ord till sig från andra i klacken och ett ont öga av mig, då får istället jag fingret. Kunde inte mer än att hånle mot fjunet i klacken och spelarnas ej bländande spel.
I bilen hem bestämde jag mig för att nej nu stänger jag av allt och ser hur de slutar.
Går in och ser att de står 4-0 i match 7. Fyfan va skönt!
Förhoppningsvis har detta skapat något bra inom gruppen. Få gå igenom något tufft ihop och få ha lite kul ihop efter vinsten igår.
Nu glömmer vi denna jövla misär till säsong och blickar mot nästa.
Nu börjar ju nästan de roligaste, att få se vart dehär tar vägen och hur hv ska få allt på rätt väg igen.
Tack för denna säsong män och kvinnor här inne!
Låt sillyn börja.
Varför har ingen fått sparken eller avgått än!? Dom andra lagen lär håva in hela marknaden innan vi har sportchef.
Det är ingen att hymla om.
Bra analyserat. HV gör nog tvärtom.
Han har helt rätt.
Görs det något aktivt mot dessa individer i klacken? Vill inte att vi ska få samma rykte som Klubben med C pga några rötägg.
Skicka mail till AD är nog som att hälla vatten på en gås.
Han och Lindbom är inte mottagliga för kritik öht. Nubben känns ändå som att han har en viss självkritik.
De ser sig själva som guds gåva till mänskligheten och det som hänt med HV är absolut inte deras fel.
Är bara att inse att ska något positivt ske så ska dessa inte vara inblandade på mågot sätt.
Mission Impossible att få dem att leva i verkligheten. Tondöva är bara förnamnet.
De ser sig som hjältar som höll HV kvar i SHL. Finns inga bättre än dem att leda HV.
Kritik ser de bara som något korkade obildade supportrar ägnar sig åt. Räknar med att supportrarna har guldfiskminne och glömmer lika fort efter en värvning ex.
Märkligt att inte ex JP går ut i en krönika och kräver trions avgång. Borde ju vara en självklarhet och inget kontroversiellt alls.
Undrar om detta var samma fjun som efter matchen igår stod och gav långfingret och gjorde onanigester mot IKO-spelarna när de deppade vid sin ena tekningscirkel. Patetiskt beteende som jag hoppas klacken kan få bukt med.
När har spelarna exit samtal? Någon som vet?
Köper inte “dra av plåstret” när det gäller spelare med kontrakt. Vi har inte råd att betala fulla löner för att spelare inte ska spela. Möjligen om vi kan betala delar av kontrakt men det är ändå tungt.
Tror mer på en tvåstegs-raket där vi behöver sätta nästan varje värvning i sommar och så får nästa säsong handla om att i bästa fall nå play in.
HV behöver förändra men vi behöver börja med självklara istället för radikala åtgärder.
Här är tre enkla åtgärder som borde synas i tabellen:
BP 69% är en enkel punkt att fixa som inte är så dyr.
Att inleda säsongen ok skulle också göra stor skillnad. Sätt ett spelsätt på försäsongen och träna tillsammans istället för att göra som förra året, dvs. att ha speltruppen utspridd och sedan försöka ändra spelsystem mellan matcher.
Två ok shl-målvakter från start
Tedenbys och Foppas måste iaf brytas. Tikka är svårare om man inte kan hitta en finsk klubb som betalar en större del av lönen. Tikka kanske har en uppsida nästa säsong med väldigt väldigt svagt kanske.
Håller med , det är ungefär som någon som köpt på sig en massa aktier och som snitt varit dåliga, då är inte första rådet :
“sälj allihop bums för de var ju dåliga - Allt ska bort med en gång.”
Det är ju recept på att göra sakerna ännu värre
Nej, en utvärdering och så tar man steg för steg enligt pareto-regeln, ofta kan 20% av möjliga åtgärderna stå för en stor del av resultaten .
Bra snack i Rinkside om Hv här också: Spotify