Vi har ju inte sett en endaste del av hans ”handlingsplan” framöver. Jag skulle åtminstone vilja se det först innan jag dömer honom. Men det är på en skör tråd, det är nog alla medvetna om. Jag tror som sagt hela hans ordförandeskap kommer att dömas på det första beslutet han tar nu inför framtiden.
Jag är inte så säker på att vi blir av med Lindbom och Nubben.
Han har ju samma mantra som Nubben iaf…
-"Jag har aldrig gått på en underliggande siffra under någon av mina rekryteringar av spelare.
Måste man vara ordförande för att bli medveten om vad som är fel??, vad gjorde han under tiden han satt som ledamot i styrelsen??. Detta luktar enbart återval med floskler, “jag är rätt man att driva förändring”. Han har en egen agenda med sin son som spelar J18 och flyttades upp till J20, märkligt att detta inte belyses kraftigare.
AD kandiderar inte till ordförandeposten. Han kommer avgå efter ordinarie årsmöte. Det sade han i en intervju med J-P häromveckan.
Precis. Vi har inte sett nånting av hans skitsnack för han har INGEN idé på hur han ska verkställa det. Var precis detta jag sa direkt efter hans podd, en ögontjänare som säger det vi vill höra.
Löst skitsnack, mundiarré utan dess like och en människa jag har noll förtroende för. Har man inte ens mage nog att ta en konversation face-to-face i en toakö så är man inte heller rätt man att leda HV71 framåt.
Han har inga spelare i HV
Buhu, stackars micke, rädd att förlora sin kassako…
Om man vill se bra HV-hockey så bör man kolla J18 i SM-slutspelet nu. Efter att J20 åkte ut så har man tillgång till ett riktigt bra lag som spelar riktigt bra hockey. Rekommenderas.
Kan det vara så att Nubben och Lindbom är där för att se och lära. Vi börjar med hockeyns ABC osv.
Vad har vi för odds på att hela ledningen får sitta kvar men att det i en överraskande nyhet presenteras att forumet får avgå?
1,01.
Det hade vart ironiskt värre.
Citat JP
"Under HV71s J18-match vecklade tränartrion, Nubben och tf ordf ut en banderoll med budskapet:
Tack NBS för den fina sången
Men ni har klapp o klangat för sista gången
Ni kräver att vi ska vinna
Men det är ni som måste försvinna
Vi klipper er negativa svans
Nyhet - vi har värvat IKOs gamla fans
(som hejar glatt trots degradering, som RIKTIGA fans gör)
Oj oj oj och det är inte ens 1 april!
Fortsättning:
“Ni tror vi vill gå miste om våra framtida pengar,
men vi har faktiskt lovat våra barn såna där höj- och sänkbara sängar.
Och med dagens matpriser har vi nästan fått dra ner på vår konsumtion av oxfilé,
som vi under flera år kunnat äta tack vare e(r).
Det enda som kan få oss att lämna klubben som gjort oss rik,
är om ni fixar jobb åt oss i Nubbens spelbutik”
@lejacques Kommer du igår förra säsongen när vi njöt av att se kvalet mellan Malmö - Brynäs, lyckligt ovetandes om våran framtid. Tänka sig att vi blev huvudattraktionen i år!
Det låter som överdriven och bitter ironi men är tyvärr inte så långt bort från sanningen.
En intressant sak som jag noterat från både AD, men också från andra håll, är att vi fans har en skev syn på hur en styrelse arbetar. ”En styrelse” i obestämd form är absolut inte samma sak som ”styrelsen i HV71 ” i bestämd form. Och det är i bestämd form jag utgår ifrån här. För jag skulle vilja påstå att det förmodligen är så att styrelsen har en minst lika skev bild.
Varför? Jo för att HV är inte en normal klubb just nu. Även om en styrelse definitivt inte under normala omständigheter ska lägga sig i den dagliga driften, så är HV inte en klubb under normala omständigheter. Och det kräver att styrelsen jobbar med andra saker och på ett annat sätt än styrelsen normalt sett gör eller borde.
En normal styrelse i HV71 ska ha mer kunskap om kärnverksamheten än att man godkänner Lindboms ohotade roll, trots den totala kräftgången HV gjort under hans ledarskap. En normal styrelse i HV71 ska ha mer kunskap om kärnverksamheten än att man godkänner att nubben anställs i det känsliga läge klubben befann och befinner sig i, som den som ska ta HV till nästa och nya nivå.
Att allt sen brakar samman och att folk byter befattningar, att styrelsen lägger sig i andras beslut, att styrelsen petar i allt, att mandatfördelning inskränks för olika befattningshavare osv., är enligt mig bara den naturliga följden av att styrelsen från början inte förstod sitt uppdrag. Och inte heller var kompetenta nog för detta uppdrag. Och inte heller kompetenta nog för att vidta rätt åtgärder i tid, när kaoset tornade upp sig.
Så frågan är vem som har den skevaste synen på hur styrelsen i HV71 ska jobba - fansen eller styrelsen själv?
Noterar f ö att apologet-narrativet växer sig starkare för varje dag härinne på forumet. En lika intressant som oroande och skrämmande utveckling. Minnet är kort men dåligt, uppenbarligen.
Det är alltså vår avgående t.f ordförande som ska sätta HV71 nya skepnad!? En som ska avgå och som ska sätta våra riktlinjer.
Vad händer när han avgått?
Vem blir ny ordförande?
Vad kommer den nya ordförande in med för mentalitet! Jösses vilken cirkus det är i vår älskade förening. Inget har hänt och vårt lag ska byggas för att bli bättre till nästa säsong.
Klart det finns saker redo men för oss fans som vill se saker bli bättre vill höra något nu!