Cred till Diabolics och gänget som avslöjade detta redan förra veckan. Känns fan så mycket lugnare att det är Chris som ska hitta målvakt och spets och inte Nubben.
Nä men vi riskerar att FÅ om vi skall riva kontrakten för vissa spelare som folk här inne verkar tro är lösningen
Tror ni Abbott kan locka tillbaka LaLeggia?
Abbot gjorde rögle från ett meningslöst lag till vad dom är idag .
Kan inte vara gladare idag .
Han blev inte GM då asså, intressant, undra vem som tar den rollen. Blir en viktig roll att fylla för att bredda ytterligare.
Precis, och tror man kan få något topplag i HA att ta över Stakkestads kontrakt faktiskt
Så det återstår alltså en GM som är ansvarig för den sportliga verksamheten och en Klubbdirektör som är över GM som har hand om mer kommersiella frågor? Om jag fattat galoppen?
Yes
Vilken jävla start på veckan hörni! 2 ut, 1 in!
Är 3 års lidande över nu?
Fy fan va bra!
Brorsan Abbot kanske? ![]()
![]()
En KD samt inför nästa säsong en ass till Abbott är väl det som återstår nu? GM-rollen kommer innefatta även rekrytering.
Tror snacket om KD var bullshit från AD, Abbott blir SC sen tar de in en ass. SC och Sundh får “Youth Development Manager”- titeln eller något annat fancy ord.
Jönköpings-Posten 240429
Om diskussionen med Nubben har pågått länge, vem är det som har värvat och tagit in spelare nu efter säsongen?
– Dels är det ju Fredrik Stillman som tidigare har varit en av de mest framgångsrika sportcheferna i klubben. Sedan har Anton Blomqvist varit med, Kent också och vår scout. Vi är flera som har hjälpts åt och så ska det vara i en klubb.
Inte helt omöjligt faktiskt. Att AD snackar det vet vi ![]()
KD tolkar jag som kopplat till det mer företagsmässiga, och står utanför sporten? Mer som Nylin idag. Abbott GM som sen får en ass.
Abbots jobb blir ju vääääldigt enkelt med bara 1 målvakt att värva eftersom Kaski, Strålman, Lias och Sandberg redan är klara enligt @Smithy71
Om hans spaningar stämmer så kunde vi lika gärna haft kvar nubben att löpa linan ut och låta Chris jobba på nästa års trupp
![]()
Så har jag tolkat det också. Det enda som förändrats med dagens uttalanden från AD är väl som du säger att GM egentligen är detsamma som sportchef. Därav Nubben blir överflödig.
Jag tror faktiskt att kaski förlänger och svampen kommer!
Vad sa de på konfirmationen egentligen. Vilken jävla dag det blev ![]()