Tråden om: HV71 (-2)

För att ge lite perspektiv till det jag skrev ovan:

detta uttryck är en väl fungerande ståndpunkt, den köper jag helt och hållet, argumentationsmässigt. Det är en tes man kan anamma utan att skämmas.

Min dröm till nästa år är en ny huvudtränare, Lundh, mårts elr vem fan som hälst o tillbaka Stillman. En hv ikon som älskar detta lag men man pissade på han. Allt han har gjort för denna klubb o han hänger i taket o man pissar o skiter på så in i bomben. Jag skäms för hur denna förening hanterar en av sina största ledare genom tiderna. Han är lite Old school o han har så jävla mycke kunskap i sig o varför bara låta de försvinna. Hoppas han vart borta nu ett år o fått lite distans o glömt gammalt groll. O hv tagit insigt o tar tillbaka sin förlorade guldklimp

Jag håller med i sak. Jag hade gärna sett en försoning med Stillman, en legend. Samtidigt vet vi inte vad som försigick. Det är inte säkert HV pissade på Stillman, det kan finnas en hel drös med andra förklaringar. En av dem att Stillman sket ned sig själv.

Mårts, jatack, men han vill ju inte. Han väljer nog ett lag som har en bättre grund för framgång än HV.
Jag skulle oxå vilja se att Lindbom får en rutinerad SHL-coach vid sin sida så att Lindbom, som jag tror har potential, kan växa in detta på rätt sätt.

Ingen av de två jag nämnde är väll realistiska var bara dröm. Ingen aning vad som hänt internt men utåt ser de ut som man pissat på Stillman, sorry för ordspråket men det var inte snyggt hanterat

Lundh har väl inte varit aktuell? Han vet vi väl inte om han är sugen? Mårts lär ju ha tackat nej, det kan man nog läsa mellan raderna i hans egna uttalanden, men Stephan? Jag har inte hört något från honom. Jag har ingen aning om hur han är som tränare förvisso.

52 omgångar har snart passerat och vi lär hamna tia i tabellen och få antingen Dif eller Växjö i play in. kan inte låta bli att tänka på 95. Uträknade av allt och alla och alla lag skulle skratta sig vidare från varje serie mot HV…
Nu mina blåa damer och herrar bygger vi en vi mot världen känsla igen!! Tar vi oss vidare från play in så får vi Saik i kvartsfinal… Minns 95 nu som då så skulle varenda jävel räkna ut oss… Kanske även jag eller förmodligen även jag… Men i h- vete heller! Jag tror på HV och jag tror vi går till final… Förmodligen kommer jag bli dumförklarad nu men de skiter jag i! Ingenting är omöjligt som Gunde brukar säga…
Nu jävlar kör vi!! :smiley:

Nick: Inte för att vara den som är den. Men sist ett lag som vann guld var sämre placerad än 4:a var Brynäs (5:a) 98/99. De nästföljande 16 åren har det endast varit ett finallag som varit sämre än 4:a - Färjestad 5:a 13/14.

Sett till de 17 senaste säsongerna har alltså knappt 3 ynka procent av finallagen inte slutat topp 4 i grundserien.

Med andra ord. De som tror på mirakel kan sluta hoppas - serien är redan mer eller mindre avgjord.

Nån gång ska den trenden brytas eller hur? Jag kommer från och med nu vara obotlig optimist… Sen får ni gärna dumförklara mig :smiley:
Vet att statistiken inte talar för HV direkt men de skiter jag faktiskt i… Måste vara positiv efter en säsong med så mycket negativism så att jag nästan spyr… HV tar guldet… :smiley:

Vilken underbart uppfriskande inställning! :stuck_out_tongue:

+1

[size=200]Forrest Gump-style[/size]

My mama always said HV vinner i år. :exclamation:

Kom ihåg var ni läste de först… :slight_smile:

SM-TITLAR/TABELLPOSITION
Antal SM-titlar Just nu 2015/2016

1. 19 Skellefteå AIK
  2. 9 Frölunda
  3. 6 Luleå
  4. 3 Linköping
  5. 1 Färjestad
  6. 1 Växjö
  7. 0 Djurgården
  8. 1 Brynäs
  9. 0 Örebro
  10. 0 HV71

Det ser inte ljust ut om man tittar på denna tabell :laughing:

Förstår vart du vill komma, men att lag 9 och 10 inte har tagit några titlar är föga förvånande eftersom dom endast har varit inkluderade i slutspelet fr.o.m. förra säsongen.

Jag ställer mig bakom Nick!

Bara ut och köra! :smiling_imp:

3e året playin finns. Men jag förstår dig också. Var ju tvungen att lägga till dom eftersom det är möjligt nuförtiden.

Jag ställer mig också bakom Nick. Dags o börja bygga historia :smiley:

Nu jävlar kör vi boys and girls!!

Håller med dig Nick! Härlig inställning :slight_smile: Vi får inte glömma att det ska spelas om det och att alla lag är så pass bra att alla kan slå alla.
Hv har inte haft jättesvårt mot topplagen (bortsett från de sista omgångarna möjligen) utan man höjer sig oftast beroende på motstånd.

Vi tar Örebro i play-in så är det bara! Nu jävlar ska det krigas!

HV71 15/16: youtube.com/watch?v=CG75NPZKOww

Nu är period ett och två avklarad. Tredjeperioden börjar imorgon!

Tack för iår HV!

Vilken säsong har varit himmel och helvete. Till sist var vi allt för ojämna för att kunna nå topplaceringarna, Laine, Christensen, Önerud borta när det gäller som mest.

Spelare avstängda/skadade och bara spelat 2 matcher med samma laguppställning i rad.

Känner mig nöjd över det vi presterade mot SAIK, 3 uddamåls förluster. Trodde inte ens vi skulle nå kvartsfinal.

Fan vad jag längtar till nästa säsong! Lagbygget är igång!