Av de sex kommande matcherna har HV fem borta. Känns som att här kommer mkt avgöras. Som det ser ut tror jag Hv kanske tar 3 av 18p här.
Saknas en första kedja och backarna är ett skämt. Heja.
Av de sex kommande matcherna har HV fem borta. Känns som att här kommer mkt avgöras. Som det ser ut tror jag Hv kanske tar 3 av 18p här.
Saknas en första kedja och backarna är ett skämt. Heja.
Jag suttit vid sidan och läst o studerat denna tråd under en längre tid.
Då jag är en utav få som har möjligheten att närvara vid varje match och kontinuerligt träffar alla dessa herrar som ni ständigt sågar till fotknölarna så kan jag säga en sak. Jag skulle inte under några omständigheter vilja byta plats med någon utav dem.
Stämningen är verkligen inte på topp, alla är märkbart påverkade över de uteblivna resultaten. Det jobbas dyget runt med att försöka hitta lösningar. Att Davidsson eller någon utav de påtalade bara skulle strunta i allt är bara strunt, de lever med detta 24/7.
Styrelsens närvaro vid match har aldrig varit så hög som det är just nu, alla gör sitt yttersta just nu.
Att visa sig svag är kanske inte rätt melodi utåt sätt, men ingen där uppe mår särskilt bra just nu.
Jag tror som Quilla säger, att i början på veckan så kommer det hända saker. Vad är dock oklart.
Det som förvånar mig mest är ändå att media inte skriver mer om Hv71 kris.
Så länge de inte gör det så kan ju hela ledningen sitta i lugn och ro. Hade journalister legat på dem så ger jag mig fan på att Rahm hade varit borta för längesen.
Man måste börja med Rahm för att vi ska kunna vända denna trend. Han kommer aldrig kunna få med sig hela laget på banan igen.
Tycker synd om Rahm och Lindbom som kom till ett Hv71 som inte va homogent. Varken i ledning eller på isen.
De har för dåligt med rutin och kanske därför man anställt dem så inte ledningens oerfarenhet ska lysa igenom.
Men det är bara killgissningar.
Men man kan lugnt säga att Lindbom och Rahm lär inte bada i SHL jobb i framtiden.
Nu är du återigen påkommen med att fantisera ihop en egen sanning bara för att ytterligare sprida skit på HV. Kan du inte bara skita i att hitta på saker? Granska dina jävla påståenden själv någon gång så slipper vi andra. Patetiskt.
Vad är vi uppe i nu? Fjärde hittepå-skiten på en vecka? Och detta bara för att jag börjat hålla räkningen.
Rahms dagar räknade enligt Mrmadhawk på twitter
Äntligen! Rahm sparkad!
Nu kan vi blicka framåt!!
Rahm sparkad enligt Expressen
Otroligt tråkigt för Rahm. Han har gjort sig en bra karriär som assisterande, och det råder inget tvivel om att han brinner för HV.
Men. Det här var det enda vettiga i det läge HV befinner sig i. Borde ha gjorts redan inför juluppehållet.
Så. Nu håller vi tummarna för nyförvärv och att HV lyckas hålla sig kvar. Sen efter säsongen är det fler än Rahm som ska bära hundhuvudet.
Edit. Och nu har Hult alltså sparkat tre tränare under loppet av 7 år. Ingen annan sportchef i HV har ett sånt facit. Dagens beslut borde alltså även innebära att Hults dagar i föreningar är räknade.
Bara två månader för sent, drömmen är att Hult också får kicken…
Vi behöver nån en ny röst hoppas inte Lillis tar över.
Vidbehåller att Abbot var tungan på vågen med sitt ledarskap som drev spelarna att få ut sitt max och därmed van vi guld. Sen va han kanske inte bästa spelaren och kallades
Ge mig minst 200 000 kr i månaden så ska du se att jag också kan sitta lydigt på läktaren med en korv i ena handen och en kopp kaffe i den andra.
Med facit i hand är Abbott en av de största floppvärvningarna i modern tid.
etc etc. Vet de finns fler citat men palla dra fram alla citat i hela forumet. Visst han var aningen överbetald om han nu hade en såda lön, de vet inte jag då jag inte har lönekuverten här hemma. Jo hatad som jag skrev ovan var fel uttryckt men han var inte populär bland fansen. Han fick ett C av AJ elr om de va Lindbom som gav honom de minns inte helt men han värvades av AJ för han ville få in ledarskap i truppen. Därmed hade han redan då en lååååång väg at gå för att få våra hjärtan då vi är vana att ha JKPG killar som kaptener (förrutom brithen också givetvis). Sedan Davidsson och Petrasej gick i pension ser jag endast Abbot som en riktig ledartyp. (Pettan som C kan till viss diskuteras då han var i slutet av sin karriär då och gav kanske lite fel signal). Thörnberg var väll OK men saknat det där lilla extra där de går i bräschen. Tycker inte kaptenen ska vara den med mest poäng etc etc men han ska märkas på isen. Antingen fysiskt eller uppoffrande defensivt vad som men Simon har tyvärr försvunnit helt ur bilden? Ska man ge C till en annan för släppa på pressen? Kanske han kan blomma upp igen? Se på Brithen då han var som bäst när han blev av med sitt C, både i HV och i Rögle var de samma visa tyckte jag. Nu känns Martinsson som den mest självklara ledaren utåt sätt iallafall. Sen är de sjukt oroväckande man värvar en Stoa med dålig fysik utan man kollar upp eller gör tester för hans fysik, de är sjukt dåligt gjort av J. Ne hoppas på måndagsnyheten att Rahm och Johan fått sparken med omedelbar verkan. Om de blir värvning lär de vara förlängning av Svensson, alternativt man brytit med Stoa
Då jag är en utav få som har möjligheten att närvara vid varje match och kontinuerligt träffar alla dessa herrar som ni ständigt sågar till fotknölarna så kan jag säga en sak. Jag skulle inte under några omständigheter vilja byta plats med någon utav dem.
Stämningen är verkligen inte på topp, alla är märkbart påverkade över de uteblivna resultaten. Det jobbas dyget runt med att försöka hitta lösningar. Att Davidsson eller någon utav de påtalade bara skulle strunta i allt är bara strunt, de lever med detta 24/7.
Styrelsens närvaro vid match har aldrig varit så hög som det är just nu, alla gör sitt yttersta just nu.Att visa sig svag är kanske inte rätt melodi utåt sätt, men ingen där uppe mår särskilt bra just nu.
Jag tror som Quilla säger, att i början på veckan så kommer det hända saker. Vad är dock oklart.
I så fall återstår det väl att det är kompetens som saknas, om hjärtat och drivet finns. Men jag håller med någon av ovanstående, om Simon Önerud knappt jublar över mål som tar laget in i matchen igen väcker många frågor. Så har det varit länge, och när det gäller “att ge sig fan på att vinna” står ingen för det idag och där saknar jag Lias mycket, även om spelet inte stämde riktigt för hans del. Jag vill inte låta för kritisk mot laget vi alla älskar, men det som utspelar sig framför ögonen är deprimerande och svårt att förstå.
Otroligt tråkigt för Rahm. Han har gjort sig en bra karriär som assisterande, och det råder inget tvivel om att han brinner för HV.
Men. Det här var det enda vettiga i det läge HV befinner sig i. Borde ha gjorts redan inför juluppehållet.
Så. Nu håller vi tummarna för nyförvärv och att HV lyckas hålla sig kvar. Sen efter säsongen är det fler än Rahm som ska bära hundhuvudet.
Edit. Och nu har Hult alltså sparkat tre tränare under loppet av 7 år. Ingen annan sportchef i HV har ett sånt facit. Dagens beslut borde alltså även innebära att Hults dagar i föreningar är räknade.
Ja efter 3 misslyckade tränare MÅSTE Hult få gå
Vi behöver nån en ny röst hoppas inte Lillis tar över.
Jo han ta över enligt HV hemsida
Varför vänta så länge med att sparka Rahm om ändå Lillis ska ta över?
Vi har ju redan inte fått någon effekt alls sen han kom tillbaka så det känns som en bekväm lösning som vanligt.
Tyvärr kom detta besked 22 omgångar försent. Lär tyvärr inte ändra för mycket men förhoppningsvis klarar vi kvalet med denna åtgärd
Ja, hela situationen är snurrig. Ta in Lillis och fortsätta med Rahm i en månad med ännu sämre resultat för att sen sparka Rahm och låta Lundh få huvudansvaret. Om man nu ska köra på Lillis (som varit minst lika delaktig i HV:s svaga resultat de senaste åren) så skulle han ha fått ta över direkt. Som sagt, otroligt snurrigt och om vi tycker det, ja, vad har då spelarna tyckt?
Men, men. Så många tränare finns det inte på marknaden. Lillis är en Bendelin-typ. Inte någon coach för framtiden, men han har erfarenheten och rutinen. Nu handlar det om att ta en poäng här, en poäng där och på sikt landa över 60. Att Lillis redan finns i laget kan vara både positivt och negativt. Det blir ingen jätteomställning för spelarna, det är tryggt. Å andra sidan kanske det är en jätteförändring som är precis vad laget behöver. Återstår att se…
Nu håller jag tummar och tår för att Lillis lyckas lösa det här. Vore ett snyggt avslut på karriären. Rädda HV kvar i SHL för att sen gå i pension. För nästa år, då ska vi ha in nya namn på i stort sett varje ledande position i föreningen.
Varför vänta så länge med att sparka Rahm om ändå Lillis ska ta över?
Vi har ju redan inte fått någon effekt alls sen han kom tillbaka så det känns som en bekväm lösning som vanligt.
Lillis har haft väldigt lite inflytande sedan han kom. Rahm har styrt skutan med järnhand. Att Lillis tar över är riktigt bra! Han kommer gjuta mod i killarna och dessutom lär han om någon kunna få ordning på 5v5.
Styrelsens närvaro vid match har aldrig varit så hög som det är just nu, alla gör sitt yttersta just nu.Att visa sig svag är kanske inte rätt melodi utåt sätt, men ingen där uppe mår särskilt bra just nu.
Jag tror också spelarna har det ganska tufft, som jag sagt tidigare när folk oggat om att Rahm ler helatiden så har jag påpekat att det nog är en stressreaktion och jag tror att den pressen känner nog alla men att en grupp viker ner sig fullständigt för den pressen och börjar bli rädda och tycka synd om sig själva är oacceptabelt ur ett ledarskapshänseende. Det är ju nu gruppen skall förmås att börja spela ren slutspelshockey redan nu.
Jag tycker inte jag ser någon form av desperation av det lilla jag själv kunnat se. Det känns som att ingen vågar ta initiativ av rädsla att göra fel och detta är också ett problem med ledarskap.
Mycket känns som att det går att härleda till ledarskap mer än att själva truppen skulle vara klappkass.
Sen är jag väl lite sån att har man svårt att ta stora mängder skit när man inte presterar bör man inte vara professionell idrottsman. Det är ingen som tvingar dem att ta ett jobb där du blir en väldigt offentlig person och likväl som att man får godisbiten av ett lönekuvert där man cashar in en undersköterskas årslön varje månad så får man gilla läget att folk kommer lacka ur när du inte levererar det du ska.
Vad ska man göra för att gå vidare då? Jadu en bra början är att få in 2-3 spelare som åtminstone sätter våra 3 mest underpresterande spelare på läktarna så det blir konkurrens. Man bör nog från ledningshåll sätta sig ner med gruppen och kolla läget hur gruppen mår. Här kan vi också kanske komma in lite på ett problem till och det är vilken kompetens ledartrojkan har att identifiera problem och hitta lösningar. Hockeykunnandet är nog jättestort i den gruppen men frågan är hur kunnandet är om människor och hur människor i pressade situationer fungerar. Jag tror inte den är så värst hög och så som laget beter sig lite som att den delen och den psykosociala arbetsmiljön är sådär milt uttryckt.
Vi ligger 8a i antal tacklingar och 12a i antalet täckta skott. Varför är sånthär inte högre nu när vi inte har nått val mer än att kriga om varje poäng? Tacklingar borde vi leda när säsongen är avslutad just för att motståndarna skall ha ett helvete att ta poäng. Flyers vann ju en stanley cup på det sättet…