Är du på plats?
Nej jag kollar på svensk hockey-tv. En app från svenska ishockeyförbundet som kostar pengar. Men man kan se i princip all ishockey förutom SHL och A-landslag. Från U9 och uppåt.
Jag hoppas tjejerna vinner, vilket de borde göra. Men spelet är verkligen inte bra idag.
Tack för uppdateringarna!
Sjukt uppskattad uppdatering. Hoppas tjejerna sätter tonen för herrarna.
Straffslag ssk.
HV har mycket puck men hamnar på utsidan utan att egentligen skapa nånting eller ens komma in på mål.
SSK ger bort mycket is i egen zon till förmån för ett mycket tätt försvar i slottet.
Så just nu lyckas SSK bättre med sin spelidé än vad HV gör.
Räddning
Straff för SSK nu.
Tvåa på pucken ser jag😁
Det ser krampaktigt ut i HV. De är kanske tagna av stundens allvar. Samt att det faktiskt är lite publik på läktarna för en gångs skull.
1-1 efter två perioder. HV har spelet men SSK försvarar sig effektivt och med tålamod. De inväntar kontringslägen och det kan säkert bli en riktig kalldusch om de sätter ett av dem i tredje.
HV hamnar som sagt bara på utsidan och kommer inte in i slottet alls i princip. Märkligt nog är det heller ingen som verkar vilja ta sig in där, utan alla ställer upp utanför SSKs igelkottsförsvar. Så jag vet inte riktigt hur de tänker sig att de ska kunna göra mål på det sättet.
Det slutar allt som oftast med ett vekt backskott som tar på första bästa försvarare.
Som sagt. Krampaktigt och tyvärr också en tråkig match. Hoppas tjejerna kan hänga ett par snabba baljor i början av tredje så matchen öppnat upp sig lite. SSK måste ju vinna annars är det slut.
Tjejerna är duktig individuellt men känns inte som någon bra spelide. Svårt att föra en match när man försvarat sig hela året.
Nära mål på friläge för Elin S men målvakten räddade.
Ja mer böljande nord-syd i tredje. HV har haft ett par klara chanser, men inte fått utdelning.
Kommer bli förlängning antagligen. Nån som vet hur det spelas?
Ok det blir spolning iaf.
Vet inte. Men måste lämna för det är snart läggdags för lillkillen.
Seger! Om Sofascore har rätt iaf
Så där ja! Tjejerna avgör direkt i OT och är klara för SDHL även nästa säsong!
Grattis tjejer!