Vi går på knäna som en organisation… men skiter ut 70 millar i avloppsystemet på kents shoppoholic-problem.
Jag menar, det är ju bara att göra en enkel okulärbesiktning av vad klubben gör när herrlaget är på väg att åka ut och vad de gör när damlaget sitter i samma sits. Har det gjorts några förstärkningar? Tillskott i tränarstaben?
Och sedan hur föreningen svarar i medierna: vi har ju lagt mer pengar på laget i år. Ja? Det gjorde man i herrlaget också och det har ju gått bra. Är ledningens svar på alla problem att ösa mer pengar på det? Finns det INGA andra analyser?
Hur städar man ett trapphus?
Nedifrån och upp eller uppifrån och ner?
Vi måste göra oss av med dåliga ledare längst upp i organisationen.
Efter säsongen oavsett utgång så är det en storstädning som gäller.
Ett dåligt ledarskap smittar av sig ut i hela organisationen.
Jag tycker att Elin är modig. Riktigt modig faktiskt!
Det är förlorarmentalitet att uttala sig som ledare i föreningen gör.
Domaren hit och stolpskott dit.
Hur ska vi kunna rekrytera damspelare med snacket som går om HV71 bland spelare.
Problemet är ju att det är redan klart att alla dessa kommer lämna till nästa säsong. Så även om man klarar kvalet så finns det i stort sätt ingenting att bygga på till nästa säsong.
Ett till problem är ju att damlaget är beroende av att herrarna går bra, eller spelar i SHL. Så att satsa på herrarna gör ju att man indirekt kan satsa på damerna framöver. Eller är jag helt ute och cyklar?
Som jag fattat det skar man ner på damernas lag i samband med degraderingen? Jag kan köpa det.
Med det sagt. Hur verksamheten skötts sedan dess är ju ytterligare ett bevis på hur dåligt HV mår som förening.
Och ja. Om det är någon gång spelarna ska uttala sig om hur jävla illa skött allting är så är det nu när de har strålkastarljuset på sig. Håller således med skribenterna ovan som säger samma sak.
Och angående kvalet mot SSK. Det här ska väl HV damma av rätt enkelt? Är väl rätt stora skillnader på SDHL och NDHL? Nu var ju SSK bevisligen rätt överlägsna i sin serie. Men ändå…
Sen är det ju alltid tufft komma stukad in o ett kval jämfört med komma med segrar bakom sig och en positiv känsla. Det kan göra stor skillnad
Någon som vet var man kan se matchen? Hittar den inte på fantastiska tv4play…
Efter att ha sett halva första matchen nu så skulle jag bli väldigt förvånad om det här inte tar slut i två raka.
Vad står det?
6-1 till HV!
Elin Svensson backar upp sina ord genom att göra hattrick efter drygt 25 minuter spel. Man ser ofta personer som klagar och bara ger upp men hon fortsätter i alla fall att leverera trots missnöje, starkt!
Nån som vet om dagens match sänds någonstans?
TV4 play
Har inte kunnat hitta det på tv4 play
De verkar sända aik-almtuna istället. TV4 är sämst. Äckligt usel kanal som inte känner något ansvar inför sin publik
Ojdå.
Trist
Damerna vann 8-2 senast men idag visar dom varför de är i kvalet.
Ingenting i spelet stämmer och det finns ingen individuell skicklighet att väga upp det med heller. SSK är definitivt inte bättre men HV är i underläge 0-1 tidigt i andra perioden.
Kvitterat. En bra 2-1-chans.