Hade varit trevligt att vara där. Synd att man sitter i gbg och surar över gårdagen.
Är du hemma igen?
Jag var på bortastå igår och gapade, sen var det några gravölbärs med min kompis som håller på fisklunda. Nu är jag sur, svag baksmälla, och trött.
Ok. Jag trodde du fortfarande var och solade dig.
Visst man pushade inte alltför hårt för matchen men drygt 500 personer på läktaren, match för Sanni och man går ut och förlorar, nej blir pulvriserade, med 1-10. Många lag i föreningen som har det tufft just nu.
Förluster med 0-7, 8-1, 1-10 osv. Föreningens båda seniorverksamheter går kräftgång.
Intressant att se att HV71 som är näst sist ligger 30 (!!!) poäng (och en match mindre spelad) före jumbon AIK, som på 31 matcher skrapat ihop fantastiskt deprimerande 2 poäng och -151 (!!!) i målskillnad…
Och Luleå leder serien med nästan 20 poäng. Någonstans däremellan är det lite jämnare.
Så ett lag lär man ha bakom sig i alla fall. Gäller att fixa ett till bara.
Damhockeyn har rätt långt kvar innan man hittar kvalitet och jämnhet i ligan. Det kommer krävas en fortsatt ordentlig satsning på ungdomshockeyn för att få iordning på detta. Likt damfotbollen för sådär 25 år sedan.
Imorgon åker de förmodligen ur när SDE tar emot AIK hemma och slår den sista spiken i kistan.
Förväntar mig en återkomst nästa år.
Det är inte automatisk degradering som gäller i SDHL utan ett kval där de möter ett av två lag från Dam HockeyAllsvenskan. Så det är inte kört men det ser väldigt tamt ut och har gjort så ända sedan pandemi-säsongen.
Från finallag till slagpåse. Vad hände egentligen?
alla lämnade
Herrlag som åkte ur och då mindre pengar över till damlaget skulle jag säga och då lämna spelare tex?
Ah, ok. Var osäker men gick efter Flashscores “relegation” på de två sämsta lagen. Men då bör det vara lugnt med tanke på klasskillnaden mellan divisionerna. Frölunda var väl ett undantag förra året.
Tack för klargörandet.
Varför är jag inte förvånad?
Vet inte vad jag tycker om att komma med ett sådant här uttalande dagen innan kvalet börjar.
Jag tycker det är bra. Det är generellt för få sådana uttalanden i samhället. Och lämpligen ska det komma när det är stor chans att det får uppmärksamhet i medierna.
Dåliga organisationsledningar kommer alldeles för ofta undan med klassiska hits som ”tänk på tonen”, ”är det här verkligen rätt tillfälle” och min personliga favorit ”det här är inte rätt kanal för detta”.
Hur många är beredda på att satsa pengar att det har framförts synpunkter i flera kanaler och möten innan en lagkapten känner sig tvungen att göra offentliga uttalanden?
Eftersom dåligt ledarskap verkar ha problem med att ta till sig och agera på att det är dåligt ledarskap ska det lyftas offentligt.
Nähä? Så när är rätt läge då?
Ingen kliver fram och pajjar saker med flit. Är det dåligt, så är det dåligt. Är det uselt så tröttnar folk och talar ut. Men det betyder oftast att det är för sent. I en förening som fungerar, med öppet klimat, så kommer detta fram tidigare, det tas emot och omhand och sådant som skett nu händer inte.
Detta är inte ett tillfälle då vi skall peka finger på budbäraren.
Nog för att Agne och Ekan var som de var men båda la ner extremt mycket på damlaget. Känslan sen Lindbom kom tillbaka till föreningen har varit raka motsatsen.
Vi har helt klart slarvat bort en fantastisk damverksamhet.
Synd eftersom vi har några riktigt bra unga spelare. Något att bygga en framtid runt.
Nej det sköts så jäkla dåligt.
För att göra en lång historia kort så en anställds dotter spelar i Luleå i SDHL men har en god vän som spelar i HV71s damlag som inte är nådig i sin kritik mot hur verksamheten sköts.
Så HV71s damlag står inte högt i kurs bland spelarna som jag har förstått.
Vilket gör ont i hjärtat att vi hamnat där.