Tråden om: HV71 Dam

Fy fan. Känner verkligen för Sanni. Enda jag vill säga är att du är en krigare Sanni. Du har tagit dig hela vägen till HV71 dam och oavsett hur utgången blir av det här så är det en fight, en fight som ingen vill ha, men fan Sanni, kriga på. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du blir ok och kommer att må bra igen.

4 gillningar

Tystnaden kring detta ger inga bra vibbar. De inblandade har bett om detta så det får man respektera. Men tystnad är ovisshet och ovisshet ger ångest. Lång rehab kommer det bli, förhoppningsvis till full funktion.

Det är svårt att föreställa sig om detta skulle ske någon nära i familjen. Som supporter till ett hockeylag så har man en stor distans till spelare, även om man är lång och trogen. Så även om man vill visa stöd och sympati, så är det svårt att sätta sig in i hur de nära känner sig. Man känner sig tafatt.

Som medspelare finns liknande känslor. De har jag upplevt när lagkamrater skadat sig illa och där det till början såg mycket dystert ut (det blev ok i längden, dock avslutad karriär). Det sätter sig i laget och huvudet på individer under en lång tid. Jobbig och tryckt stämning som följd, just för att man känner sig tafatt.

Tillägg: det ok att vara tafatt.

9 gillningar

Nån som läst? Efter Hakalas olycka – HV71 tar in krishjälp – Jönköpings-Posten

1 gillning

Stod det nåt mer i artikeln än att operationen gått bra? Som sagt, tystnaden gör att man blir än mer orolig.

https://www.instagram.com/p/C0RvyhLOE_a/?hl=en&img_index=4

Tack för uppdateringen. Det var så illa som man befarade alltså. Jävla skit. Låter som precis en liknande skada som Tobias Forsberg, också förlamad från bröstet och nedsatt rörlighet i armarna. Hoppas hon får samma uppbackning nu som Tobias fick.

Som tur var verkar hennes psyke vara av stål:

”Den här situationen suger uppenbarligen, men jag är inte rädd för att ta mig an den. Jag vet inte vad jag kommer att göra härnäst men jag vet att det kommer att bli jävligt fantastiskt.”

6 gillningar

Wow. Nej! Sanni, lider så fruktansvärt mycket med dig. Jag finner liksom inga ord. Visst att man befarade att det gick illa men…. Nej.

Nu hoppas jag för allt i världen att du kommer ut ur detta starkare och framförallt: TACK för att du är en så bra ambassadör för vårt älskade HV71.

1 gillning

Förstod på intervjun med Elin Svensson att Sanni följer matcherna och har mycket kontakt med laget. Hoppas hon kan få en roll i klubben, t ex spelarutveckling eller nåt annat sportsligt eller vad än som skulle passa. Så som vi kunnat med Oscar Sundh.

2 gillningar

Mötte för övrigt Sanni, och även Kajsa, från damlaget då på nationaldagen i Huskvarna Folkets park. Riktiga proffs även i bemötandet :+1:

Hat-trick för Elin, kul! HV71:s Elin Svensson upp i skytteligatopp efter hattrick | SVT Sport

1 gillning

Något bättre situation för laget denna säsong. Hoppas det kan fortsätta så och att man tar sig upp ett par pinnhål.

HV:s damer tog e övertygande seger på bortaplan igår. Klättrar nu lite i tabellen.
Hoppas att herrarna blir inspirerande och tar efter.

3 gillningar

Kul att det går bra för damlaget också!

1-15 i målskillnad denna veckan

Känns lite konstigt att de spelar under jvm. Hv har flera av sina ledande spelare på jvm. Spelade på fyra backar och tre kedjor idag.

Det går riktigt tungt för tjejerna nu också. Jag tror nog att Sannis olycka har gjort alla lite låga nu.

Jag tror inte laget är bättre helt enkelt. Redan innan den otäcka skadan så gick laget tungt. Faktum är att de efter Sannis skada gjorde det helt okej när de plockade poäng i fem av de sju första matcherna och hade en streak på tre raka segrar. Därefter har det dock återigen gått tungt.

Utan att ha någon större inblick i damverksamheten så känns det som att luften gick ur lite efter covid-säsongen när man var en match ifrån guldet. Därefter har det varit ett par turbolenta år med flera skiften på tränarsidan och många tuffa spelartapp. Förra året hade man knappt ett halvt lag stundtals och i år så är det något av ett svajigt hopplock/mycket utfyllningsspelare. Nej det känns som att satsningen avtagit rejält och jag skulle inte bli förvånad om man får ta nya tag i den inte alltför charmiga andraserien.

Måste vara något fel i hela föreningen. Damerna ledde med 4-0 och tappar till 4-4. Man sprätter puckarna precis som herrlaget.

Är det den röda tråden tro?

Seger med 5-4 och bra häng på slutspel.

1 gillning

Hyllningsmatch för Sanni samt för att samla in pengar till hennes fortsatta rehabilitering.
Har du inget för dig en söndag som denna? Fick du lite för mycket i lön denna gången?
Kom ner till Garden och swisha en slant!

3 gillningar