Tråden om: HV71 Dam

Fisklunda kommer tydligen med en hel massa fans på söndag. Skit i herrlaget en stund, ta er till garden. Man kan dricka ölbärs klockan 12.00, inga problem.

1 gillning

Jag skall försöka ta mig dit med dottern. Fler som sluter upp? Vi kan ta över nbs roll och gapa från ståplats.

1 gillning

Styr och ställer med en 2-dagars cup för grabbens lag så jag kan tyvärr inte.
Vill ni se hockey med mycket känslor är ni välkomna till Höglandsrinken i Nässjö istället

1 gillning

Ev. Ska jag och Eskil dit.

Tar med mig fru och dotter dit imorgon. Blir SDHL-premiär för min del

3 gillningar

Sedan den lilla på 7 bast säger hon ska bli bäst i Sverige och snart börjar lira i HV så är det väl bara att släpa sig till hallen och påbörja resan dit :wink:

3 gillningar

Otäckt. Hoppas att hon är ok.

1 gillning

Stod i artikeln att hon inte har någon känsel från midjan och ner, att dom tryckte hårt på hennes ben inte kände något.

Usch, kämpa! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Obehagligt!

Hoppas på det bästa.

Nej fy. Hockey är verkligen oviktigt i sammanhanget. Hoppas Sanni repar sig och kan fortsätta leva som hon vill, spelande hockey eller ej.

2 gillningar

Ingen med info om hur det går för Sanni?

Står väldigt lite om det överlag. Hade det hänt i SHL hade kvällstidningarna skrivit spaltmeter om det.

1 gillning

Precis, så dåligt. Förstår inte att man skiljer på hockeyspelare och hockeyspelare, bara för de har olika kön. Det verkar vara en riktigt otäck skada och då är det säkerligen en stor del av hockey-Sverige som gärna uppdateras inom det.

6 gillningar

Ja man ska naturligtvis aldrig måla fan på väggarna men den hemska olyckan med Tobias Forsberg kommer upp i huvudet efter situationen igår. Jag hoppas verkligen att Sanni mår bra, en av klubbens allra största profiler genom historien på damsidan. Just nu är hockeyn givetvis skitsamma för hennes del, jag ber verkligen till högre makter att hon mår bra och kommer kunna fortsätta leva som hon gjort tidigare.

Kämpa Sanni! :heart:

5 gillningar

Kan ju tycka att det är hyfsat dåligt med uppdateringar även från HV’s sida.
Tippar att det hade vart lite mer av den varan om det rörde sig om en av toppspelarna i herrlaget…

3 gillningar

Samtidigt - är det något allvarligt så tycker jag att det går från en allmän och sportslig angelägenhet till en personlig familjeangelägenhet.

Jag är säker på att mer information kommer när man bedömer att det är rätt tid, för alla inblandade.

Hoppas verkligen på snabb bättring!

8 gillningar

Samtidigt är det svårt att göra rätt avgränsningar och bedömningar kring vad som ska förmedlas ut. Det är ju inte helt säkert att spelare och anhöriga önskar föra ut uppdateringar i realtid.

Eventuella bortfall av känsel i nederdelen av kroppen kan ju vara permanenta utifrån skador på ryggmärg osv, men kan också vara övergående utifrån svullnad och förträngningar på nerverna. Det har inte gått så lång tid och därmed blir det mest spekulationer.

Klubben har gått ut med att det är en mycket allvarlig olycka och vi kanske får nöja oss så just nu.

(Ser att Kalle hann före med ungefär samma uppfattning)

3 gillningar

Jag tyckte snarare att de gick ut med att hon inte hade känsel alldeles för fort. Hann hon ta beslut om hon ville att det skulle göras till en allmän grej? Jag tycker inte att det är relevant för någon utomstående att veta så snabbt.

Vid medvetande och att hon kan svara på frågor tycker jag är lagom mycket att informera tills man vet mer.

2 gillningar

Man behöver ju inte gå in på detaljer för att komma med en uppdatering.
Som man nu gjort.
image

4 gillningar

Helvete vad tråkigt om det är något permanent. Så otroligt jobbigt, man mår dåligt av att bara tänka på det. Kan verkligen hända vem som hellst. Hoppas på det bästa oavsett.

1 gillning